Πρόβλημα με την αυτόνομη οδήγηση -Σε ποια επαρχία απαγορεύτηκε

Mercedes EQS Drive Pilot

Το πρώτο μεγάλο εμπόδιο για την επέκταση των αυτόνομων αυτοκινήτων ήρθε από την τοπική αυτοδιοίκηση της επαρχίας της British Columbia του Καναδά, που απαγόρευσε τα ηλεκτρονικά συστήματα επιπέδου 3.

Στη British Columbia, μάλιστα, που περιλαμβάνει την πόλη του Βανκούβερ, δεν επιτρέπεται καν να κυκλοφορεί κανείς με αυτοκίνητο που έχει ηλεκτρονικά συστήματα αυτονομίας επιπέδου 3, καθώς και φυσικά των ανώτερων επιπέδων 4 και 5, ακόμα κι αν δεν τα θέτει σε λειτουργία. Αυτή είναι μια πρόσφατη προσθήκη στον Νόμο 'Motor Vehicle Act' της καναδικής αυτής επαρχίας, η οποία υπεγράφη στις 18 Μαρτίου και ισχύει από την 5η Απριλίου 2024.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Προς το παρόν υφίστανται στην αγορά μόνο δύο αυτοκίνητα που παρέχουν αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3: οι Mercedes-Benz S-Class και EQS, οι οποίες προς το παρόν έχουν λάβει άδεια κυκλοφορίας σε δύο Πολιτείες των ΗΠΑ, στην Καλιφόρνια και τη Νεβάδα, καθώς και σε χώρες της Ευρώπης.

Το ηλεκτρονικό σύστημα αυτονομίας των δύο γερμανικών αυτοκινήτων, με την ονομασία Drive Pilot, μπορεί να χρησιμοποιείται στις δύο αυτές αμερικανικές Πολιτείες σε συγκεκριμένους κλειστούς αυτοκινητόδρομους και με ταχύτητα μέχρι 70 km/h. Αναλαμβάνουν τον έλεγχο του αυτοκινήτου χωρίς να χρειάζεται καμία παρέμβαση του οδηγού, όμως ο τελευταίος οφείλει να είναι διαρκώς σε ετοιμότητα για να παρέμβει.

Σε περίπτωση παραβίασης του Νόμου περί απαγόρευσης της χρήσης συστημάτων αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3, οι παραβάτες τιμωρούνται με πρόστιμο 368-2.000 καναδικών δολαρίων (251-1.365 ευρώ) και με έως και 6 μήνες φυλάκιση. Προς το παρόν δεν είναι γνωστό αν η απαγόρευση αυτή περιλαμβάνει και επικέπτες της British Columbia ή υπηκόους άλλων χωρών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρά την πρόσφατη ψήφιση του συγκεκριμένου Νόμου, πάντως, δεν αποκλείεται στο μέλλον -όταν η τεχνολογία θα έχει ωριμάσει περαιτέρω- να επιτραπεί η χρήση των αυτόνομων αυτοκινήτων επιπέδου 3 στη British Columbia.

Οι υθίνοντες αναφέρουν ότι πρόκειται για μία «νέα και ανερχόμενη τεχνολογία στις μεταφορές» που χρειάζεται περαιτέρω δοκιμές και νομικές προσαρμογές πριν τη γενικευμένη χρήση της.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ