Κάμερες στα φανάρια: Γιατί είναι η μόνη λύση για την παραβίαση του «κόκκινου»

Κάμερα φανάρι

Οι Γάλλοι οδηγοί μείωσαν κατά το ήμισυ τις παραβιάσεις του κόκκινου σηματοδότη τα τελευταία δεκα χρόνια, μετά την τοποθέτηση των καμερών ασφαλείας στις πιο επικίνδυνες διασταυρώσεις των πόλεων όλης της χώρας.

Οι κάμερες ασφαλείας δοκιμάστηκαν πιλοτικά για πρώτη φορά στη Γαλλία το 2005, στις πιο επικίνδυνες διασταυρώσεις του Παρισιού, της Τουλούζης και άλλων πόλεων. Σκοπός τους ήταν να ελέγχουν τις παραβάσεις του κόκκινου σηματοδότη, για τον περιορισμό των ατυχημάτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μετά από τέσσερα χρόνια, η πλήρης εφαρμογή του συστήματος ξεκίνησε το 2009 με 78 κάμερες στο Le Vesinet και της Lyon. Τη δεκαετία του 2010 οι κάμερες έφτασαν τις περίπου 700 στις πόλεις και της κωμοπόλεις όλης της Γαλλίας.

Το 2011, συνολικά 638 κάμερες επέτρεψαν στη γαλλική αστυνομία να αποστείλει 745.736 κλήσεις στους παραβάτες του κόκκινου σηματοδότη. Κάθε χρόνο, με τη διάδοση του μέτρου, οι παραβιάσεις αυτές μειώνονταν, με αποτέλεσμα οι κλήσεις που έκοψε η αστυνομία -χρησιμοποιώντας τον ίδιο αριθμό καμερών- να περιοριστούν στις 353.716 το 2020.

Κατά συνέπεια, στη Γαλλία αποδείχθηκε ότι οι κάμερες ελέγχου της παραβίασης του κόκκινου σηματοδότη ήταν πολύ πιο αποδοτικές από τις αντίστοιχες κάμερες ελέγχου της ταχύτητας, στις πόλεις και στους αυτοκινητοδρόμους.

Και συνέβαλλαν σημαντικά στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, που μπορούν να έχουν πολύ δυσμενή εξέλιξη σε μια τόσο σοβαρή παράβαση όσο η παραβίαση του κόκκινου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κατά συνέπεια, οι γαλλικές υπηρεσίες ετοιμάζονται τώρα να αντικαταστήσουν αυτές τις πρώτης γενιάς κάμερες με καινούριες, αποδοτικότερες. Οι τελευταίες θα μπορούν να ανιχνεύουν και άλλες παραβάσεις του κώδικα οδικής κυκλοφορίας, όπως του ορίου ταχύτητας, της χρήσης του κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση και την πλημμελή χρήση της ζώνης ασφαλείας.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ