Ο ακριβότερος αυτοκινητόδρομος στην Ελλάδα δεν έχει ούτε ένα parking

Επεκτάσεις αττική οδός Λαύριο Ραφήνα

Με ιδιαίτερα υψηλό αντίτιμο για τη χρήση της, η Αττική Οδός πρωτοτυπεί αρνητικά ως ο αυτοκινητόδρομος από τον οποίο λείπει ένα βασικό «συστατικό» για την άνεση και την ασφάλεια των χρηστών.

Οι σύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι που βρίσκονται πλέον σε όλη την Ελλάδα έχουν αλλάξει ριζικά την οδική εικόνα της χώρας προσφέροντας μοντέρνες υποδομές και τις συνδυάζουν με γρήγορη κάλυψη μεγάλων αποστάσεων, ασφάλεια και φυσικά άνεση για τους χρήστες του.

Από τις σημαντικότερες υποδομές για την άνεσή του -με την άνεση να συμβάλλει και στην ασφάλεια- είναι τα σημεία και τα κτίρια εκείνα όπου ο οδηγός μπορεί να διακόψει προσωρινά την πορεία του και να σταματήσει για διάφορους λόγους, όπως για παράδειγμα να ξεκουραστεί.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για να προσφέρουν ηρεμία μυαλού στον ταξιδιώτη στους αυτοκινητόδρομους ενσωματώνονται μια σειρά από υποδομές που έχουν σαν σκοπό να προσφέρουν ακόμη μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο χρήστη.

Για την πλήρη παροχή υπηρεσιών στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους θα βρει κανείς τους Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών τους οποίους γνωρίζουμε και ως ΣΕΑ.

Μαζί με αυτούς οι οδηγοί θα βρουν συνήθως κατά μήκος των αυτοκινητόδρομων και μεγάλους χώρους προσωρινής στάθμευσης που υποδεικνύονται και από τις σχετικές μπλε πινακίδες. Κάποιοι από τους εν λόγω σταθμούς εκτός από τη δυνατότητα στάθμευσης φέρουν και τουαλέτες.

Εδώ λοιπόν παρουσιάζεται και το παράδοξο για την Αττική Οδό, έναν από τους πλέον σύγχρονους αυτοκινητόδρομους της χώρας που έχει τεράστια σημασία ως έργο για το λεκανοπέδιο της Αττικής και όχι μόνο αφού αποτελεί τον συνδετικό κρίκο του οδικού άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι) και πρέπει να εξυπηρετεί καθημερινά έναν τεράστιο όγκο οχημάτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με συνολικό μήκος που φτάνει τα 70 χλμ. και άλλα 150 χλμ. βοηθητικών και παράπλευρων οδών ο αυτοκινητόδρομος που διαχειρίζεται η Αττική Οδός δεν έχει κανένα χώρο προσωρινής στάθμευσης (ή περιοχή ανάπαυσης αν προτιμάτε που σηματοδοτείται από τις μπλε πινακίδες). Έτσι οι ανάγκες των χρηστών του αυτοκινητόδρομου καλύπτονται μόνο και αναγκαστικά από τους τέσσερεις ΣΕΑ.

Για παράδειγμα και σε αντίθεση με τους μηδενικούς χώρους προσωρινής στάθμευσης του αυτοκινητόδρομου της Αττικής Οδούς, το κομμάτι του αυτοκινητόδρομου 1 (Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Εύζωνοι) που διαχειρίζεται η Νέα Οδός έχει συνολικά πέντε ΣΕΑ αλλά και 25 σταθμούς προσωρινής στάθμευσης, με επτά από αυτούς να είναι διπλοί (και στα δύο ρεύματα).

Έτσι από τον Ανισόπεδο Κόμβο Μεταμόρφωσης Αττικής έως τη Σκάρφεια Φθιώτιδας και σε μήκος αυτοκινητόδρομου που φτάνει στα 172,5 χιλιόμετρα η Νέα Οδός προσφέρει στους οδηγούς ένα σημείο για προσωρινή στάθμευση ανά 5,75 χιλιόμετρα κατά μέσο όρο.

Από την άλλη η Αττική Οδός έχοντας μόνο τέσσερεις ΣΕΑ προσφέρει τη δυνατότητα προσωρινής στάθμευσης ανά 15,5 χιλιόμετρα. Οι οδηγοί πρέπει να βγουν αναγκαστικά από τον αυτοκινητόδρομο για να σταθμεύσουν με ασφάλεια, ενώ έχουν και σημαντικά μειωμένες πιθανότητες να σταματήσουν με ασφάλεια σε ένα σημείο της Αττικής οδού σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Τέλος, να θυμίσουμε πως η χρέωση ανά διέλευση ορίζεται στα 2,8 ευρώ για τα ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα, ακόμη και αν κάποιος χρησιμοποιήσει τον αυτοκινητόδρομο για ελάχιστα χιλιόμετρα (από είσοδο σε έξοδο).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ