
Ένα απίστευτο περιστατικό εκθέτει τα ραντάρ ταχύτητας και τις αρμόδιες αρχές εις βάρος της ασφάλειας των χρηστών του δρόμου.
Τα ραντάρ έχουν σχεδιαστεί για να ελέγχουν ότι τα οχήματα τηρούν τα όρια ταχύτητας και, όταν ο οδηγός τα ξεπερνά, ενεργοποιούνται για να επιβάλουν κυρώσεις. Ωστόσο, όπως αποδεικνύεται, διαθέτουν τα δικά τους «κενά ασφαλείας», αφήνοντας παραθυράκια στον νόμο.
Συγκεκριμένα, πριν από δύο χρόνια, οδηγός «πιάστηκε» να κινείται με 388 χλμ./ώρα σε δρόμο του Βελγίου, στην περιοχή της Φλάνδρας, με το ακριβές σημείο να μην έχει δοθεί στη δημοσιότητα για λόγους ασφαλείας.
BUY NOW

Αν σε αυτή την ταχύτητα προστεθεί και το περιθώριο σφάλματος,που στην προκειμένη περίπτωση αγγίζει το 6%, η πραγματική ταχύτητα φτάνει τα 411 χλμ./ώρα. Παρόλα αυτά, ο οδηγός ούτε πλήρωσε πρόστιμο ούτε έχασε το δίπλωμά του.
Ο λόγος είναι ότι, αν και τα ραντάρ μπορούν να ανιχνεύσουν υπερβάσεις του ορίου ταχύτητας, έχουν «ταβάνι» στη μέγιστη τιμή που μπορούν να καταγράψουν. Αν αυτό ξεπεραστεί, όπως έγινε εδώ, το όχημα μπορεί να γίνει ουσιαστικό «αόρατο» για το ραντάρ, αποφεύγοντας κάθε κύρωση.
Το όριο αυτό δεν σχετίζεται πάντα με την καλιμπράρισή τους ή τη νομοθεσία, αλλά καθορίζεται από τις τεχνικές προδιαγραφές κάθε μοντέλου. Για παράδειγμα, τα ραντάρ μάρκας RAI 2002 καταγράφουν έως 200 χλμ./ώρα, τα RadarLux ή Multanova έως 250 χλμ./ώρα, ενώ τα Multaradar ή Cirano 500 αναγνωρίζουν μέχρι 300 χλμ./ώρα. Ακόμα και τα πιο εξελιγμένα Autovelox φτάνουν μέχρι τα 320 χλμ./ώρα.

Όταν αυτά τα όρια ξεπεραστούν, η μέτρηση του ραντάρ θεωρείται νομικά αμφισβητήσιμη, κάτι που αρκετά δικαστήρια έχουν ήδη αναγνωρίσει. Αυτό ακριβώς συνέβη και στην υπόθεση της Φλάνδρας, με τον οδηγό να αμφισβητεί την εγκυρότητα της μέτρησης και να γλιτώνει ίσως μια από τις πιο βαριές κυρώσεις για τροχαία παράβαση που θα μπορούσαν να επιβληθούν στη χώρα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι παρόμοιο στο Βέλγιο, καθώς στο παρελθόν άλλος οδηγός είχε αθωωθεί παρότι κινούνταν με 306 χλμ./ώρα.