208

Πάτρα - Πύργος σε μόλις 45 λεπτά -Τι κερδίζουν οι οδηγοί;

pyrgos100

Η κατασκευή του σύγχρονου αυτοκινητόδρομου με τις απαραίτητες προδιαγραφές ασφαλείας θα μειώσει δραματικά τον αριθμό των ατυχημάτων.

Τέλος στα τροχαία δυστυχήματα που έχουν καταγραφεί στο δρόμο «καρμανιόλα» Πάτρας – Πύργου αναμένεται να βάλει ο νέος σύγχρονος αυτοκινητόδρομος που παραδίδει στην κυκλοφορία η Ολυμπία Οδός.

Από την Παρασκευή 1 Αυγούστου το μεσημέρι (13:00) ο χρόνος μετάβασης από την Πάτρα στο Πύργο μειώνεται κατά 50% μειώνοντας παράλληλα ανάλογα και το κόστος για τους οδηγούς με επιπλέον και σημαντικότερη όλων την σιγουριά και την ασφάλεια που προσδίδει ο κορυφαίος αυτοκινητόδρομος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού ΑΕ κ. Παναγιώτης Παπανικόλας τόνισε ότι: «Από σήμερα η διαδρομή Πάτρα- Πύργος μειώνεται κατά 50%, από 1 ώρα και 30’ σε 45’. Αυξάνεται η οδική ασφάλεια και η άνεση των οδηγών. Μια πανέμορφη περιοχή της Ελλάδας, η Ηλεία, μπαίνει δυναμικά στο χάρτη της ανάπτυξης. Μετά από τρία χρόνια αφοσιωμένης προσπάθειας και συνεργασίας, παραδίδουμε ένα έργο που δικαιώνει την προσμονή των πολιτών. Με τα πρώτα 65 από τα συνολικά 75 χιλιόμετρα έτοιμα, δίνουμε στους πολίτες έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, που ενώνει πόλεις, ανθρώπους και οικονομίες. Χιλιάδες εργαζόμενοι εργάστηκαν με συνέπεια, επαγγελματισμό και αφοσίωση, φέρνοντας εις πέρας ένα σύνθετο έργο, κομβικής σημασίας για την περιοχή».

Ο τρίτος μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος της Ελλάδας

Με το νέο τμήμα Πατρών – Πύργου, η Ολυμπία Οδός γίνεται ο τρίτος μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος στη χώρα, συνολικού μήκους 277χλμ. συνδέει άμεσα τρεις Περιφέρειες – Δυτικής Αττικής, Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδας- και επηρεάζει άμεσα άλλες δύο -Ηπείρου και Ιονίων Νήσων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διασφαλίζει τη σύνδεση της Πρωτεύουσας με τη σημαντικότερη πύλη της Ελλάδας προς την Ευρώπη, το λιμάνι της Πάτρας, αλλά και τα λιμάνια της Κυλλήνης, του Κατάκολου και το αεροδρόμιο του Αράξου.

Πρόκειται δηλ. για μια πολυτροπική υποδομή που θέτει σε κίνηση την Παραϊόνια Ελλάδα και υπηρετεί την ισόρροπη περιφερειακή ανάπτυξη.

Να υπενθυμίσουμε ότι στις 4 Αυγούστου του 2008 ενεργοποιήθηκε η σύμβαση παραχώρησης Ολυμπίας Οδού ενώ το Νοέμβριο του 2010 σημειώθηκε αναβολή της χρηματοδότησης λόγω της οικονομικής κρίσης ενώ στα μέσα Ιουνίου του 2011 ανεστάλη και η κατασκευαστική δραστηριότητα.

Στα τέλη του 2013 υπεγράφη επανεκκίνηση του έργου (Ν. 4219/2013) & εξαίρεση του τμήματος Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα από το Έργο Παραχώρησης ενώ στα τέλη Αυγούστου 2017 ολοκληρώθηκε η κατασκευή του τμήματος Κορίνθου – Πατρών.

Τον Ιανουάριο του 2020 υπεγράφη μνημόνιο Συναντίληψης για την επανένταξη της Πατρών- Πύργου στο Έργο Παραχώρησης και στα τέλη του 2021 η Κομισιόν ενέκρινε την συμφωνία επανένταξης την οποία επικύρωσε και το Ελληνικό Κοινοβούλιο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τον Μάρτιο του 2022 καταγράφηκε έναρξη εργασιών κατασκευής στην Πατρών – Πύργου και στα τέλη Ιουλίου 2025 παραδόθηκε σε κυκλοφορία το τμήμα Καμίνια – Πύργος μήκους 65 χλμ.

Τον Φεβρουάριο του 2026 προβλέπεται η ολοκλήρωση της Πατρών – Πύργου.

Ο αυτοκινητόδρομος έχει μήκος 74,8 χλμ., δύο λωρίδες και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση, με ενδιάμεση κεντρική διαχωριστική νησίδα ενώ έχουν κατασκευαστεί 9 κόμβοι, 15 γέφυρες, 66 άνω και κάτω διαβάσεις (27 άνω & 39 κάτω διαβάσεις), 150 οχετοί, τοίχοι αντιστήριξης μήκους 7.250 μ., τέσσερις Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών, μία Τεχνική Βάση με ένα εφεδρικό Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας (που περιλαμβάνει και εγκατάσταση της Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων), δύο Σημεία Εξυπηρέτησης Πελατών και δύο μετωπικοί & 2 πλευρικοί σταθμοί διοδίων.

Εξοικονόμηση χρόνου, χρήματος με μείωση των ατυχημάτων

Η Ολυμπία Οδός ενώνει πλέον την Πάτρα με τον Πύργο σε μόλις 45 λεπτά και την Αθήνα με τον Πύργο σε 2 ώρες και 45 λεπτά – με ασφάλεια και άνεση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Πατρών- Πύργου είναι ο πρώτος πλήρως αυτοματοποιημένος αυτοκινητόδρομος στη χώρα που θα λειτουργεί αποκλειστικά με ηλεκτρονικά διόδια και μηχανήματα Αυτόματης Πληρωμής.

Παράλληλα, επεκτείνεται άμεσα στους ανωτέρω σταθμούς διοδίων το εκπτωτικό πρόγραμμα VALUE, που παρέχει κλιμακωτές εκπτώσεις από 15% έως και 60% σε οχήματα κατηγορίας 1 και 2 (με χρήση πομποδέκτη OΛΥΜΠΙΑ PASS ή Μοτοκάρτας Ολυμπίας Οδού) ανάλογα με τη συχνότητα διέλευσης σε κάθε μετωπικό ή πλευρικό σταθμό.

Ωστόσο μια από τις πιο κρίσιμες παραμέτρους που προσδίδει ο νέος αυτοκινητόδρομος είναι η ενίσχυση της οδικής ασφάλειας. Η κατασκευή του σύγχρονου αυτοκινητόδρομου με τις απαραίτητες προδιαγραφές ασφαλείας αναμένεται να μειώσει δραματικά τον αριθμό των ατυχημάτων, προσφέροντας ασφαλέστερες συνθήκες μετακίνησης για τους οδηγούς και τους επιβάτες. Μάλιστα, με βάση τις διεθνείς εκτιμήσεις για το οικονομικό κόστος των θανάτων σε τροχαία ατυχήματα, το κόστος των απωλειών στη συγκεκριμένη περιοχή ξεπερνά το συνολικό κόστος της κατασκευής του έργου, καθιστώντας την υλοποίησή του απαραίτητη.

Το παράδειγμα της Κορίνθου – Πατρών: Από την έναρξη παραχώρησης μέχρι σήμερα τα δυστυχήματα έχουν μειωθεί κατά 91%. Γι΄αυτό για κάθε Ευρωπαίο πολίτη, η λέξη αυτοκινητόδρομος είναι συνυφασμένη με την ασφάλεια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

2.000 θέσεις εργασίας

Κατά τη διάρκεια της κατασκευής της Πατρών – Πύργου μέχρι σήμερα απασχολήθηκαν πάνω από 1.400 εργαζόμενοι στα εργοτάξια, αλλά και μελετητές, τεχνικοί, τοπικοί υπεργολάβοι.

Η έμμεση απασχόληση υπολογίζεται σε επιπλέον ~2.000 θέσεις εργασίας σε όλη τη διάρκεια κατασκευής του έργου, συνεισφέροντας στην αύξηση του τοπικού ΑΕΠ κατά 6% ετησίως.

Αύξηση του παραγόμενου ΑΕΠ των νομών Αχαΐας και Ηλείας

Σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Οδικών Αξόνων Δυτικής Ελλάδας και Πελοποννήσου (ΠΟΑΔΕΠ), κατά τη λειτουργία του έργου, η αύξηση του παραγόμενου ΑΕΠ των νομών Αχαΐας και Ηλείας -που θα προέλθει από την αύξηση των τουριστικών και αγροτικών δραστηριοτήτων και από τη διαχείριση και συντήρηση του έργου- εκτιμάται στο 2-3% ετησίως, με τον νομό Ηλείας να μπορεί να επιτύχει ακόμα μεγαλύτερη ανάπτυξη, φτάνοντας το 5%.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύνδεση με την Αρχαία Ολυμπία

Η ολοκλήρωση του τμήματος Πατρών-Πύργου θα συμβάλει επίσης στη βελτίωση της σύνδεσης της Αθήνας, της μεγαλύτερης πύλης εισόδου στη χώρα, με την Αρχαία Ολυμπία, έναν παγκόσμιο προορισμό ιστορικής σημασίας. Παρά τη διεθνή φήμη της περιοχής, η πρόσβαση σε αυτή παραμένει προβληματική, καθιστώντας την υλοποίηση του έργου αναγκαία για την ανάπτυξη του πολιτιστικού τουρισμού και τη διευκόλυνση των επισκεπτών.

Σύνδεση με τα Ιόνια Νησιά και Τουριστική Ανάπτυξη

Η περιοχή του νομού Ηλείας αποτελεί πύλη πρόσβασης προς τα Ιόνια Νησιά, όπως η Ζάκυνθος και η Κεφαλονιά, τα οποία τα τελευταία χρόνια έχουν γνωρίσει μεγάλη τουριστική ανάπτυξη. Η κατασκευή του τμήματος Πατρών-Πύργου θα διευκολύνει τη μετακίνηση επισκεπτών προς τα νησιά, συμβάλλοντας στην περαιτέρω τουριστική τους ανάπτυξη.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ