Range Rover

Oι πιο πολύτιμες μάρκες για το 2025:Ποια η εταιρεία-έκπληξη που βρέθηκε στην κορυφή

Car Park

Μια νέα έρευνα, βασισμένη στην κεφαλαιοποίηση όλων των αυτοκινητοβιομηχανιών παγκοσμίως, ανέδειξε τις πιο πολύτιμες μάρκες για το 2025.

Η αυτοκινητοβιομηχανία σήμερα διανύει μια περίοδο έντονων αλλαγών. Από τη μία, η ηλεκτροκίνηση κερδίζει συνεχώς έδαφος, ενόψει και της απαγόρευσης πώλησης θερμικών αυτοκινήτων το 2035, ενώ από την άλλη, νέες και αναδυόμενες μάρκες από την Ασία –και κυρίως την Κίνα– διεκδικούν ολοένα μεγαλύτερα μερίδια στην αγορά.

Και αν και το «παιχνίδι» στην αυτοκινητοβιομηχανία κρίνεται κυρίως από τις πωλήσεις, τα νέα μοντέλα και το κατά πόσο αυτά καταφέρνουν να κερδίσουν την εμπιστοσύνη του αγοραστικού κοινού, η μάχη για το ποιες μάρκες θα επιβιώσουν στο πράσινο μέλλον που ξεπροβάλλει, δεν περιορίζεται εκεί. Εξίσου ενδιαφέρον παρουσιάζει η εικόνα που διαμορφώνεται σήμερα, με βάση την κεφαλαιοποίηση της αγοράς. Και σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύτηκε σε έγκριτα διεθνή μέσα, η αγορά καθώς οι εταιρείες που βρίσκονται στην κορυφή του συγκεκριμένου τομέα κρύβουν αρκετές εκπλήξεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συγκεκριμένα στην έρευνα που που βασίστηκε στα επίσημα δεδομένα κεφαλαιοποίησης που δίνουν οι εταιρείες, πρώτη μάρκα στην παργκόσμια αγορά αναδείχθηκε η Tesla, με την αξία της να αγγίζει τα 944 δισεκατομμύρια ευρώ. Παρά τις αναταράξεις στην εικόνα της –κυρίως λόγω της εμπλοκής του Elon Musk στην πολιτική σκηνή και της πτώσης των πωλήσεων σε ΗΠΑ και Ευρώπη– το μεγάλο της ατού παραμένει η αναγνωρισιμότητα του brand και το ηλεκτρικό know-how που διαθέτει, αφού ήταν μια από τις πρώτες εταιρείες που πόνταραν αποκλειστικά στην ηλεκτροκίνηση.

Η δεύτερη θέση ανήκει στην Toyota, η οποία εξακολουθεί να αποτελεί ένα από τα ισχυρότερα ονόματα της αγοράς, επιβεβαιώνοντας την πρωτοκαθεδρία της στις παγκόσμιες πωλήσεις για ακόμη μια χρόνια. Το όνομα της Toyota είναι άμεσα συνυφασμένο με την αξιοπιστία και την ποιότητα, και αυτό είναι κάτι που μεταφράζεται έμπρακτα στην αγορά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Την έκπληξη, πάντως, την προκάλεσαν οι κινεζικές Xiaomi και BYD, που κατέλαβαν την τρίτη και τέταρτη θέση αντίστοιχα. Δύο μάρκες που μέχρι πριν λίγα χρόνια δεν βρίσκονταν καν στον χάρτη της ευρωπαϊκής αγοράς, ωστόσο σήμερα εμφανίζονται ικανές να ανταγωνιστούν στα ίσια την Tesla (αξία στα 150 δις ευρώ και 114 δις ευρώ αντίστοιχα) . Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει η Ferrari, η μοναδική ευρωπαϊκή φίρμα των πρώτων 5 θέσεων, με κεφαλαιοποίηση στα 68 δισεκατομμυρία ευρώ.

Αμέσως μετά ακολουθούν παραδοσιακοί παίκτες όπως BMW, Mercedes, Volkswagen, General Motors, Porsche, Ford και Honda, οι οποίοι βλέπουν σταδιακά την απόστασή τους να μειώνεται έναντι των νέων κινεζικών ονομάτων. Εταιρείες όπως η Maruti Suzuki, η Mahindra και η Tata Motors φανερώνουν ότι η Ινδία επίσης μπαίνει στο παιχνίδι δυναμικά, ενώ στον κατάλογο συναντάμε και τους ομίλους Hyundai–Kia, Stellantis και SAIC.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πιο αναλυτικά, η κατάταξη με τις 20 κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες το 2025, με βάση την κεφαλαιοποίηση αγοράς τους σε ευρώ:

  • Tesla – 944 δισεκατομμύρια ευρώ
  • Toyota – 215 δισεκατομμύρια ευρώ
  • Xiaomi – 150 δισεκατομμύρια ευρώ
  • BYD – 114 δισεκατομμύρια ευρώ
  • Ferrari – 68 δισεκατομμύρια ευρώ
  • BMW – 54 δισεκατομμύρια ευρώ
  • Mercedes-Benz – 51 δισεκατομμύρια ευρώ
  • Volkswagen – 50 δισεκατομμύρια ευρώ
  • General Motors – 45 δισεκατομμύρια ευρώ
  • Porsche – 42 δισεκατομμύρια ευρώ
  • Maruti Suzuki India – 39 δισεκατομμύρια ευρώ
  • Mahindra & Mahindra – 38 δισεκατομμύρια ευρώ
  • Ford – 38 δισεκατομμύρια ευρώ
  • Honda – 38 δισεκατομμύρια ευρώ
  • Hyundai – 33 δισεκατομμύρια ευρώ
  • Kia – 25 δισεκατομμύρια ευρώ
  • Seres Group – 25 δισεκατομμύρια ευρώ
  • SAIC Engine – 25 δισεκατομμύρια ευρώ
  • Tata Motors – 24 δισεκατομμύρια ευρώ
  • Stellantis – 24 δισεκατομμύρια ευρώ

Τέλος, να πούμε ότι το κύριο συμπέρασμα που προκύπτει από την έρευνα είναι διπλό: Αφενός η έγκαιρη και τολμηρή επένδυση της Tesla στα ηλεκτρικά εξακολουθεί να αποδίδει, αφετέρου η εκρηκτική ανάπτυξη των κινεζικών κατασκευαστών αποδεικνύει ότι το τοπίο σιγά σιγά ίσως αρχίσει να αλλάζει.

Η χώρα της Ανατολικής Ασίας, άλλωστε, διαθέτει σαφές πλεονέκτημα στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς έχει άμεση πρόσβαση σε άφθονες πρώτες ύλες ,απαραίτητες για την παραγωγή μπαταριών, ενώ το χαμηλότερο κόστος εργατικών χεριών αυξάνει σημαντικά τα περιθώρια κέρδους. Παράλληλα, η κινεζική κυβέρνηση εφαρμόζει συνεχώς νέα μέτρα για την ενίσχυση και προώθηση της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων στη χώρα, δημιουργώντας πρόσφορο έδαφος για τις αυτοκινητοβιομηχανίες να αναπτυχθούν ραγδαία και να αποκτήσουν στρατηγικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα – κάτι που, όπως αποδεικνύουν και τα στοιχεία της έρευνας, εχει αρχίσει ήδη να φαίνεται στην πράξη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ