Παράνομη αναστροφή: Ποιο είναι το πρόστιμο που θα πληρώσετε

Παράνομη αναστροφή. Ποιο είναι το πρόστιμο του ΚΟΚ 2022

Μια από τις πλέον επικίνδυνες παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας είναι η αναστροφή που πραγματοποιείται σε μη ενδεδειγμένο σημείο ενός δρόμου.

Η πραγματοποίηση επιτόπιας στροφής 180 μοιρών, την οποία γνωρίζουμε και ως αναστροφή είναι ένας ελιγμός ή μια αλλαγή κατεύθυνσης αν προτιμάτε, ο οποίος, αν δεν πραγματοποιείται στα σημεία του δρόμου όπου επιτρέπεται, δημιουργεί πολλούς κινδύνους τόσο για τον οδηγό που την πραγματοποιεί όσο και για τους διερχόμενους από το σημείο χρήστες του δρόμου.

Παράνομη αναστροφή πρόστιμο ΚΟΚ 2022
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αφορμή για το άρθρο είναι τα αυξανόμενα περιστατικά τροχαίων ατυχημάτων λόγω παράνομης αναστροφής σε κεντρικούς δρόμους της πρωτεύουσας που έχει παρατηρήσει και η συντακτική ομάδα του Car and Motor.

Μάλιστα δύο από αυτά τα περιστατικά έγιναν με διαφορά μερικών ημερών στη Λεωφόρο Βασιλίσσης Σοφίας, έναν από τους δρόμους που παρατηρείται συχνά πυκνά μποτιλιάρισμα, ειδικά τις ώρες αιχμής της κυκλοφορίας. Και στις δύο περιπτώσεις οδηγοί αυτοκινήτων επιχείρησαν παράνομη αναστροφή σε ώρα μποτιλιαρίσματος. Θύματα και στις δύο περιπτώσεις δύο δικυκλιστές (ένας σε κάθε τροχαίο), οι οποίοι κινούνταν επίσης παράνομα καθώς χρησιμοποιούσαν το αντίθετο ρεύμα της λεωφόρου...

Η πραγματοποίηση αναστροφής απαγορεύεται σύμφωνα με τον ΚΟΚ σε αυτοκινητόδρομους, οδούς ταχείας κυκλοφορίας και σήραγγες και φυσικά όπου υπάρχει στο οδόστρωμα μονή ή διπλή συνεχόμενη διαχωριστική γραμμή. Επίσης απαγορεύεται στα σημεία του δρόμου όπου υπάρχει και σχετική πινακίδα ρύθμισης κυκλοφορίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με τον ΚΟΚ αυτός που πραγματοποιεί παράνομα αναστροφή σε ένα δρόμο τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο επτακοσίων (700) ευρώ. Το τσουχτερό πρόστιμο που επιβάλλει ο ΚΟΚ στους οδηγούς, το οποίο είναι το ίδιο με εκείνο που επιβάλλεται στην περίπτωση παραβίασης ερυθρού σηματοδότη ή πινακίδας «STOP», δείχνει έως ένα βαθμό τη μεγάλη επικινδυνότητα αυτής της παράβασης (τόσο εντός όσο και εκτός των τειχών της πόλης), η οποία και θα πρέπει να αποφεύγεται με την ίδια συνέπεια που τηρείται ο ΚΟΚ στις περιπτώσεις του ερυθρού σηματοδότη και του «STOP».

Δείτε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ