BMW Head Banner

Το νέο supercar που «ανασταίνει» την Porsche 917 και τον 12κύλινδρο boxer κινητήρα

D Zug DZ12

Η D Zug Automobili, εμπνευσμένη από την εμβληματική Porsche 917, παρουσίασε το περιορισμένης παραγωγής hypercar DZ12 με επίπεδο 12κύλινδρο μοτέρ - και τιμή που κόβει την ανάσα.

Η Porsche 917 παραμένει μέχρι σήμερα ένα από τα πιο ακραία και εμβληματικά αγωνιστικά που πάτησαν ποτέ άσφαλτο. Μύθος των 24 Ωρών του Le Mans πριν από μισό αιώνα, με τον 12κύλινδρο κινητήρα της να ξεπερνά σε ορισμένες εκδόσεις τους 1.500 ίππους, εκτοξευόταν στα 100 km/h σε λιγότερο από 3.0’’ και να έπιανε τελική ταχύτητα 390 km/h.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτό το θρύλο προσπαθεί να αναβιώσει η D Zug Automobili με το ολοκαίνουργιο DZ12. Η εταιρεία από τη Λετονία δουλεύει το project από το 2019 και πλέον είναι έτοιμη να δεχτεί παραγγελίες για τη δική της, σύγχρονη «917». Θα κατασκευαστούν μόλις 100 κομμάτια, με τις τιμές να ξεκινούν από τα 1,8 εκατομμύρια ευρώ.

Η D Zug ιδρύθηκε από δύο φανατικούς λάτρεις της Porsche, τον Justin Broughton και τον Peter Koch. Αρχικά δημιούργησαν την D Zug Produkte, που ειδικευόταν σε εξαρτήματα για αερόψυκτους κινητήρες της Porsche. Μετά την πώλησή της το 2014, οι ίδιοι προχώρησαν στη δημιουργία της D Zug Automobili, με όνειρο να κατασκευάσουν ένα δικό τους αυτοκίνητο από λευκό χαρτί.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Και αυτό ακριβώς είναι το DZ12: όχι απλή ρέπλικα, αλλά ένα εντελώς νέο μοντέλο με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Το αμάξωμα είναι εξολοκλήρου κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, όπως και το κεντρικό μονοκόκ πλαίσιο, το οποίο συνδυάζεται με σωληνωτά υποπλαίσια μπροστά και πίσω για ακαμψία και χαμηλό βάρος. Η ανάρτηση διαθέτει πλήρως ρυθμιζόμενα αμορτισέρ, ενώ το σύστημα πέδησης βασίζεται σε carbon κεραμικούς δίσκους.

Η «καρδιά» του αυτοκινήτου είναι φυσικά ο ατμοσφαιρικός 12κύλινδρος κινητήρας της D Zug, εξελιγμένος αποκλειστικά για το project. Είναι ο πρώτος του είδους που μπαίνει σε μοντέλο παραγωγής μετά τη Ferrari Testarossa.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αερόψυκτος, όπως και στον θρυλικό 917, αλλά με αυξημένο κυβισμό στα 6.0 λίτρα και δυνατότητα να στροφάρει μέχρι τις 9.000 σ.α.λ. Χωρίς υπερτροφοδότηση, για πιο άμεση και «άγρια» αίσθηση, και με χειροποίητη εξάτμιση Inconel που υπόσχεται μοναδικό ήχο. Σε απόλυτη συνέπεια με τον αναλογικό χαρακτήρα του, συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Η ισχύς παραμένει ακόμη ένα μυστήριο.

Μόλις 60 γνήσιες Porsche 917 έχουν κατασκευαστεί, και αλλάζουν χέρια σπάνια, σε τιμές πολλών εκατομμυρίων. Έτσι, τώρα η D Zug Automobili φιλοδοξεί να προσφέρει μια σύγχρονη ερμηνεία αυτού του ανυπέρβλητου θρύλου - σε μια εποχή που τα supercars μοιάζουν ολοένα και πιο «ψηφιακά».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ