BMW Head Banner

Η Ευρώπη κάνει πίσω -Τι θα συμβεί με την απαγόρευση των κινητήρων βενζίνης και diesel

κίνηση

Το σχέδιο απαγόρευσης του 2035, που παρουσιαζόταν ως τετελεσμένο, φαίνεται πλέον να μπαίνει σε τροχιά αναθεώρησης, καθώς όλοι αναγνωρίζουν ότι ο στόχος είναι μη ρεαλιστικός.

Η συζήτηση γύρω από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παραμένει στο επίκεντρο, όμως οι πρώτες παραδοχές για τα όρια του σημερινού πλάνου αρχίζουν να παίρνουν σάρκα και οστά.

Οι δηλώσεις κορυφαίων στελεχών της βιομηχανίας, από τη Renault και τη Stellantis έως τη Merecedes και την BMW, αλλά και η στάση πολιτικών ηγετών, σκιαγραφούν το νέο τοπίο που δείχνει ότι η απαγόρευση είτε θα αναβληθεί είτε θα αποσυρθεί πλήρως.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ενδεικτικό του κλίματος ήταν το πρόσφατο ραντεβού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με την ACEA, την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, το οποίο ολοκληρώθηκε σε θετικό κλίμα, ανοίγοντας τον δρόμο για επόμενες συναντήσεις που θα καθορίσουν το μέλλον της πολιτικής για τις εκπομπές.

Παράλληλα, ο Manfred Weber, πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος, δήλωσε ευθέως ότι η Ursula von der Leyen θα επανεξετάσει το νομικό πλαίσιο και ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης «θα συνεχίσουν να επιτρέπονται στην Ευρώπη».

Η δυναμική παρέμβαση του καγκελάριου της Γερμανίας, Friedrich Merz, ήρθε να ενισχύσει την αίσθηση αλλαγής πορείας. Ο Merz ζήτησε ανοιχτά την άρση της προγραμματισμένης απαγόρευσης, τονίζοντας πως ασκεί πίεση τόσο στην Επιτροπή όσο και στους Ευρωπαίους ηγέτες. «Διεξάγω καμπάνια ανάμεσα στους αρχηγούς κρατών και κυβερνήσεων και απαιτώ να αποσυρθεί η απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης», ανέφερε χαρακτηριστικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ωστόσο, η στάση του Merz δεν έχει μείνει χωρίς αντιδράσεις. Κριτική ασκείται κυρίως για την επιλογή του να αγνοήσει τα συνθετικά καύσιμα ως πιθανή λύση, υποστηρίζοντας ότι η παραγωγή τους είναι περιορισμένη και δεν μπορεί να στηρίξει μαζικά την αυτοκίνηση χωρίς δυσθεώρητο κόστος. Οι αντίπαλοί του τον κατηγορούν ότι προτείνει τη διατήρηση του status quo, θυσιάζοντας τη δυναμική στροφή σε πιο βιώσιμες τεχνολογίες.

Η συζήτηση, πάντως, δεν περιορίζεται εντός ευρωπαϊκών συνόρων. Στις ΗΠΑ, η δεύτερη θητεία του Donald Trump ανέτρεψε σημαντικά την πορεία προς την ηλεκτροκίνηση, με την Καλιφόρνια να ανακαλεί προγράμματα προώθησης ηλεκτρικών και επιστρέφοντας τα θερμικά στους δρόμους.

Η Γερμανία βλέπει με ενδιαφέρον τις εξελίξεις στην αμερικανική αγορά, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία παραμένει θεμέλιος λίθος της οικονομίας της και δεν επιθυμεί να χάσει έδαφος από ανταγωνιστές της λόγω υπερβολικά αυστηρών ευρωπαϊκών δεσμεύσεων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σημαντικό στοιχείο παραμένει και το ότι η Γερμανία αποτυγχάνει εδώ και χρόνια να πετύχει τους κλιματικούς στόχους στον τομέα των μεταφορών, με την απειλή υπέρογκων προστίμων από τις Βρυξέλλες να είναι πλέον ορατή. Έτσι, η χαλάρωση των κανονισμών ή η καθυστέρηση της απαγόρευσης μπορεί να θεωρηθεί από μερίδα του πολιτικού και επιχειρηματικού κόσμου ως ένα αναγκαίο «διάλειμμα».

Οι επικριτές, από την άλλη, προειδοποιούν ότι μια πιθανή ακύρωση του μέτρου θα καθυστερήσει τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, θα διευρύνει το χάσμα με άλλες περιοχές του κόσμου και θα αποθαρρύνει τις επενδύσεις σε πραγματικά καινοτόμες τεχνολογίες.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ