Oι Γερμανοί θα μας βάλουν να κάνουμε πετάλι – Τι θέλουν να φέρουν στα αυτοκίνητα

Θέλοντας να σβήσουν το άγχος της αυτονομίας στα ηλεκτρικά οχήματα, οι Γερμανοί παρουσίασαν ένα νέο σύστημα που παντρεύει την τεχνολογία με τον ιδρώτα.
Η αυτονομία αποτελεί ακόμη και σήμερα έναν από τους βασικότερους ανασταλτικούς παράγοντες για αρκετούς υποψήφιους αγοραστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Διάφορες τεχνολογίες έχουν αναπτυχθεί για να δώσουν λύση στο συγκεκριμένο ζήτημα, με την πιο εναλλακτική να έρχεται από την γερμανική εταιρεία Twike, η οποία ακολουθεί μια εντελώς διαφορετική και οικολογικότερη προσέγγιση αφού συνδυάζει τον ηλεκτροκινητήρα με πετάλι ποδηλάτου.

Το πρωτότυπο τρίκυκλο όχημα, με όνομα Twike 5, μπορεί να δείχνει ακόμα στα σπάργανα, ωστόσο η συγκεκριμένη εταιρεία δεν είναι μια τυχαία start-up. Έχει ήδη μακρά πορεία στον χώρο, μιας και ιδρύθηκε το 1998, με το συγκεκριμένο μοντέλο να βρίσκεται πλέον στην πέμπτη γενιά του, αφού είναι πρωτοπαρουσιαστεί ήδη από το 1986 ως φοιτητικό project στο Πολυτεχνείο της Ζυρίχης (ETH).
BUY NOW
Από την πρώτη του μορφή, το Twike διατηρεί τον ίδιο υβριδικό χαρακτήρα, συνδυάζοντας ηλεκτροκίνηση και πεταλιέρα, "δίδυμο" που έχουμε δει και σε άλλα project. Η δεύτερη γενιά εμφανίστηκε το 1991, ενώ η τρίτη ήταν η πρώτη που πέρασε στην “παραγωγή” το 1995. Το Twike 3 είχε βάρος μόλις 250 κιλά, διέθετε μπαταρίες NiCd ή NiMH (3,3 έως 24,7 kWh), αυτονομία έως 613 χλμ. σε mode υποβοήθησης ποδηλάτου και ηλεκτροκινητήρα 9 kW με τελική 85 χλμ./ώρα.

Η τέταρτη γενιά άρχισε να πλησιάζει αισθητικά σε αυτοκίνητο, αν και παρέμεινε τρίκυκλο. Αντικατέστησε την γυάλινη καμπίνα, με υφασμάτινη οροφή και "κανονικό" παρμπρίζ, περνώντας και δοκιμές πρόσκρουσης. Βέβαια δεν ήταν από την αρχή προορισμένο να κυκλοφορήσει στους δρόμους, αλλά ήταν προπομπός για το Τwike 5, το οποίο αν και βασίζεται σχεδιαστικά στην προηγούμενη γενιά, πλέον διαθέτει "κανονικές" αναλογίες μικρού coupé και θυμίζει από μακριά ένα παλιό Smart Roadster Coupé.
Παραμένει τρίκυκλο και εντάσσεται στην κατηγορία L5e (μηχανοκίνητες τρίκυκλες), με το μήκος του να φτάνει τα 3,3 μέτρα και το συνολικό του βάρος περίπου στα 600 κιλά, ενώ διαθέτει χώρο αποσκευών 300 λίτρων.

Αυτό όμως που τραβά αμέσως την προσοχή είναι το εσωτερικό. Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός, υπάρχει tablet στη θέση infotainment, ενώ το τιμόνι έχει αντικατασταθεί από δύο χειριστήρια τύπου αεροσκάφους (kniply). Επίσης, και οι δύο επιβάτες έχουν μπροστά τους πετάλια ποδηλάτου, τα οποία δεν κινούν τους τροχούς, αλλά χρησιμοποιούνται για τη φόρτιση της μπαταρίας.
Το Twike 5 εφοδιάζεται με ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 70 kW (περίπου 95 ίππων), ο οποίος μεταφέρει την κίνηση στους πίσω τροχούς. Το σύστημα πεταλιών διατίθεται προαιρετικά, σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα της εταιρείας, και όπως αναφέραμε χρησιμεύει αποκλειστικά για τη φόρτιση της μπαταρίας.

Η τελική ταχύτητα αγγίζει έως και τα 190 χλμ./ώρα, ανάλογα με την έκδοση, ενώ υπάρχουν δύο επιλογές μπαταρίας, μία με χωρητικότητα 18 kWh και αυτονομία 250 χιλιομέτρων, και μία μεγαλύτερη στα 36 kWh που υπόσχεται έως 500 χιλιόμετρα. Η κατανάλωση ενέργειας εκτιμάται στα 7,2 kWh ανά 100 χιλιόμετρα και το βάρος του οχήματος φτάνει τα 600 κιλά, με την Twike να επισημαίνει ότι τα τεχνικά χαρακτηριστικά ενδέχεται να διαφοροποιηθούν στην τελική μορφή παραγωγής.

Η παραγωγή του Twike 5 θα περιοριστεί σε μόλις 500 μονάδες, με την εταιρεία να δέχεται ήδη παραγγελίες και σε περίπτωση που ξεπεράσουν το αριθμό αυτό, οι επιπλέον θα θεωρηθούν κρατήσεις για το επόμενο μοντέλο Twike 6. Η τιμή του Twike 5 υπολογίζεται μεταξύ 45.200 και 48.300 ευρώ χωρίς ΦΠΑ, κι αν κι ακόμα δεν έχει δοθεί συγκεκριμένη ημερομηνία έναρξης παραγωγής, με βάση την τρέχουσα μορφή του πρωτοτύπου, μάλλον θα δεν θα γίνει στο άμεσο μέλλον.