Η παράβαση που κάνουμε όλοι στο φανάρι -Το «παιδικό» λάθος και το τσουχτερό πρόστιμο

οδηγοί φανάρι

Κάθε οδηγός γνωρίζει πώς πρέπει να συμπεριφερθεί όταν συναντήσει πράσινο και κόκκινο φανάρι. Με το πορτοκαλί ωστόσο, επικρατεί μια μεγάλη παρανόηση.

Χάος θα επικρατούσε στους δρόμους της χώρας εφόσον δεν υπήρχαν φωτεινοί σηματοδότες, δηλαδή τα φανάρια που συναντάμε στις διασταυρώσεις και φροντίζουν για την ομαλή διέλευση των οχημάτων, αποτρέποντας την τέλεση τροχαίων ατυχημάτων.

Από τα πρώτια χρόνια της ζωής μας, άπαντες γνωρίζουμε ότι ο ερυθρός σηματοδότης δηλώνει υποχρεωτική διακοποή της πορείας και ο πράσινος συνέχιση.

Στον αντίποδα, οι περισσότεροι οδηγοί έχουν άγνοια σχετικά με το τι δηλώνει ο κίτρινος (ή πορτοκαλί) σηματοδότης ή θεωρούν ότι συνιστά απλά μια προειδοποίηση για το ότι ακολουθεί κόκκινο. Πρόκειται, ωστόσο, για μια επικίνδυνη παρανόηση που, όπως έχει αποδειχθεί από μια σωρεία περιστατικών, έχει αποτελέσει αιτία πρόκλησης σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
πορτοκαλί φανάρι

Ενδεικτική του μεγέθους αυτής της παρανόησης είναι μια βόλτα στο οδικό δίκτυο οποιασδήποτε ελληνικής πόλης. Μόλις ανάψει το πορτοκαλί φανάρια, πολλοί οδηγοί βυθίζουν το πόδι τους στο γκάζι προκειμένου να… προλάβουν το κόκκινο.

Πιστεύουν, μάλιστα, ότι εφόσον πέρασαν τη διασταύρωση προτού ανάψει ο ερυθρός σηματοδότης είναι νόμιμοι και ως εκ τούτου δεν συντρέχει ο οποιοσδήποτε λόγος ανησυχίας. Η πραγματικότητα, ωστόσο, είναι πολύ διαφορετική απ’ ό,τι θα ήλπιζαν.

Προ των ευθυνών τούς τους θέτει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας και συγκεκριμένα το Άρθρο 6 «Φωτεινή σηματοδότηση για την κυκλοφορία οχημάτων».

Ειδικότερα, όπως ορίζεται στην παράγραφο 1, όταν ανάψει κίτρινο σταθερό φως κυκλικής μορφής «ο οδηγός υποχρεούται να σταματήσει, όπως και προ ερυθρού φωτός, εκτός αν βρίσκεται τόσο κοντά στο σηματοδότη, ώστε να μην μπορεί να κάμει αυτό ασφαλώς».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Πορτοκαλί φανάρι

Με απλά λόγια, το πορτοκαλί λειτουργεί όπως το κόκκινο, απαιτώντας την πλήρη ακινητοποίηση του οχήματος. Ένα όχημα μπορεί να περάσει με πορτοκαλί μόνο όταν βρίσκεται πολύ κοντά στο φανάρι, μιας και η βίαιη ακινητοποίησή του θα μπορούσε να συντελέσει στην πρόκληση τροχαίου ατυχήματος -επί παραδείγματι να «καρφωθεί» από πίσω του ένα όχημα που ακολουθεί.

Όποιος δεν σταματά σε πορτοκαλί φανάρι, ενώ μπορεί να το πράξει με ασφάλεια, τιμωρείται με πρόστιμο ύψους 80 ευρώ.

Σημειώνεται, τέλος, ότι αν βρεθούμε μπροστά σε ένα διπλό κίτρινο ή πορτοκαλί φως το οποίο πάλλεται-αναβοσβήνει. Σε αυτήν την περίπτωση, ο οδηγός είναι υποχρεωμένος να μειώσει την ταχύτητα του οχήματος και να κινηθεί με ιδιαίτερη προσοχή, παραχωρώντας προτεραιότητα τόσο στους πεζούς όσο και στα οχήματα με τα οποία διασταυρώνεται.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ