Η «εκτόξευση» των ηλεκτρικών στη Γερμανία φαίνεται να παίρνει αναβολή, καθώς οι οδηγοί εξακολουθούν να προτιμούν τα παραδοσιακά καύσιμα.
Παρά τα επιδοτούμενα προγράμματα, τις πράσινες υποσχέσεις και τις φιλοδοξίες της γερμανικής βιομηχανίας, η καρδιά των περισσότερων οδηγών συνεχίζει να χτυπά ακόμη με βενζίνη. Το 80% των νέων αυτοκινήτων που πωλούνται στη Γερμανία παραμένουν θερμικά, με τα ηλεκτρικά να μην έχουν ακόμα καταφέρει να πετύχουν την πολυπόθητη «έκρηξη» στις πωλήσεις τους.
Σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Αρχή Μεταφορών (KBA), τον Οκτώβριο ταξινομήθηκαν περισσότερα από 52.400 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ένας αριθμός αυξημένος σχεδόν κατά 50% σε σχέση με πέρυσι, που με την πρώτη ματιά μοιάζει ενθαρρυντικός. Στην πραγματικότητα, όμως, αντιστοιχεί μόνο στο 21% των συνολικών πωλήσεων, δηλαδή, μόνο ένα στα πέντε νέα αυτοκίνητα είναι ηλεκτρικό.
BUY NOW
Αν και αυτό δείχνει πως η αγορά των ηλεκτρικών δεν είναι σε ύφεση, δεν έχει ούτε τον ρυθμό που πολλοί περίμεναν. Οι προβλέψεις για εκρηκτική ανάπτυξη δεν επαληθεύονται, καθώς η ζήτηση από ιδιώτες παραμένει συγκρατημένη.
Οι περισσότερες ταξινομήσεις αφορούν εταιρικούς στόλους και leasing, κάτι που δείχνει πως ο μέσος οδηγός δεν έχει πειστεί ακόμη. Μάλιστα, η αύξηση του 50% ήρθε μετά από μια χρονιά ιδιαίτερα δύσκολη για τα ηλεκτρικά οχήματα στη Γερμανία, καθώς οι πωλήσεις είχαν σημειώσει πτώση σε σχέση με το 2023.
Ακόμα πιο ενδεικτική είναι η μάχη των «γιγάντων». Η Tesla είδε τις πωλήσεις της να κατρακυλούν, καθώς τον Οκτώβριο ταξινομήθηκαν μόλις 750 οχήματα της αμερικανικής εταιρείας, πτώση σχεδόν 54% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι.
Στον αντίποδα, η κινεζική BYD σημείωσε εκρηκτική άνοδο, με περισσότερα από 3.300 νέα αυτοκίνητα και ετήσια αύξηση 866%. Με απλά λόγια, η BYD πούλησε τέσσερις φορές περισσότερα ηλεκτρικά από την Tesla, ανατρέποντας πλήρως τις ισορροπίες.
Παρά την «υστερία» γύρω από τα ηλεκτρικά, το συνολικό ισοζύγιο ταξινομήσεων στη Γερμανία παρέμεινε θετικό. Η KBA κατέγραψε 250.133 νέες ταξινομήσεις κάθε είδους τον Οκτώβριο, αύξηση 7,8% σε σχέση με το 2023. Ωστόσο, σχεδόν τα δύο τρίτα αυτών αφορούσαν εταιρικά αυτοκίνητα, δείχνοντας πως ο ιδιώτης αγοραστής, εκείνος που θα έκανε την ηλεκτροκίνηση πραγματική «επανάσταση», εξακολουθεί να παραμένει διστακτικός.