Ο όμιλος Hyundai-Kia ποντάρει στα plug in υβριδικά -Τα εξελίσσει για διπλάσια αυτονομία

Hyundai Santa Fe 2023

Ο όμιλος των Hyundai και Kia εξακολουθεί να δίνει έμφαση στα υβριδικά που μπαίνουν στην πρίζα, προκειμένου να τους προσδώσει αμιγώς ηλεκτρική κίνηση για περισσότερα από 100 χιλιόμετρα.

Κατά πολλούς τα plug-in υβριδικά (PHEV) είναι το ενδιάμεσο σκαλοπάτι μεταξύ των θερμικών και των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Για άλλους είναι η πιο ρεαλιστική επιλογή για τη μετάβαση στον ηλεκτρισμό διότι δεν έχουν περιορισμούς αυτονομίας - ειδικά για όσους ταξιδεύουν συχνά ή ζουν σε χώρες που δεν έχουν ακόμη αρκετά ανεπτυγμένο δίκτυο φορτιστών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από την άλλη, τα PHEV σε πολλές περιπτώσεις δεν εκπληρώνουν τον σκοπό τους καθώς πολλοί ιδιοκτήτες τους αμελούν ή δεν προλαβαίνουν να τα φορτίζουν, και κυκλοφορούν αποκλειστικά με τη χρήση του βενζινοκινητήρα. Αυτό επιβαρύνει την κατανάλωση και τους ρύπους που εκπέμπει ένα plug-in hybrid, πόσω μάλλον με το έξτρα βάρος της μπαταρίας του, και παρατηρείται κυρίως στη χρήση εταιρικών οχημάτων.

Παρόλα αυτά, πολλά ευρωπαϊκά και ασιατικά εργοστάσια εξακολουθούν να δίνουν έμφαση στην τεχνολογική εξέλιξη των PHEV - παράλληλα φυσικά με τις κολοσσιαίες τους επενδύσεις στα EV. Η Toyota, για παράδειγμα, λέγεται πως εξελίσσει ένα plug-in με την ηλεκτρική αυτονομία ενός αμιγούς EV, ενώ και ο όμιλος Hyundai-Kia επενδύει σε αυτόν τον τομέα.

Σύμφωνα με τα μέσα ενημέρωσης στη Νότια Κορέα, τα τμήματα εξέλιξης των δύο εταιρειών συνεργάζονται για την εξέλιξη των δεύτερης γενιάς PHEV συστημάτων και φημολογείται ότι θα κάνουν το ντεμπούτο τους περί το 2025 σε ένα πολυτελές sedan που ονομάζεται Grandeur - και έπειτα θα τοποθετηθούν και στις νέες γενιές των Hyundai Santa Fe και Sorento, που γνωρίζουμε στα μέρη μας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα που θα προκύψει από τις τεχνολογίες αυτές είναι η επέκταση της ηλεκτρικής αυτονομίας των plug-in υβριδικών Hyundai και Kia. Σύμφωνα με πληροφορίες αυτή θα ξεπεράσει τα 100 χιλιόμετρα, κατά WLTP - όπως ισχύει και για την αυτονομία της αντίστοιχης τεχνολογίας που εξελίσσουν και οι Γερμανοί κατασκευαστές.

Προς το παρόν, τα Santa Fe και Sorento διαθέτουν μπαταρία χωρητικότητας 13.8kWh, που τους προσφέρει αυτονομία έως και 57 χιλιομέτρων. Συνδυάζονται με τον τετρακύλινδρο Turbo κινητήρα βενζίνης 1.6 λίτρου, και η συνδυαστική τους ισχύς είναι 195 kW και 350 Nm. Ζυγίζουν περίπου 2 τόνους το καθένα, συνεπώς θα είναι ενδιαφέρον να δούμε τι μπαταρία θα χρησιμοποιήσουν οι Κορεάτες στη νέα γενιά των PHEV, και πόσο περισσότερο αυτή θα αυξήσει το βάρος.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ