Πού θα κατασκευαστεί η μεγαλύτερη γέφυρα της Μεσογείου -Το εντυπωσιακό project παραμένει «ζωντανό»
Ο αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης της Ιταλίας, επιμένει στη κατασκευή της γέφυρας του Πορθμού της Μεσσήνης, παρά τις αντιξοότητες των προμηθειών, του κόστους και των κανονισμών της ΕΕ.
«Προτεραιότητα της Ευρωπαϊκής Ένωσης» χαρακτήρισε κατά τη διάρκεια της ώρας των ερωτήσεων στη Βουλή των Αντιπροσώπων, ο Ματέο Σαλβίνι, Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης και Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών της Ιταλίας, το έργο της κατασκευής της μεγαλύτερης γέφυρας της Μεσογείου, επιβεβαιώνοντας για άλλη μια ακόμη την προθυμία της κυβέρνησης να προχωρήσει με το έργο που διχάζει την Ιταλία.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα από το Εθνικό Πρακτορείο Ειδήσεων της Ιταλίας (ANSA), παρά το γεγονός ότι η πολιτική και θεσμική συζήτηση για το έργο συνεχίζεται εδώ και μήνες, ο Σαλβίνι επανέλαβε ότι «η γέφυρα πάνω από το Στενό θα κατασκευαστεί, εκατομμύρια Ιταλοί την θέλουν, την περιμένουν και την αξίζουν». Ο Υπουργός πρόσθεσε ότι η απόφαση να μην προχωρήσει σε νέο διαγωνισμό «δεν είναι επιλογή ευκολίας, αλλά κοινής λογικής».
BUY NOW
Ωστόσο το Ελεγκτικό Συνέδριο εξέφρασε προσφάτως αρκετές ανησυχίες σχετικά με τη συμμόρφωση του έργου με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς και, σύμφωνα με επίσημα έγγραφα, το τρέχον έργο παρουσιάζει κρίσιμα ζητήματα σε δύο μέτωπα. Αφενός με τις ευρωπαϊκές οδηγίες για την προστασία των φυσικών οικοτόπων, που συνδέονται με τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των υποδομών και αφετέρου με τους κανόνες των δημοσίων συμβάσεων, ιδίως όσον αφορά την ανάγκη προκήρυξης νέου διαγωνισμού.
Οι αντιδικίες όμως δε σταματούν εδώ. Το πιο αμφιλεγόμενο σημείο αφορά την ίδια τη σύμβαση. Ο αρχικός διαγωνισμός, που κέρδισε η κοινοπραξία Eurolink (Webuild), αφορούσε ένα έργο με εκτιμώμενο κόστος περίπου 4,6 δισεκατομμύρια ευρώ. Σήμερα, το ενημερωμένο κόστος υπερβαίνει τα 10 δισεκατομμύρια, μια αλλαγή που, σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς κανόνες, θα μπορούσε να απαιτήσει μια νέα διαδικασία διαγωνισμού.
Ένας άλλος παράγοντας που επισημάνθηκε από τους δικαστές αφορά το οικονομικό σχέδιο και το σύστημα διοδίων, το οποίο θεωρείται ότι δεν είναι ακόμη πλήρως βιώσιμο. Οι τρέχουσες εκτιμήσεις, σύμφωνα με το Ελεγκτικό συνέδριο της Ιταλίας, παρουσιάζουν «κενά και αντιφάσεις», ειδικά όσον αφορά τη σχέση μεταξύ κόστους κατασκευής και πιθανών εσόδων.
Παρά ταύτα, ο Υπουργός επιβεβαίωσε τη θέση της κυβέρνησης: καμία νέα προσφορά, ούτε ριζική αναθεώρηση της διοικητικής διαδικασίας. «Το έργο δεν είναι ιδιοτροπία του Υπουργού Σαλβίνι», δήλωσε στη Βουλή των Αντιπροσώπων, «αλλά ευρωπαϊκή προτεραιότητα».
Για την κυβέρνηση Μελόνι η γέφυρα του Πορθμού της Μεσσήνης εξακολουθεί να είναι ένα από τα πιο συζητημένα στρατηγικά έργα υποδομών στην Ιταλία, που χτίζει ταυτότητα. Ωστόσο, για το Ελεγκτικό Συνέδριο και ένα μέρος της τεχνικής και πολιτικής κοινότητας, εξακολουθούν να υπάρχουν προς επίλυση οικονομικά, περιβαλλοντικά και διαδικαστικά ζητήματα.