eko rally acropolis

Προ των πυλών ο νέος μεγάλος αυτοκινητόδρομος της Βόρειας Ελλάδας -Ποιες πόλεις θα συνδέσει

αυτοκινητόδρομος α7 μορέας

Ο νέος οδικός άξονας θα ενισχύσει την οδική ασφάλεια, θα μειώσει τους χρόνους μετακίνησης, και θα άρει τα όποια εμπόδια προσβασιμότητας των γεωγραφικα απομονωμένων περιοχών.

Ένα ακόμη βήμα που το φέρνει πιο κοντά στη γραμμή της εκκίνησης έκανε το μεγάλο έργο ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημοσίου Ιδιωτικού Τομέα) για την κατασκευή του οδικού άξονα Θεσσαλονίκη-Έδεσσα.

Με απόφαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών εγκρίθηκαν τα αποτελέσματα του ανταγωνιστικού διαλόγου μεταξύ της Αναθέτουσας Αρχής και των προεπιλεγέντων υποψηφίων, και πλέον το έργο οδεύει στο στάδιο της υποβολής δεσμευτικών προσφορών. Κριτήριο ανάθεσης της σύμβασης ΣΔΙΤ είναι η πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά με βάση τη βέλτιστη σχέση ποιότητας – τιμής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η διάρκεια του έργου έχει οριστεί σε 30 χρόνια, εκ των οποίων τα πρώτα τέσσερα έτη αφορούν στην κατασκευή - αναβάθμιση των υποδομών του οδικού άξονα και τα υπόλοιπα αφορούν στην περίοδο λειτουργίας και συντήρησης. Το κόστος με ΦΠΑ ορίστηκε σε 444,91 εκ. ευρώ.

Ο σημερινός οδικός άξονας Θεσσαλονίκης - Έδεσσας, συνολικού μήκους περίπου 80 χλμ., περιλαμβάνει τμήματα με ανεπαρκή διαμόρφωση, μεγάλες κατά μήκος κλίσεις, κακή ορατότητα και μεγάλη κυκλοφοριακή επιβάρυνση καθώς διέρχεται μέσω πόλεων.

Εγνατία Οδός

Ειδικότερα, το έργο αφορά στην αναβάθμιση του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας) και σχετίζεται με τρία επιμέρους τμήματα από τα πέντε που διαιρείται η νέα χάραξη της οδού Θεσσαλονίκης – Έδεσσας (και συγκεκριμένα γέφυρα Αξιού ποταμού – Έδεσσας):

(α) Τμήμα παράκαμψης Χαλκηδόνας: νέα χάραξη της Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης –
Έδεσσας από την αρχή της οδού (που ορίζεται στο τέλος του υφιστάμενου τεχνικού
γεφύρωσης του Αξιού ποταμού και των παραποτάμων του) έως το
κατασκευασμένο τμήμα παράκαμψης Πελλαίας χώρας της οδού, συνολικού
μήκους ~6,340 χλμ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

(β) Τμήμα παράκαμψης Πελλαίας χώρας: το τμήμα αυτό αποτελεί τμήμα της νέας
Εθνικής Οδού αρ. 2 και έχει ήδη κατασκευασθεί με διατομή πλάτους (11 μ.)
συμπεριλαμβανομένης ΛΕΑ και (13 μ.) με τα ερείσματα. Υπάρχει πρόβλεψη
αργότερα να αποκτήσει το τυπικό πλάτος της διατομής β4ν*σ όπως και τα νέα
τμήματα που θα κατασκευασθούν με την παρούσα σύμπραξη.

(γ) Τμήμα παράκαμψης Γιαννιτσών: το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή παράπλευρων οδών συνολικού μήκους 14.078,33 μ., κάθετων οδών συνολικού μήκους 254,19 μ., δεκατεσσάρων (14) γεφυρών (και κάτω ή άνω διαβάσεων) συνολικού μήκους περίπου 363,41 μ., εικοσιτριών (23) κιβωτοειδών ή σωληνωτών οχετών, ένα τοίχο αντιστήριξης 110 μ. περίπου, δύο (2) ανισόπεδων κόμβων, εξήντα (60) ισόπεδων κόμβων (οι περισσότεροι στις διασταυρώσεις των παράπλευρων οδών) , εικοσιπέντε (25) ιρλανδικών διαβάσεων.

(δ) Τμήμα Μελίσσι – Μαυροβούνι: το τμήμα αυτό αποτελεί τμήμα της νέας Εθνικής Οδού αρ. 2 και έχει ήδη κατασκευασθεί με διατομή πλάτους (11 μ.) συμπεριλαμβανομένης ΛΕΑ και (13 μ.) με τα ερείσματα. Υπάρχει πρόβλεψη αργότερα να αποκτήσει το τυπικό πλάτος της διατομής β4ν*σ όπως και τα νέα τμήματα που θα κατασκευασθούν με την παρούσα σύμπραξη. (ε) Τμήμα Μαυροβούνι – Έδεσσα: το προς κατασκευή οδικό έργο, αφορά την βελτίωσης της Ε.Ο.2 στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Έδεσσα και συγκεκριμένα στο οδικό υποτμήμα Μαυροβούνι – Έδεσσα. Ειδικότερα το προς μελέτη τμήμα «Μαυροβούνι – Έδεσσα», ανήκει στο νομό Πέλλας και αποτελεί νέα χάραξη της οδού με παράπλευρες οδούς (service road), για την εξυπηρέτηση των τοπικών μετακινήσεων

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνοπτικά ο ανάδοχος θα αναλάβει:

Α. Τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση των τμημάτων:
— Μαυροβούνι – Εδεσσα (συμπεριλαμβανομένης της σύνδεσης του τμήματος με
τον ισόπεδο κόμβο της περιφερειακής — οδού Έδεσσας), Α/Κ Μαυροβουνίου
Α/Κ Ριζαρίου 9,423 χλμ.
— Παράκαμψη Γιαννιτσών Α/Κ Γιαννιτσών , Α/Κ Παραλίμνης 8,913 χλμ.
— Παράκαμψη Χαλκηδόνας , Α/Κ Χαλκηδόνας , Α/Κ Ελεούσας
6,340 χλμ.

Β. Τη λειτουργία, συντήρηση, χρηματοδότηση του βασικού οδικού άξονα γέφυρας Αξιού
ποταμού – Έδεσσας συνολικού μήκους περίπου 52,326 χιλιομέτρων και όσα επιπλέον
τμήματα συμπεριλαμβάνονται στο προαναφερθέν τμήμα Α.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ