Ντου της Greenpeace στη Volkswagen με μήνυση... γιγατόνων

εκπομπές ρύπων έρευνα

Επίθεση γιγατόνων... CO2 εξαπέλυσε η Greenpeace στη Volkswagen καταθέτοντας μήνυση σε γερμανικό δικαστήριο, για παραβίαση ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της Συμφωνίας του Παρισιού.

Η μήνυση της Greenpeace κατά της Volkswagen, για την αθέτηση των όρων της Συμφωνίας του Παρισιού από την πλευρά του γερμανικού κολοσσού, δεύτερου τη τάξει σε πωλήσεις αυτοκινήτων παγκοσμίως πίσω από την Toyota, κατατέθηκε στο δικαστήριο της πόλης Braunschweig, από κοινού με τη Γερμανίδα ακτιβίστρια Clara Mayer του κινήματος Fridays for Future, στο οποίο συμμετέχει και η επίσης γνωστή Σουηδή ακριβίστρια Greta Thunberg.

Πριν από τη μήνυση, οι ενάγοντες έδωσαν περιθώριο δύο μηνών στην Volkswagen να αναλάβει δράσει και να ικανοποιήσει τα αιτήματα τους, που ήθελαν τη γερμανική εταιρεία να παύει την παραγωγή κινητήρων εσωτερικής καύσης έως το 2030 και να μειώνει την ποσότητα CO2 που παράγει μέχρι τότε κατά 65% σε σχέση με τα επίπεδα του 2018. Όλα αυτά με στόχο την προστασία των δικαιωμάτων τους στους τομείς της υγείας και της ιδιοκτησίας αλλά και των ελευθεριών τους. Η Greenpeace δήλωσε επίσης και την υποστήριξη της σε ανάλογη μήνυση Γερμανού αγρότη κατά της Volkswagen.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
H Clara Mayer του FFF
H Clara Mayer του FFF

«Οι διαπραγματεύσεις στην COP26 στη Γλασκώβη υποδεικνύουν ότι ο στόχος του 1,5 βαθμού Κελσίου βρίσκεται σε κίνδυνο και μπορεί να επιτευχθεί φυσικά μόνο με μια τολμηρή κίνηση στην πολιτική και το επιχειρείν. Και ενώ οι άνθρωποι υποφέρουν από πλημμύρες και ξηρασίες που προέρχονται από την κλιματική κρίση, οι εκπομπές CO2 από τις μεταφορές συνεχίζουν να ανεβαίνουν. Αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Volkswagen πρέπει να πάρουν την ευθύνη και να δράσουν πολύ πιο γρήγορα για να εξαλείψουν τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και να μειώσουν τις εκπομπές από τις δραστηριότητες τους χωρίς καμία καθυστέρηση», δήλωσε σχετικά ο Martin Kaiser, εκτελεστικός διευθυντής της Greeenpeace Γερμανίας.

«H Volkswagen υπερασπίζεται την προστασία του κλίματος και την απαλλαγή της εταιρείας από τις ανθρακούχες εκπομπές στον τομέα των μεταφορών, αλλά δεν μπορεί να το αντιμετωπίσει αυτό μόνης της», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας στο Reuters. Ο εκπρόσωπος των Γερμανών πρόσθεσε ότι το έργο χάραξης πολιτικής ανήκει στην Βουλή και ότι το αστικό δικαστήριο δεν είναι ο τόπος για να λυθούν διαφωνίες μέσω μηνύσεων σε εταιρείες απομονωμένα ούτε εξυπηρετείται ουσιαστικά η ανάληψη αυτής της τεράστιας ευθύνης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα και με τα όσα έχουν διαρρεύσει για τα επενδυτικά πλάνα της γερμανικής εταιρείας, για την ερχόμενη πενταετία, τα οποία αναμένεται να οριστικοποιηθούν τον ερχόμενο Δεκέμβριο, η Volkswagen αναμένεται να συνεχίσει να εξελίσσει και να παράγει κινητήρες εσωτερικής καύσης τουλάχιστον έως και το 2040. Αν τελικά η μήνυση της Greenpeace στεφθεί από επιτυχία τότε οι Γερμανοί θα αναγκαστούν να μειώσουν τις εκπομπές CO2 που παράγουν περισσότερο από δύο γιγατόνους μέχρι τότε και σε σχέση με τα μελλοντικά σχέδια που θέλουν να υλοποιήσουν αυτή τη στιγμή.

Η μήνυση της Greenpeace παίρνει ως «βάση» της απόφαση άλλου γερμανικού δικαστηρίου που έκανε λόγω για αποτυχία της Γερμανίας να προστατεύσει τις μελλοντικές γενιές αναφορικά με τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής και ότι έχουν και αυτές δικαίωμα στην προστασία του κλίματος. Ως βάση είναι και η απόφαση ολλανδικού δικαστηρίου κατά της Shell με την οποία υποχρεώνει τον γίγαντα των πετρελαιοειδών να αναλάβει τις ευθύνες του και να μειώσει σημαντικά τον περιβαλλοντικό του αντίκτυπο την επόμενη δεκαετία, κάτι που έγινε για πρώτη φορά στα χρονικά για μη δημόσια εταιρεία.

Δείτε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ