Αυτές είναι οι πιο ακριβές χώρες για να έχεις αυτοκίνητο –Σε ποια θέση είναι η Ελλάδα;

αυτοκίνητο

Μια νέα έρευνα ,βασισμένη σε πραγματικά δεδομένα, δίνει ακόμα μια αρνητική θέση στην χώρα μας.

Το αυτοκίνητο, για τους περισσότερους από εμάς, αποτελεί κάτι πολύ περισσότερο από ένα μέσο μετακίνησης, όντας ένα αναπόσπαστο εργαλείο καθημερινότητας, ανεξαρτησίας και πρακτικότητας. Στην επαρχία, όπου οι αποστάσεις είναι μεγάλες και τα υπεραστικά δίκτυα συχνά αποδυναμωμένα ,η σημασία του είναι κομβική, ειδικά σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης. Αλλά και μέσα στον αστικό ιστό, όπως βλέπουμε από την καθημερινή κίνηση που αναπτύσσεται στους πολυάσχολους δρόμους των πόλεων και παρότι υπάρχουν εναλλακτικές όπως τα ΜΜΜ, πολλοί είναι αυτοί που εξακολουθούν να επιλέγουν το αυτοκίνητο για την ευελιξία και την άνεση που τους προσφέρει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ωστόσο, η ιδιοκτησία ενός αυτοκινήτου δεν είναι μια απλή υπόθεση. Σήμερα, η αγορά μεταχειρισμένου για παράδειγμα κρύβει πολλές παγίδες, καθώς η εύρεση ενός αξιόπιστου και καλοσυντηρημένου οχήματος γίνεται όλο και πιο δύσκολη και τα κόλπα των διάφορων απατεώνων όλο και πιο επικίνδυνα. Από την άλλη, τα καινούρια αυτοκίνητα, παρά την πληθώρα επιλογών και τεχνολογιών, αποτελούν μια δαπανηρή επένδυση, που λίγοι αισθάνονται πρόθυμοι να κάνουν στη σημερινή αβέβαιη οικονομική πραγματικότητα. Ταυτόχρονα, πρέπει να λάβουμε υπόψη μας και τα κόστη κατοχής –φόρους, καύσιμα, ασφάλιστρα, συντήρηση– που βαραίνουν ακόμα περισσότερο τον ιδιοκτήτη.

Ακριβώς αυτά τα δεδομένα ανέλυσε η εταιρεία συνδρομής αυτοκινήτου FINN, προκειμένου να καταρτίσει τη λίστα με τις πιο ακριβές χώρες στον κόσμο για την ιδιοκτησία αυτοκινήτου. Η μεθοδολογία της βασίστηκε στον οικονομικό κανόνα 50/30/20, ο οποίος ορίζει ότι το 50% του εισοδήματος μας πρέπει δίνεται για τις βασικές ανάγκες, το 30% για τις απολαύσεις και το 20% για αποταμίευση. Το αυτοκίνητο εντάσσεται στην πρώτη κατηγορία, αφού θεωρείται αναγκαίο αγαθό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για τη διαμόρφωση της λίστας υπολογίστηκαν ο μέσος μισθός, το κόστος του πιο δημοφιλούς μοντέλου σε κάθε χώρα, καθώς και η μέση τιμή καυσίμων. Έτσι, σύμφωνα με την έρευνα, η Ελλάδα σημείωσε σκορ 7,73, καταλαμβάνοντας την 8η θέση παγκοσμίως ανάμεσα στις πιο ακριβές αγορές. Στην κορυφή της λίστας βρίσκεται το Μεξικό, με βαθμολογία 9,7.

Η αναλυτική κατάταξη έχει ως εξής:

  • Μεξικό: 9,7
  • Εσθονία: 8,79
  • Λετονία: 8,64
  • Πορτογαλία: 8,19
  • Τσεχία: 8,18
  • Ουγγαρία: 8,03
  • Ισραήλ: 7,73
  • Ελλάδα: 7,73
  • Ισπανία: 6,82
  • Σλοβακία: 6,82

Η έρευνα δείχνει επίσης πως η Ελλάδα δεν συγκαταλέγεται στις χώρες με τα ακριβότερα αυτοκίνητα ως προς την αγορά. Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι οι χαμηλοί μισθοί σε σχέση με το συνολικό κόστος ζωής και τα ακόμη υψηλά, αν και ελαφρώς μειωμένα, κόστη καυσίμων.

Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι στην Εσθονία, το πιο δημοφιλές μοντέλο –το Toyota RAV4– κοστίζει σχεδόν όσο ένας μέσος ετήσιος μισθός (99,61%, δηλαδή 31.602 ευρώ). Στο Ισραήλ, ένα Toyota Corolla ισοδυναμεί με το 97,02% του μέσου ετήσιου μισθού (40.150 ευρώ), ενώ στο Μεξικό το Nissan Versa αγγίζει το 95,58% του μισθού (15.644 ευρώ).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στον αντίποδα, υπάρχουν και χώρες όπου η αγορά αυτοκινήτου είναι σαφώς πιο προσιτή. Ενδεικτικό είναι ότι πρόκειται για χώρες που παρουσιάζουν μια συνολικά καλή οικονομική απόδοση, με τα οικονομικά οφέλη να διαχέονται σε όλα τα κοινωνικά στρώματα και να γίνονται αισθητά σε κάθε επίπεδο της καθημερινότητας των πολιτών.

Πιο συγκεκριμένα, στην Ιαπωνία, το best seller Honda N-Box κοστίζει μόλις το 26% του μέσου ετήσιου μισθού (37.813 ευρώ). Στη Γαλλία, το Peugeot 208 αντιστοιχεί στο 36% του μισθού (46.950 ευρώ), ενώ στο Λουξεμβούργο, η αγορά ενός Volkswagen Golf αγγίζει μόνο το 37% του μέσου ετήσιου εισοδήματος (70.136 ευρώ).

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ