Τι θα συμβεί σε έναν κινητήρα Lada αν φτάσει τις 10.000 στροφές; (Video)

Lada Engine

Ιπτάμενα πιστόνια και μια εκκωφαντική έκρηξη - αυτά συμβαίνουν στα πειράματα του Youtuber Garage 54, που παίρνει κινητήρες συμβατικών αυτοκινήτων, τους τοποθετεί σε έναν αυτοσχέδιο πάγκο δοκιμών και τους ανεβάζει στα όρια περιστροφής μιας Formula 1 ή ενός Superbike.

Και δεν υπάρχουν καλύτεροι κινητήρες για αυτά τα«επιστημονικά πειράματα» του Garage 54 από τα μοτέρ της Lada, καθότι ο μοναδικός σκοπός της κατασκευής τους στη Σοβιετική Ένωση ήταν απλώς να δουλεύουν, και να μετακινούν όλον τον πληθυσμό του πρώην ανατολικού μπλοκ (και όχι μόνο), χωρίς καμία ανάγκη οδηγικής απόλαυσης που θα προσέφερε ο υψηλός ρυθμός περιστροφής.

Με λίγα λόγια, οι κινητήρες της Lada είναι οι τελευταίοι που περιμένεις να «ουρλιάζουν» αγγίζοντας τις 10.000 στροφές ανά λεπτό - κι αυτό τους καθιστά ιδανικούς για τα πειράματα του Garage 54, με τα οποία ο Youtuber-μηχανικός προσπαθεί να διαπιστώσει το μέγεθος της ζημιάς που προκαλεί σε ένα τόσο ράθυμο και αδιάφορο κινητήρα μια τόσο προωτοφανή πίεσης πολύ πάνω από το όριο περιστροφής του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Φυσικά, το όριο περιστροφής ενός παλιού κινητήρα της Lada δεν είναι πουθενά κοντά στις 10.000 στροφές ανά λεπτό. Κάτι τέτοιο ισχύει μόνο για τους κινητήρες των Superbike μοτοσικλετών, για τα supercars επιδόσεων ή για τη σύγχρονη Formula 1 - αν και η τελευταία, προ της υβριδικής εποχής, έφτανε με τους V10 και έπειτα με τους V8 κινητήρες μέχρι και τις 18.000 σ.α.λ.

Όταν -στο πείραμα του Garage 54- ο κινητήρας της Lada ξεπέρασε κατά πολύ το όριο περιστροφής του και πλησίασε τις 10.000 στροφές, εκτίναξε τα έμβολά του στον αέρα. Το μοτέρ έσπασε σε πολλαπλά σημεία και καταστράφηκε ολοσχερώς, όχι μόνο επειδή δεν άντεξε τις πιέσεις της ταχύτητας της κίνησης του στροφαλοφόρου και των εμβόλων, αλλά και διότι με τέτοια ταχύτητα δεν ήταν εφικτή η σωστή λίπανσή τους. Spasiba.

Διαβάστε επίσης

Διαβάστε επίσης: Lada Niva: Η ιστορία ενός ζωντανού θρύλου της αυτοκίνησης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Hyundai Bayon: Οδηγούμε στην Ελλάδα το φθηνό SUV των Κορεατών

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ