Ο άνθρωπος με τα 110 μοντέλα της Citroen

Citroen Museum

Ο Henri Fradet, ένας Γάλλος λάτρης των κλασσικών αυτοκινήτων, πέρασε τα τελευταία 40 συγκεντρώνοντας ορισμένα από τα πιο εμβληματικά μεταπολεμικά Citroen - και τα εκθέτει τώρα στο μουσείο του στη Νότια Γαλλία.

Ο Fradet ταξίδευε επί τέσσερις δεκαετίες σε όλη την Ευρώπη για να εντοπίσει και να αποκτήσει τα καλύτερα παλιά Citroen που έχουν απομείνει. Αναζητούσε πάντοτε αυτοκίνητα με περιορισμένα χιλιόμετρα, και χωρίς καμία αναπαλαίωση που θα μπορούσε να έχει αλλοιώσει την αυθεντικότητά τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όταν ο Henri Fradet ξεκίνησε να διαμορφώνει τη συλλογή του, περί τις αρχές της δεκαετίας του 1980, πολλά από τα εκθέματα του CitroMuseum κυκλοφορούσαν ακόμα στους γαλλικούς δρόμους. Το καλό είναι ότι τότε δεν είχε επινοηθεί ακόμη το μέτρο της απόσυρσης, και οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν άλλαζαν τα μοντέλα τους με τόσο λυσσαλέο ρυθμό όσο σήμερα. Αυτό του επέτρεψε να αναζητά, και να εντοπίζει, εξαιρετικής κατάστασης αντίτυπα.

Πολλά από τα αυτοκίνητα της συλλογής αποκτήθηκαν από τον Fradet από τις γύρω περιοχές, αλλά ακόμα περισσότερα από απομακρυσμένες γαλλικές επαρχίες - και κάποια από τα ταξίδια του σε άλλες χώρες. Σε μια περιήγησή του από την Ανδαλουσία στη Βαρκελώνη της Ισπανίας, για παράδειγμα, εντόπισε και απέκτησε ένα σπάνιο 2CV Sahara 4x4.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε μια άλλη περίσταση, ένας φίλος του Fradet τον ειδοποίησε ότι καθώς έκανε τον περίπατό του στο Drancy το 1995 εντόπισε ένα παλιό 2CV, το οποίο ο δεύτερος σύντομα διαπίστωσε ότι ήταν μοντέλο του 1954 με τον ασύλληπτα χαμηλό αριθμό των 7.285 χιλιομέτρων.

Όσο για την απόκτηση του πρώτου VISA που κατασκευάστηκε ποτέ, επιβεβαιώθηκε το ρητό ότι η τύχη βοηθά τους ικανούς: σε μια μαζική πώληση παλαιών αυτοκινήτων από την Conservatoire Citroen, η γαλλική εταιρεία θεώρησε ότι επρόκειτο για ένα πρωτότυπο μοντέλο χωρίς σειριακό αριθμό, και συνεπώς το πούλησε σε χαμηλή τιμή.

Όμως, ο Fradet έψαξε εξονυχιστικά και εντόπισε το σειριακό αριθμό κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού. Επιβεβαιώθηκε ότι ήταν το πρώτο αντίτυπο του VISA, και η Citroen μεγαλόψυχα τον αντάμειψε διαθέτοντάς του την αυθεντική Carte Grise του αυτοκινήτου από το αρχείο της.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το CitroMuseum, που βρίσκεται στην πανέμορφη κωμόπολη Castellane στην καρδιά του εθνικού δρυμού Haute-Provence, είναι σαν μια χρονοκάψουλα. Χωρίζεται σε τρεις τομείς. Ο πρώτος περιλαμβάνει την Traction Avant και τις διάφορες εκδοχές της DS, ο δεύτερος είναι αφιερωμένος στο 2CV και στις αμέτρητες παραλλαγές του, και ο τρίτος στα αυτοκίνητα των δεκαετιών 1970-'90.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όμως, εξίσου εντυπωσιακά με τα 110 Citroen είναι και τα υπόλοιπα εκθέματά του: κάθε τομέας περιλαμβάνει έναν μικρό θησαυρό από αυθεντικές παλιές ταμπέλες αντιπροσώπων και συνεργείων της Citroen, παλιά μοντέλα υπό κλίμακα και αυθεντικά έγγραφα των τμημάτων έρευνας και εξέλιξης της γαλλικής εταιρείας σχεδόν για κάθε αυτοκίνητο.

Υπάρχουν ακόμα και γραμματοσειρές για κάθε μοντέλο που δοκιμάστηκαν αλλά δεν χρησιμοποιήθηκαν ποτέ. Ακόμα και το σερφ με το σαλιγκάρι που συνόδευε τη διαφήμιση για την ειδική σειρά Transat του 2CV το 1984.

Επίσης, το μουσείο περιλαμβάνει και ένα άρτια εξοπλισμένο συνεργείο αναπαλαίωσης αυτοκινήτων, φυσικά εξοπλισμένο με όλα τα αυθεντικά εργαλεία και τα έγγραφα συντήρησης της Citroen για κάθε μοντέλο. Η συντριπτική πλειοψηφία των 110 αυτοκινήτων αυτών αναπαλαιώθηκε από τον Fradet, καθώς μόλις τρία εξ αυτών αγοράστηκαν ενώ είχαν ήδη ανακατασκευαστεί - συμπεριλαμβανομένης μιας αυθεντικής Chapron DS cabriolet.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κατά συνέπεια, όλα τα αυτοκίνητα βρίσκονται στην αρχική, εργοστασιακή τους κατάσταση, ακόμα και στο χρωματισμό τους. Μία μόνο εξαίρεση υπάρχει, με τα παράδοξα χρώματα στα οποία έβαψε τη δεκαετία του 1990 ο τότε κάτοχος του μοναδικού 2CVA του 1939 που έχει απομείνει σε λειτουργική κατάσταση.

Αν αναρωτιέστε πώς βρίσκεται η Traction Avant του 1934 σε μια συλλογή μεταπολεμικών αυτοκινήτων, είναι επειδή το εμβληματικό γαλλικό αυτοκίνητο συνέχιζε να παράγεται μέχρι και το 1957 - και φυσικά είναι από τα μοντέλα που δεν πρέπει να λείπουν από καμία συλλογή της Citroen. Η συγκεκριμένη Traction Avant είναι του 1952, με εξακύλινδρο εν σειρά μοτέρ 2.9 λίτρων και 77 ίππων, με 40.000 χιλιόμετρα στο κοντέρ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πλέον διακεκριμένο αντίτυπο της εξίσου εμβληματικής DS είναι ένα μαύρο μοντέλο του 1955. Είναι το μόλις 14ο που πωλήθηκε και επίσης το αρχαιότερο που έχει απομείνει στον κόσμο, καθώς τα 13 προηγούμενα κατά πάσα πιθανότητα έχουν όλα καταστραφεί. Η Citroen δεν έβγαλε στην παραγωγή τη DS πριν το 1956, συνεπώς τα 150 πρώτα αντίτυπά της μέχρι τότε ήταν όλα χειροποίητα - μιας και δεν είχε ολοκληρωθεί ακόμη η γραμμή παραγωγής στο Quai de Javel.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κάθε μοντέλο της συλλογής έχει τη δική του, ξεχωριστή ιστορία στο χωροχρόνο - συμπεριλαμβανομένου ενός Mehari με τη σειρήνα στην οροφή του, το οποίο χρησιμοποιούσε το γαλλικό πυροσβεστικό σώμα στις φωτιές της Auvergne. Έχει μόνο 4.376 χιλιόμετρα από το 1972.

Αν ποτέ οδηγείτε στον εθνικό δρυμό Haute-Provence της Προβηγκίας, και δείτε από μακριά έναν πανήψυλο βράχο 200 μέτρων με την εκκλησία Notre Dame de Roc στην κορυφή του και τη μεσαιωνική κωμόπολη Castellane στη ρίζα του, κάντε μια στάση στο CitroMuseum. Σίγουρα θα είναι όσο υπέροχο ακούγεται.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ