Η νέα Lancia Gamma, το πρώτο Coupe-SUV της εταιρείας του Τορίνου, βρίσκεται πλέον στους δρόμους με τη μορφή πρωτοτύπων. Διαβάστε όσα γνωρίζουμε μέχρι στιγμής για αυτήν.
Με τη νέα Gamma, η Lancia φιλοδοξεί να επαναπροσδιορίσει την έννοια του premium αυτοκινήτου και να φέρει τη Lancia ξανά στο προσκήνιο μέσα από ένα μείγμα ηλεκτροκίνησης, ιταλικής κομψότητας και σπορ χαρακτήρα που παραπέμπει στην εμβληματική HF Integrale.
Οι πρώτες εικόνες των πρωτοτύπων από τις δοκιμές σε δημόσιους δρόμους αποκαλύπτουν μια δυναμική Coupe-SUV σιλουέτα με ψηλά τοποθετημένη φωτεινή υπογραφή στο εμπρός μέρος και κύριους προβολείς ενσωματωμένους στον προφυλακτήρα, προσδίδοντας μια αεροδυναμική και επιβλητική όψη.
BUY NOW
Το προφίλ της χαρακτηρίζεται από μεγάλο μεταξόνιο και κρυφές πίσω χειρολαβές στις κολόνες, υπογραμμίζοντας την κομψότητα και την προσοχή στη λεπτομέρεια - στοιχεία-κλειδιά της νέας σχεδιαστικής γλώσσας της Lancia.
Αν και το καμουφλάζ κρύβει αρκετά στοιχεία, το teaser της μάρκας αποκάλυψε μια κάθετη λωρίδα LED στο πορτμπαγκάζ, που αναμένεται να αποτελέσει χαρακτηριστικό στοιχείο της ταυτότητάς της, όπως και τα στρογγυλά πίσω φώτα της νέας Ypsilon. Όλα δείχνουν πως το τελικό σχέδιο θα είναι πλούσιο σε προσωπικότητα και ρετρό αναφορές.
Σε βιομηχανικό επίπεδο, η παραγωγή της Gamma θα πραγματοποιηθεί στο εργοστάσιο του Melfi, το οποίο αποτελεί τη «καρδιά» της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Θα είναι βασισμένη στη νέα πλατφόρμα STLA Medium του ομίλου Stellantis, την ίδια που χρησιμοποιείται και σε μοντέλα όπως το DS N8.
Η συγκεκριμένη αρχιτεκτονική έχει σχεδιαστεί για πολλαπλές μορφές κινητήριων συνόλων, επιτρέποντας τόσο υβριδικές όσο και αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις. Η στρατηγική αυτή εξασφαλίζει εμπορική ευελιξία, αλλά και κορυφαία θέση σε ό,τι αφορά τη βιωσιμότητα και την τεχνολογική υπεροχή.
Η Lancia δεν ξεχνά το DNA της και υπόσχεται επιδόσεις αντάξιες της ιστορίας της. Η γκάμα κινητήρων θα περιλαμβάνει υβριδικές και ηλεκτρικές εκδόσεις, όμως οι φήμες συγκλίνουν στο ότι θα υπάρξει και μια εκρηκτική έκδοση HF Integrale, με ισχύ που αγγίζει τους 375 ίππους. Έτσι, η μάρκα φιλοδοξεί να συνδυάσει το πνεύμα των θρυλικών ράλι του παρελθόντος με την τεχνολογία αιχμής του σήμερα.
Η νέα Gamma θα στοχεύει απευθείας σε ανταγωνιστές όπως το Audi Q5 Sportback και η BMW iX4, προβάλλοντας ως ένα Coupe-SUV υψηλής αισθητικής, με έμφαση στην απόδοση, τη βιωσιμότητα και το συναίσθημα.
Η παγκόσμια πρεμιέρα της Lancia Gamma αναμένεται στις αρχές του 2026, όταν θα αποκαλυφθούν πλήρως τα τεχνικά χαρακτηριστικά και η εμπορική τοποθέτηση. Όμως, το βέβαιο είναι ότι θα βασίζεται σε τέσσερις βασικούς πυλώνες: ιταλική παραγωγή στη Melfi, πλατφόρμα STLA Medium, ευέλικτα κινητήρια σύνολα και το αναγεννημένο πνεύμα της HF Integrale.