Οι 3 λόγοι που όλοι οι οδηγοί χρειάζονται αυτή την κάλυψη πριν φύγουν για διακοπές

Πολλοί οδηγοί θεωρούν ότι το όχημά τους δεν θα τους προδώσει ποτέ ή ότι σε μια έκτακτη περίπτωση θα επινοήσουν τον τρόπο να γλιτώσουν την ταλαιπωρία. Η πραγματικότητα, όμως, είναι διαφορετική.
Η χώρα μας δίκαια καυχιέται για τα μοναδικά τοπία της, όπως και για τις επιβλητικού κάλλους διαδρομές που μπορεί να κάνει ο οδηγός με το αυτοκίνητο ή τη μοτοσυκλέτα του, σε βουνό και θάλασσα. Αυτά τα ταξίδια, ωστόσο, γίνονται με μεγάλης ηλικίας αυτοκίνητα και συγκεκριμένα με τα πιο γερασμένα σε ολόκληρη την Ευρώπη. Ο μέσος όρος ηλικίας του ελληνικού στόλου ΙΧ ανέρχεται σε 17,3 έτη, την ώρα που η μέση ηλικία των αυτοκινήτων στην Ευρώπη δεν υπερβαίνει τα 12,5 έτη.
Όλοι γνωρίζουν ότι ένα γερασμένο αυτοκίνητο ρυπαίνει περισσότερο το περιβάλλον και δεν έχει τις τεχνολογικές ανέσεις ενός καινούργιου. Πολλοί, όμως, ξεχνούν ότι όσο μεγαλύτερο σε ηλικία είναι ένα όχημα, τόσο πιθανότερη γίνεται και η εμφάνιση μηχανικής βλάβης.
BUY NOW

Σε μια τέτοια περίπτωση, το «καλό» σενάριο είναι να χρειαστεί συνεργείο και εκεί η περιπέτεια να τελειώσει. Υπάρχει, βέβαια, και το ενδεχόμενο να μείνει ακινητοποιημένο στη μέση του πουθενά. Και εκεί η περιπέτεια δεν είναι καθόλου ευχάριστη. Φυσικά δεν είναι μόνο η ηλικία. Ακόμα και πολύ απλά πράγματα μπορούν να ακινητοποιήσουν το αυτοκίνητό σου στον δρόμο, όπως ένα καρφί στο λάστιχο.
Σε αυτές τις περιπτώσεις, λύση στο πρόβλημα μπορεί να δώσει μόνο η οδική βοήθεια. Παρόλο που δεν συμπεριλαμβάνεται στις υποχρεωτικές ασφαλιστικές καλύψεις, κρίνεται ιδιαίτερα σημαντική καθώς αποτελεί τη μοναδική διέξοδο για τον οδηγό σε περίπτωση που εμπλακεί σε ένα δυσάρεστο συμβάν. Στην πραγματικότητα, όπως ακριβώς ξέρεις πως σε τυχόν τρακαρίσματα έχεις την ασφαλιστική σου να αναλαμβάνει την αποζημίωση αυτοκινήτου, έτσι και σε κάθε αναποδιά στον δρόμο ξέρεις πως είναι πιο εύκολο όταν έχεις την οδική βοήθεια να αναλάβει ό,τι προκύψει.
Το πόσο απαραίτητη είναι η οδική βοήθεια το δείχνουν τα στοιχεία της ασφαλιστικής εταιρίας Hellas Direct. Αναλύοντας τα στοιχεία των ασφαλισμένων για όλη την περασμένη χρονιά (2024), η εταιρεία εντόπισε τις βασικές αιτίες ακινητοποίησης των οχημάτων. Και αποκαλύπτει τους λόγους που κανείς οδηγός δεν πρέπει να λέει «όχι» στην προσθήκη οδικής βοήθειας στην ασφάλεια του αυτοκινήτου ή την ασφάλεια της μηχανής του.

Πρωταθλήτρια η μηχανική βλάβη
Όπως είπαμε, οι αιτίες ακινητοποίησης ενός οχήματος μπορεί να είναι πολλές. Καμία, ωστόσο, δεν είναι τόσο συχνή όσο η μηχανική βλάβη και το επιβεβαιώνουν τα στοιχεία της Hellas Direct. Ειδικότερα, έξι στα 10 τηλεφωνήματα που δέχθηκε η εταιρεία για αυτοκίνητα και πάνω από επτά στα 10 για δίκυκλα αφορούσαν μηχανική βλάβη. Τη δεύτερη θέση, τόσο για τα αυτοκίνητα όσο και για τις μοτοσυκλέτες, κατέλαβε το πρόβλημα στην μπαταρία (27% για ΙΧ) και την τρίτη το πρόβλημα σε ελαστικό (6% για ΙΧ).
Οι λόγοι των ακινητοποιήσεων ήταν και άλλοι, αν και με πολύ χαμηλότερα ποσοστά. Οι οδηγοί αυτοκινήτων απευθύνθηκαν στην οδική βοήθεια, επίσης, για εξάντληση του καυσίμου στο ρεζερβουάρ (0,49%), για ανάσυρση και επαναφορά στον δρόμο (0,75%), όπως και για ορισμένους άλλους λόγους (0,67%). Οι κλήσεις για δίκυκλα περιλάμβαναν, επίσης, άλλους λόγους (1,15%), όπως ακινητοποίηση λόγω της μη ύπαρξης καυσίμου (0,43%).

Μεγάλη ηλικία = μηχανική βλάβη
Την αύξηση των πιθανοτήτων της εμφάνισης μηχανικής βλάβης, όσο μεγαλώνει η ηλικία ενός οχήματος επιβεβαιώνει και η Hellas Direct. Ενδεικτικό είναι ότι στα αυτοκίνητα έως 5 ετών ο βασικός λόγος κλήσης της οδικής βοήθειας ήταν κάποιο πρόβλημα στη μπαταρία (39%), με τη μηχανική βλάβη (31%) και το ελαστικό (25%) να ακολουθούν.
Στα αυτοκίνητα, όμως, που είχαν συμπληρώσει τρεις δεκαετίες ζωής το ποσοστό της μηχανικής βλάβης εμφανίστηκε υπερδιπλάσιο, με αποτέλεσμα να καταλάβει την πρωτιά. Πιο συγκεκριμένα, η μηχανική βλάβη κατέλαβε ποσοστό 70% (!) όταν η «προδοσία» από την μπαταρία και το ελαστικό, 21% και 4% αντίστοιχα.
Ήσυχοι δεν πρέπει να αισθάνονται ούτε οι κάτοχοι αυτοκινήτων ηλικίας 16-25 ετών, καθώς το 2024 η μηχανική βλάβη αφορούσε το 63% των κλήσεων που δέχθηκε η Hellas Direct.

Καλοκαίρι: Όταν η οδική βοήθεια είναι απαραίτητη
Είναι γνωστό ότι οι καλοκαιρινοί μήνες είναι συνώνυμοι των διακοπών και της ραστώνης, με αποτέλεσμα πολλοί να δείχνουν ελλιπή μέριμνα για τις υποχρεώσεις τους. Αγνοούν, όμως, ότι η παραμικρή χαλάρωση μπορεί να τους φέρει αντιμέτωπους με δυσάρεστες καταστάσεις.
Το ίδιο ισχύει και για την οδική, με τα στοιχεία της Hellas Direct να επιβεβαιώνουν ότι ο μήνας με τις περισσότερες κλήσεις για παροχή βοήθειας σε αυτοκίνητο είναι ο Ιούλιος, ενώ ακολουθούν ο Αύγουστος, ο Σεπτέμβριος και Δεκέμβριος. Όσον αφορά τα δίκυκλα, οι μήνες κατά τους οποίους τα τηλέφωνα της εταιρείας δουλεύουν περισσότερο είναι ο Ιούνιος, ο Ιούλιος, ο Σεπτέμβριος και ο Οκτώβριος.

Η ανάγκη για προσθήκη οδικής βοήθειας στο ασφαλιστήριο συμβόλαιο γίνεται ακόμα πιο επιτακτική αν αναλογιστεί κανείς ότι τον Αύγουστο, δηλαδή, στην καρδιά των καλοκαιρινών διακοπών, η απόσταση που διανύει κατά μέσο όρο ο γερανός για τη μεταφορά ενός ΙΧ ή μιας μοτοσικλέτας είναι η μεγαλύτερη απ’ όλους τους υπόλοιπους μήνες.
Αυτό διότι το απρόοπτο συμβαίνει ακριβώς την ώρα που απολαμβάνεις τις διακοπές σου.
Αναμφίβολα, κανείς δεν μπορεί να προβλέψει το απρόοπτο. Μπορείς, ωστόσο, να διασφαλίσεις ότι εφόσον αυτό συμβεί θα γλιτώσεις την ταλαιπωρία, απλά προσθέτοντας την οδική βοήθεια στις καλύψεις του αυτοκινήτου και της μοτοσικλέτας σου. Και η Hellas Direct σου προσφέρει τις καλύψεις που θέλεις, τη διάρκεια που ψάχνεις και τον τρόπο πληρωμής που σε βολεύει – και δόσεις με χρεωστική με το FlexiPay- κάνοντας τη ζωή σου ευκολότερη.