Επίσημα με αυτονομία επιπέδου 3 οι Mercedes S-Class και EQS

Mercedes Drive Pilot

Η Mercedes-Benz παρουσίσασε το σύστημα εκτεταμένης αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3 Drive Pilot, που παίρνει τον πλήρη έλεγχο του αυτοκινήτου σε ταχύτητες μέχρι και 60 km/h και σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης.

Με το Drive Pilot, που προς το παρόν διαθέτει προαιρετικά στις δύο μεγαλύτερες λιμουζίνες της -την S-Class και την ηλεκτρική EQS- με αντίτιμο 5.000 ευρώ, η εταιρεία της Στουτγάρδης έγινε η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που λαμβάνει διεθνή άδεια εφαρμογής της αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3. Θυμίζουμε ότι η διαβάθμιση φτάνει μέχρι το επίπεδο 5, το οποίο περιλαμβάνει πλήρως αυτόνομα κινούμενα οχήματα που δεν διαθέτουν τιμόνι και πεντάλ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Drive Pilot παίρνει τον πλήρη έλεγχο της οδήγησης σε συγκεκριμένες συνθήκες, όπως σε πυκνή και αργή κυκλοφορία στη γερμανική Autobahn, και λειτουργεί με ταχύτητα ως 60 km/h. Με την ενεργοποίησή του, το σύστημα ελέγχει την απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο, σταματά και ξεκινά μόνο του, και διατηρθεί τη θέση του οχήματος στο κέντρο της λωρίδας.

Μαζί, υπολογίζει την οδική σήμανση και όλες τις λεπτομέρειες της διαδρομής από το σύστημα πλοήγησης, και είναι σε θέση να αντιδράσει αν υπάρχει μια απότομη μανούβρα από άλλο όχημα που κινείται πλησίον του αυτοκινήτου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η λειτουργία του γίνεται με επιπλέον αισθητήρες του προηγμένου ηλεκτρονικού συστήματος υποβοήθησης της οδήγησης. Σε αυτούς προστίθενται και συστήματα ραντάρ, LiDAR, περισσότερες κάμερες και ακόμη και αισθητήρες υπέρυθρων και οσμών. Με βάση όλες τις πληροφορίες που λαμβάνει, το Drive Pilot επενεργεί στα φρένα, το γκάζι και στο τιμόνι.

Καθ' όλη τη διάρκεια της λειτουργίας του, το σύστημα επιτρέπει την επέμβαση και ανάκτηση ελέγχου από τον οδηγό ανά πάσα στιγμή. Σε περίπτωση που υπάρξει κάποια δυσλειτουργία, το σύστημα ειδοποιεί άμεσα τον οδηγό να πάρει τον έλεγχο - κι αν εκείνος δεν το κάνει μέσα σε 10 δευτερόλεπτα, αν για παράδειγμα υπάρχει μια ιατρική ανάγκη, το αυτοκίνητο αλλάζει λωρίδες και σταματά με ασφάλεια στην άκρη του δρόμου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στον ψηφιακό πίνακα οργάνων της Hyperscreen του εσωτερικού, το σύστημα προβάλλει σε τρισδιάστατο χάρτη υψηλής ευκρίνειας (και ακρίβειας εκατοστού) τη θέση του αυτοκινήτου στο δρόμο σε σχέση με τα υπόλοιπα οχήματα, μαζί με πληροφορίες και διαγραμμίσεις σχετικά με την προβλεπόμενη πορεία του.

Για την εξέλιξη και εντέλει εφαρμογή του Drive Pilot στο δρόμο χρειάστηκε να εργαστούν μηχανικοί, ειδικοί λογισμικού, δικηγόροι, εκπρόσωποι των αρχών διαχείρισης προσωπικών δεδομένων και ειδικοί από επιτροπές δεοντολογίας και μιας μακράς σειράς άλλων ειδικοτήτων. Έτσι, η Mercedes-Benz κατάφερε να λάβει τη νομική άδεια χρήσης της τεχνολογίας στο δρόμο.

Η Γερμανία, με τη βαριά της βιομηχανία στην αυτοκίνηση, ήταν η πρώτη χώρα που διαμόρφωσε το νομιμό πλαίσιο της χρήσης αυτοκινήτων αυτονομίας επιπέδου 3, πίσω στο 2017. Ωστόσο, μόλις πέρσι οριστικοποιήθηκε και ψηφίστηκε ο τελικός Νόμος για την πιστοποίηση των ηλεκτρονικών συστημάτων της τεχνολογίας αυτής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μετά από αυτό, άνοιξε ο δρόμος για να εφαρμοστεί το νομικό πλαίσιο αυτό σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Όμως, παρότι η τεχνολογία της Mercedes-Benz έλαβε πια την έγκριση να χρησιμοποιείται στους δημόσιους δρόμους, η τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης προϋποθέτει την πλήρη προσοχή του οδηγού και τη διαρκή του ετοιμότητα να λάβει τον έλεγχο του οχήματος ανά πάσα στιγμή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το επόμενο βήμα για την εταιρεία της Στουτγάρδης, που θα έρθει πολύ σύντομα, περιλαμβάνει το Intelligent Park Pilot τελικών προδιαγραφών. Το σύστημα αυτό θα εκτελεί χωρίς καμία επέμβαση του οδηγού την πλήρη διαδικασία του παρκαρίσματος, και συγκαταλέγεται στις τεχνολογίες της αυτονομίας επιπέδου 4.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ