Αυτό είναι το νέο τσιμέντο που θα δούμε στους δρόμους -Πώς καθαρίζει τον αέρα που αναπνέουμε

φωτοκαταλυτικό σκυρόδεμα

Την αδρανοποίηση των ρύπων από τα καυσάερια των οχημάτων μπορεί να επιτύχει μια πολλά υποσχόμενη μέθοδος που έχει τραβήξει την προσοχή των επιστημόνων.

Η ατμοσφαιρική ρύπανση υποβαθμίζει την ποιότητα ζωής των ανθρώπων σε παγκόσμιο επίπεδο, και θεωρείται υπεύθυνη για διάφορα αναπνευστικά και άλλα προβλήματα υγείας, για τη μείωση του προσδόκιμου ζωής αλλά και για πρόωρους θανάτους.

Μεγάλο μερίδιο στην ατμοσφαιρική ρύπανση έχουν ως γνωστόν και τα αυτοκίνητα, τα οποία εκπέμπουν -μεταξύ άλλων- διοξείδιο του άνθρακα (CO2) και οξείδια του αζώτου (NOx).

Με δεδομένη, λοιπόν, τη μεγάλη ρυπαντική δράση των ΙΧ, η ΕΕ έχει προλειάνει το έδαφος για την απαγόρευση πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035, τοποθετώντας σε πρώτο πλάνο την ηλεκτροκίνηση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
φωτοκατάλυση

Μέχρι, ωστόσο, να απομακρυνθούν πλήρως τα συμβατικά οχήματα από τους δρόμους των πόλεων, θα χρειαστεί να περάσουν αρκετές δεκαετίες, κάτι που σημαίνει ότι οι ρύποι των αυτοκινήτων θα συνεχίσουν να… αιωρούνται πάνω από τα αστικά κέντρα, υποβαθμίζοντας την υγεία των κατοίκων.

Μία πολλά υποσχόμενη μέθοδος για την καταπολέμηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης είναι η φωτοκατάλυση, η οποία αξιοποιεί ιδιότητες αδρανών υλικών (όπως το οξείδιο του τιτανίου), σε συνδυασμό με ηλιακό φωτισμό προκειμένου να αδρανοποιηθούν οι αέριοι ρύποι.

Τα τελευταία χρόνια, πολλοί επιστήμονες έχουν εστιάσει την προσοχή τους στο «φωτοκαλυτικό σκυρόδεμα», το οποίο, χάρη σε κάποια υλικά από τα οποία αποτελείται, απορροφά μεγάλη ποσότητα ατμοσφαιρικών ρύπων τους οποίους στη συνέχεια εξολοθρεύει με τη βοήθεια του ηλιακού φωτός.

Το φωτοκαταλυτικό σκυρόδεμα έχει μεγάλη αντιρρυπαντική δράση, αλλά και μεγάλο κόστος κατασκευής. Ως αποτέλεσμα, το Ινστιτούτο Πολιτικών Μηχανικών και Τεχνολογίας Δόμησης της Κορέας (KICT) εργάζεται πυρετωδώς στην εξέλιξη πιο αποδοτικών φωτοκαταλυτικών τεχνολογιών από λύματα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τον Μάιο του 2023, η ερευνητική ομάδα της KICT ολοκλήρωσε μια δοκιμαστική εφαρμογή φωτοκαταλυτικού σκυροδέματος στα εσωτερικά τοιχώματα της υπόγειας οδικής σήραγγας Banpo στη Σεούλ, όπου διαπιστώθηκε ότι μέσα σε μόλις 24 ώρες επιτεύχθηκε μείωση της συγκέντρωσης οξειδίων του αζώτου (Nοx) κατά 18%.

Με δεδομένο ότι στο τούνελ δεν μπορούσε να φτάσει το φως του ήλιου, για να επιτευχθεί η φωτοκατάλυση εγκαταστάθηκε τεχνητό φως. Τα αβλαβή άλατα -στα οποία μετατρέπονται οι ρύποι μέσω της φωτοκατάλυσης- ξεπλένονται από τη βροχή. Αυτό επιτρέπει στη φωτοκαταλυτική λειτουργία να γίνεται διαρκώς χωρίς να απαιτείται συντήρηση.

Στόχος της KICT είναι να συνεργαστεί με τους δήμους της Κορέας προκειμένου να εξάγει ακόμα πιο αναλυτικά στοιχεία και εν συνεχεία να εμπορευματοποιήσει τη φωτοκαταλυτική τεχνολογία της.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ