H πατέντα των Γερμανών που αλλάζει τα αυτοκίνητα

Ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Η e-Revolt μας παρουσιάζει τον πιο προσιτό τρόπο μετατροπής αυτοκινήτου συμβατικής τεχνολογίας σε ηλεκτρικό.

Η ιδέα της γερμανικής start-up e-Revolt βρίσκεται προς το παρόν σε μορφή πρωτότυπου και αφορά την μετατροπή των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, σε αμιγώς ηλεκτρικά. Και το καλύτερο από όλα είναι ότι το κόστος της μετατροπής παραμένει σε λογικά επίπεδα.

Ένα από τα αυτοκίνητα που μετέτρεψε η e-Revolt είναι και το εικονιζόμενο Volkswagen Golf όγδοης γενιάς (2018), μοντέλο που είναι αρκετά ασυνήθιστο να το βλέπουμε σε τέτοιου είδους μηχανικές αλλαγές.

e-Revolt Golf 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο κινητήρας που είχε κάτω από το καπό ήταν ο γνωστός 4κύλινδρος 1.6 TDI και μαζί με αυτόν είχε διανύσει περισσότερα από 150.000 χλμ. Τώρα όμως, ο συγκεκριμένος ντίζελ πήρε την άγουσα για τα αποδυτήρια και στη θέση του φωλιάζει ένα ηλεκτρομοτέρ 160 ίππων (117 kW) που κινεί τους εμπρός τροχούς. Το ρεζερβουάρ καυσίμου έχει αφαιρεθεί και στη θέση του, μαζί με χώρο από το πορτμπαγκάζ, έχει τοποθετηθεί η μπαταρία.

Η συγκεκριμένη μετατροπή αποτελεί έργο της γερμανικής start-up e-Revolt, μιας νέας εταιρείας που είχε εκθεσιακό περίπτερο στο σαλόνι του Μονάχου, και έχει βάλει στόχο να προωθήσει την ηλεκτροκίνηση χωρίς να χρειάζεται αντικατάσταση του στόλου οχημάτων.

Σύμφωνα με τους Γερμανούς, η πρότασή τους καθιστά την ηλεκτροκίνηση προσιτή στο ευρύ κοινό, μιας και οι ιδιοκτήτες οχημάτων συμβατικής τεχνολογίας δεν χρειάζεται να πάρουν καινούργιο αυτοκίνητο για να ασπαστούν την ηλεκτροκίνηση. Επιπλέον, η μετατροπή διαρκεί μόλις μία μέρα.

e-Revolt Golf 3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η πρώτη όμως ερώτηση που έρχεται στο μυαλό όλων αφορά το κόστος της μετατροπής του αυτοκινήτου σε αμιγώς ηλεκτρικό. Σύμφωνα με την e-Revolt αυτό κυμαίνεται από 12.000 έως 15.000 ευρώ, ανάλογα με τον τύπο της μπαταρίας που θέλει να τοποθετήσει ο ιδιοκτήτης. Υπενθυμίζουμε ότι σε αυτά τα λεφτά, δεν διατίθεται στην αγορά κάποιο καινούργιο ηλεκτρικό μοντέλο.

Ο επικεφαλής του τμήματος Έρευνας και Εξέλιξης της e-Revolt, Ralf Schollenberger, αναφέρει ότι δεν πρέπει να δαιμονοποιούμε τα καλοσυντηρημένα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Για αυτό και εξέλιξαν το συγκεκριμένο Golf, με σκοπό να δείξουν ότι μπορεί να αποκτήσει μια νέα καινούργια «ζωή». Όπως μπορείτε να δείτε, το Golf VII Variant που δέχθηκε την μετατροπή, φέρει αυτοκόλλητο που γράφει «Born as a diesel, converted to electric».

e-Revolt Golf 4

Στην θέση του κινητήρα εσωτερικής καύσης βρίσκουμε ένα πλαίσιο που έχει καταχωρηθεί με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας (πατέντα) και φιλοξενεί τον ηλεκτροκινητήρα και τη μονάδα e-CAN.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η μονάδα e-CAN αποτελεί το inteface μεταξύ του παλιού κινητήρα και του νέου ηλεκτρικού, στοιχείο που επιτρέπει την διατήρηση των συστημάτων υποβοήθησης του αυτοκινήτου χωρίς αλλαγές και μετατροπές.

Η συγκεκριμένη υλοποίηση δεν αφορά την έκδοση «παραγωγής» που σκοπεύει να φέρει στην αγορά η e-Revolt, καθώς υπάρχει ακόμα μια προσωρινή οθόνη αφής στο ταμπλό που παρουσιάζει τις λειτουργίες του ηλεκτρικού συστήματος.

Η έκδοση όμως παραγωγής θα φέρει ένα νέο σύστημα πολυμέσων που θα επιτρέπει την πρόσβαση σε δεδομένα όπως η αυτονομία ή ο έλεγχος φόρτισης της μπαταρίας. Επιπλέον, η e-Revolt υπόσχεται ενημερώσεις λογισμικού Over The Air (OTA), πλήρη συνδεσιμότητα και αμφίδρομη φόρτιση.

Ο ηλεκτροκινητήρας του πρωτότυπου έχει ρυθμιστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να μην χρειάζονται αλλαγές στο σύστημα μετάδοσης ή τα φρένα. Εάν όμως το επιθυμεί ο υποψήφιος αγοραστής, τότε μπορεί να τοποθετηθεί ένα ισχυρότερο ηλεκτρομοτέρ και μεγαλύτερα φρένα, για ευνόητους λόγους.

Η μπαταρία που βρίσκεται στο πορτμπαγκάζ είναι της Webasto και έχει ωφέλιμη χωρητικότητα 28 kWh, αλλά όταν θα ξεκινήσει η ευρεία παραγωγή του πακέτου δεν θα τίθεται θέμα μείωσης του χώρου φόρτωσης. Ταυτόχρονα, δίνεται και η δυνατότητα επιλογής πακέτου μπαταριών τύπου LFP που έχει πιο μαζεμένες διαστάσεις, χωρητικότητα 35 έως 40 kWh και προσφέρει αυτονομία έως 250 χλμ.

Προς το παρόν, η e-Revolt δραστηριοποιείται μόνο στην γερμανική αγορά και οι μετατροπές πραγματοποιούνται από ανεξάρτητα συνεργεία με μηχανικούς εκπαιδευμένους και πιστοποιημένους από τις Dekra και TUV.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Σχεδιασμός καινούργιων αυτοκινήτων

Τα μοντέλα που μπορούν να δεχθούν τη μετατροπή είναι αυτά του Ομίλου VW που βασίζονται στην πλατφόρμα MQB, αλλά σύμφωνα με τους Γερμανούς δεν θα αργήσουν να πάρουν πιστοποίηση και για άλλα μοντέλα, άλλων κατασκευαστών.

Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι αυτή η μετατροπή μπορεί να πραγματοποιηθεί ακόμα και σε αυτοκίνητα με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Σε αυτή την περίπτωση, ο οδηγός χρησιμοποιεί τη δεύτερη σχέση για την εκκίνηση και μπορεί να ανεβάσει σε τρίτη για να κινηθεί στον αυτοκινητόδρομο με ταχύτητα έως 150 χλμ./ώρα. Ταυτόχρονα, σε περίπτωση κατεβάσματος σχέσης, το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης θα κάνει ανάκτηση ενέργειας.

Τέλος, για αυτούς που αναρωτιούνται για την αύξηση του βάρους ή την κατανομή του μετά την μετατροπή, θα πρέπει να πούμε ότι το ηλεκτρικό Golf της e-Revolt ζυγίζει μόλις 50 κιλά περισσότερα από το TDI, ενώ παράλληλα καλύπτεται και από δύο χρόνια εγγύηση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ