Porsche Cayenne

Έχεις παλιό αυτοκίνητο -Αυτή είναι η νέα βενζίνη που θα το σώσει, πόσο κοστίζει

Αυτοκίνητα στο φανάρι

Η συζήτηση για το μέλλον των θερμικών κινητήρων παίρνει νέα τροπή, καθώς μια νέα μορφή καυσίμου υπόσχεται να παρατείνει τη ζωή τους και μετά το 2035.

Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σήμερα σε μια κρίσιμη φάση, καθώς προσπαθεί να ισορροπήσει ανάμεσα στην ηλεκτρική μετάβαση και στις οικονομικές πιέσεις της αγοράς.

Οι κατασκευαστές γνωρίζουν ότι μέσα στην επόμενη δεκαετία πρέπει να εξηλεκτρίσουν πλήρως τη γκάμα τους, με πολλούς να εγείρουν τις διαφωνίες τους και να ζητάνε από την Ε.Ε. να αναθεωρήσει την στρατηγική της, και άλλους να εξετάζουν εναλλακτικές λύσεις που θα επιτρέψουν στα θερμικά οχήματα να συνεχίσουν να κυκλοφορούν στους δρόμους, μειώνοντας ταυτόχρονα το περιβαλλοντολογικό τους αποτύπωμα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μια από αυτές τις λύσεις έρχεται από τη Repsol, η οποία έχει ήδη λανσάρει στην Ισπανία τη νέα βενζίνη Nexa 95, ένα καύσιμο που βασίζεται σε ανανεώσιμες πρώτες ύλες και μειώνει σημαντικά τις εκπομπές ρύπων.

Η ισπανική εταιρεία είχε παρουσιάσει πριν από δύο χρόνια ένα παρόμοιο σχέδιο για ανανεώσιμο diesel, παραγόμενο από χρησιμοποιημένα φυτικά έλαια, το οποίο μείωνε τα οξείδια του αζώτου έως και 90%. Το νέο βήμα είναι η μετάβαση στη βενζίνη, με μια σύνθεση που παραμένει απόρρητη, αλλά –σύμφωνα με τη Repsol– επιτυγχάνει σημαντική μείωση εκπομπών CO₂ και βελτιωμένη καύση.

Το Nexa 95 είναι πλήρως συμβατό με τα συμβατικά βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, τα υβριδικά αλλά και τα παλαιότερα οχήματα, χωρίς να απαιτούνται τεχνικές μετατροπές. Αυτή τη στιγμή διατίθεται σε 20 πρατήρια καυσίμων στην Ισπανία, ενώ μέχρι το τέλος του 2025 ο αριθμός αναμένεται να φτάσει τα 30 σημεία ανεφοδιασμού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Repsol τονίζει πως η νέα βενζίνη παράγεται με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα, αξιοποιώντας πρώτες ύλες μη ορυκτής προέλευσης, γεγονός που τη φέρνει στα όρια των κανονισμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις εκπομπές. Παράλληλα, συμβάλλει στη μείωση των οξειδίων του αζώτου (NOx), μιας από τις βασικές αιτίες ρύπανσης από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Σημειώνεται πως η τιμή της βρίσκεται κοντά σε εκείνη της 100άρας βενζίνης, γεγονός που την καθιστά πιο ακριβή από τη συμβατική, με τους υποστηρικτές της, ωστόσο, να επισημαίνουν ότι το περιβαλλοντικό όφελος και η δυνατότητα παράτασης της ζωής των θερμικών κινητήρων δικαιολογούν την αυξημένη τιμή.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ