Αυτοί είναι οι πιο καλοπληρωμένοι μάνατζερ της αυτοκινητοβιομηχανίας -Ποιος έσπασε τα κοντέρ με μισθό 15 εκατομμύρια ευρώ τον μήνα

Παρά τις ριζικές αλλαγές και την μετάβαση που βιώνει, η αυτοκινητοβιομηχανία παραμένει από τους πιο κερδοφόρους τομείς παγκοσμίως, με τα υψηλόβαθμα στελέχη των μεγάλων εταιρειών να απολαμβάνουν εξαιρετικές αμοιβές.
Η αυτοκινητοβιομηχανία, παρά τις ριζικές αλλαγές και το μεταβατικό στάδιο που διανύει, παραμένει ένας από τους πιο επικερδείς κλάδους της παγκόσμιας οικονομίας. Η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση, οι δεσμεύσεις για πράσινη κινητικότητα και η προαναγγελθείσα απαγόρευση πώλησης θερμικών αυτοκινήτων από το 2035, έχουν ήδη αλλάξει τον χάρτη του κλάδου.
Οι εταιρείες καλούνται να επενδύσουν δισεκατομμύρια σε νέες τεχνολογίες, υποδομές και στρατηγικές συνεργασίες, διεκδικώντας ταυτόχρονα μέτρα στήριξης που θα διασφαλίσουν τη βιωσιμότητά τους.
BUY NOW
Παρά τις προκλήσεις, ο κλάδος εξακολουθεί να κινεί τεράστια κεφάλαια. Τα επίσημα στοιχεία δείχνουν ότι η παγκόσμια εμπορική δραστηριότητα εκτιμάται σε πάνω από 2,5 περίπου τρισεκατομμύρια ευρώ, ενώ στηρίζει εκατομμύρια θέσεις εργασίας σε όλο τον κόσμο.
Η τεράστια κλίμακά της είναι προφανής από τη σημαντική συμβολή της στις παγκόσμιες οικονομίες, όπως στην Ευρωπαϊκή Ένωση όπου κατέχει το 7% του ΑΕΠ, καθώς και από το ρόλο της ως βασικός μοχλός οικονομικής ανάπτυξης και εκβιομηχάνισης.

Τα κέρδη μιας αυτοκινητοβιομηχανίας διανέμονται σε διάφορους τομείς, με σκοπό να υποστηρίξουν τη βιωσιμότητα και την ανάπτυξή της. Ένα σημαντικό μέρος κατευθύνεται στην έρευνα και ανάπτυξη νέων τεχνολογιών, ενώ μεγάλο ποσοστό απορροφάται στην αποπληρωμή χρεών και την ενίσχυση των αποθεματικών για αβεβαιότητες.
Παράλληλα, οι εταιρείες προχωρούν σε στρατηγικές επενδύσεις σε υποδομές, συγχωνεύσεις ή εξαγορές, ενώ ένα μέρος των κερδών επιστρέφει στους μετόχους μέσω μερισμάτων και στις αμοιβές των στελεχών.
Οι επικεφαλής των μεγαλύτερων εταιρειών του κλάδου, μάλιστα, εισπράττουν ποσά που για τον μέσο άνθρωπο φαντάζουν ασύλληπτα. Και το φαινόμενο αυτό δεν περιορίζεται μόνο στους παραδοσιακούς κατασκευαστές αυτοκινήτων, αλλά περιλαμβάνει και νεότερες επιχειρήσεις που συνδέονται άμεσα με τη νέα εποχή της αυτοκίνησης. Χαρακτηριστική είναι η λίστα που ακολουθεί, με τους πιο ακριβοπληρωμένους CEO στον χώρο της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.

Στην κορυφή της λίστας βρίσκεται ο Jen-Hsun "Jensen" Huang, συνιδρυτής και CEO της Nvidia. Η εταιρεία κατέχει κομβικό ρόλο τόσο στην παραγωγή γραφικών επεξεργαστών όσο και στην ανάπτυξη τεχνολογιών για αυτόνομα οχήματα. Το 2024, οι αποδοχές του Huang άγγιξαν τα 184 εκατομμύρια ευρώ ενώ η προσωπική του περιουσία εκτιμάται γύρω στα 138 δισ. ευρώ.

Ακολουθεί ο Dara Khosrowshahi, επικεφαλής της Uber, με αποδοχές που φτάνουν τα 105 εκατομμύρια ευρώ. Ο Αμερικανός επιχειρηματίας, ο οποίος έφυγε με την οικογένειά του από το Ιράν κατά την Ισλαμική Επανάσταση, βρίσκεται σήμερα στο τιμόνι μιας από τις μεγαλύτερες εταιρείες παροχής υπηρεσιών μετακίνησης παγκοσμίως.

Στην τρίτη θέση συναντάμε την Mary Barra, CEO της General Motors, που έχει υπό την ομπρέλα της μάρκες όπως οι Buick, Cadillac και Chevrolet. Η Barra αποτελεί και μια από τις πιο καλοπληρωμένες γυναίκες στην παγκόσμια επιχειρηματική σκηνή.

Ακολουθεί ο Jim Farley της Ford, ενώ στην πέμπτη θέση βρίσκεται ο Carlos Tavares, ο μέχρι πρότινος CEO της Stellantis, ομίλου που περιλαμβάνει μάρκες όπως Jeep, Fiat, Maserati, Alfa Romeo, Peugeot, Citroën και Opel. Ο Tavares παραιτήθηκε τον Δεκέμβριο του 2024, αποχωρώντας με αποζημίωση που υπολογίζεται στα 20,5 εκατομμύρια ευρώ.

Την εξάδα συμπληρώνει ο RJ Scaringe, ιδρυτής της Rivian. Η εταιρεία, που ειδικεύεται στα ηλεκτρικά pick-up και SUV και έχει στρατηγική συνεργασία με τη Volkswagen, είδε τη μετοχή της να υποχωρεί σημαντικά, ωστόσο, οι αποδοχές του Scaringe εκτοξεύθηκαν σε σύγκριση με το παρελθόν.

Εντύπωση δε προκαλεί η απουσία του Elon Musk από τη συγκεκριμένη λίστα. Αυτό οφείλεται στο γεγονός πως ο CEO της Tesla δεν εισέπραξε επισήμως μισθό για το 2024, αλλά αντιθέτως του παραχωρήθηκαν 96 εκατομμύρια μετοχές της εταιρείας, συνολικής αξίας περίπου 27 δισ. ευρώ.