Όλοι περνούν με κόκκινο και κανείς δεν τιμωρείται -Ποιοι είναι οι αόρατοι παραβάτες των ελληνικών δρόμων

Όλοι περνούν με κόκκινο και κανείς δεν τιμωρείται

Τον εαυτό τους σε κίνδυνο θέτουν καθημερινά χιλιάδες ευάλωτοι χρήστες των δρόμων που έχουν ως συνήθεια να αγνοούν τον ερυθρό σηματοδότη στα φανάρια.

Η τήρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας είναι ευθύνη όχι μόνο των οδηγών που κυκλοφορούν με τα οχήματά τους στους δρόμους αλλά και όλων των υπόλοιπων χρηστών.

Με την τήρηση του ΚΟΚ διασφαλίζεται η ασφάλεια όλων των χρηστών ενώ μειώνεται δραστικά και ταυτόχρονα μειώνεται δραστικά η πιθανότητα τροχαίου ατυχήματος.

Ωστόσο η καθημερινότητα στο αστικό περιβάλλον δείχνει μια διαφορετική εικόνα αναφορικά με την εφαρμογή του ΚΟΚ από την πλέον ευάλωτη ομάδα που χρησιμοποιεί τους δρόμους για τις μετακινήσεις της, τους πεζούς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κατά χιλιάδες και σε καθημερινή βάση, οι πεζοί «αγνοούν» σε κάθε ευκαιρία που βρίσκουν τον ερυθρό σηματοδότη που απευθύνεται σε αυτούς έχοντας ως προτεραιότητα τη γρήγορη διάσχιση ενός δρόμου και όχι την ασφάλειά τους.

Οι ευκαιρίες που εκμεταλλεύονται οι πεζοί προκύπτουν από το μποτιλιάρισμα που επικρατεί στους δρόμους των μεγάλων αστικών κέντρων και με τα αυτοκίνητα σταματημένα περνούν από μπροστά τους στα φανάρια χωρίς να έχουν οι ίδιοι προτεραιότητα.

Η κατάσταση γίνεται ακόμη πιο επικίνδυνη για τους πεζούς, οι οποίοι σε πολλές περιπτώσεις αγνοούν και τις διαβάσεις των δρόμων που πρέπει να χρησιμοποιούν υποχρεωτικά και περνούν ακανόνιστα ανάμεσα από τα ακινητοποιημένα αυτοκίνητα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η παραπάνω κακές συνήθειες θέτουν σε κίνδυνο τους ίδιους τους πεζούς αλλά και άλλους ευάλωτους χρήστες των δρόμων όπως είναι οι μοτοσικλετιστές και οι ποδηλάτες.

Ειδικά στις περιπτώσεις που ένας πεζός περνά μπροστά από σταματημένο λόγω κίνησης λεωφορείο ή φορτηγό, η πιθανότητα να συγκρουστεί με ένα δίκυκλο που εκμεταλλεύεται το μικρό του μέγεθος, για να περνά ανάμεσα από τα αυτοκίνητα είναι μεγάλη.

Ο ΚΟΚ βέβαια επιτρέπει στους πεζούς να διασχίσουν οδόστρωμα στο οποίο δεν υπάρχουν καθόλου διαβάσεις (δεν είναι το ίδιο με το να υπάρχουν διαβάσεις σε κοντινή απόσταση) μόνο όμως αν βεβαιωθούν ότι δεν παρεμποδίζουν την κυκλοφορία των οχημάτων και περάσουν απέναντι κάθετα.

Στους σηματοδότες, το πράσινο φως με σύμβολο ατόμου που βαδίζει είναι και εκείνο που απευθύνεται στους πεζούς, το οποίο όταν είναι αναμμένο επιτρέπει τη διάσχιση του δρόμου. Αντίθετα το κόκκινο φως με σύμβολο ατόμου σε στάση απαγορεύει την κίνηση των πεζών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με τον ΚΟΚ, οι πεζοί είναι υποχρεωμένοι να υπακούν στις διατάξεις τους και να συμμορφώνονται με τις ενδείξεις των ειδικών γι' αυτούς φωτεινών σηματοδοτών εκτός φυσικά αν στο σημείο υπάρχει τροχονόμος.

Αν κατά τη διάρκεια της διάσχισης της διάβασης ανάψει κόκκινο φανάρι για τον πεζό τότε αυτός μπορεί να συνεχίσει να περπατά έως την απέναντι πλευρά της οδού.

Όπως αναφέρθηκε οι πεζοί αγνοούν σε γενικές γραμμές το κόκκινο γι' αυτούς φανάρι, αλλά και τις διαβάσεις και η έξαρση του φαινομένου προκύπτει σε μεγάλο βαθμό και από την ατιμωρησία των παραβατών πεζών, στους οποίους μπορεί να βεβαιωθεί διοικητικό πρόστιμο 40 ευρώ.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ