
Μπορεί η νέα εποχή της μάρκας μπορεί να έχει να κάνει με οχήματα διαφορετικής τεχνολογίας και διαστάσεων αλλά οι συσχετισμοί είναι προφανείς.
Όπως το ForTwo ήταν το πλέον εμβληματικό όχημα πόλης με το σήμα της smart, έτσι και το μοντέλο που περιμένουμε και παρότι ακόμα αβάφτιστο πρέπει να θεωρείται πολύ πιθανό να φέρει το όνομα #2, θα είναι η βάση της γκάμας. Το μοντέλο που θα κληθεί να φέρει τη σωστή ισορροπία ανάμεσα στο χαμηλό κόστος απόκτησης και τη διατήρηση της premium αίσθησης που αντιπροσωπεύει πια αυτό το brand.
Δεν υπάρχει σαφές χρονοδιάγραμμα για αυτό το μοντέλο, ούτε είναι επίσημη η έλευσή του. Όμως ήταν χαρακτηριστικές πρόσφατες δηλώσεις του επικεφαλής σχεδιασμού της smart, Kai Sieber: «Το ForTwo ήταν ο πυρήνας της μάρκας μας. Εξακολουθούμε να έχουμε ξεκάθαρη πρόθεσή να το επαναφέρουμε στη γκάμα».
BUY NOW

Και αν κουμπώσετε τα παραπάνω με την πρόσφατη δήλωση του CEO της Smart Ευρώπης, Dirk Adelmann, που έκανε λόγο για επαναπροσδιορισμό του A-Segment. Τι θα μπορούμε λοιπόν να περιμένουμε από το μικρότερο σε μέγεθος μοντέλο της μάρκας; Περισσότερα είπε στο autoexpress.co.uk, ο CEO της smart Μεγάλης Βρετανίας, Jason Allbutt, που τόνισε κάποια βασικά στοιχεία για το μοντέλο αυτό.
Προφανώς θα έχει συμπαγείς διαστάσεις. Όχι αντίστοιχες του ForTwo αλλά και πάλι, μικρό μέγεθος ώστε η τιμή του να μη ξεπερνάει τις 23.000 ευρώ, να έρθουν οι πωλήσεις στις οποίες θα στοχεύουν, χωρίς όμως να υπάρξει έκπτωση στον premium χαρακτήρα που πρέπει να έχουν σήμερα τα smart. Επίσης έκανε λόγο για καλή αυτονομία για μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης, την οποία οριοθέτησε πολύ κάτω από τα 500 χιλιόμετρα. Προφανώς, μιλώντας για αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης.

Αισθητικά, δεν θα έχει ρετρό χαρακτήρα, δεν θα αποτίει φόρο τιμής στο ForTwo, δεν θα κάνει ότι έκανε η Renault με το 5 - θα είναι κάτι ολοκαίνουριο. Το ερώτημα είναι αν θα υιοθετεί την ίδια σχεδιαστική γλώσσα που θα έχουν και τα άλλα μοντέλα της μάρκας ή αν στο #2 θα δούμε κάτι διαφορετικό.
Λόγω μεγέθους δεν πρόκειται να δούμε ηλεκτρική αρχιτεκτονική 800 volt και εξαιρετικά γρήγορες ταχύτητες φόρτισης 400 kW. Στο #2 τα πράγματα θα είναι πιο ήπια και η μέγιστη ταχύτητα φόρτισης θα είναι περίπου στα 100 kW.

Στο εσωτερικό, ο Adelmann έχει κάνει λόγο για λειτουργικότητα και ευελιξία. Αναμένεται να είναι διθέσιο και γεμάτο τεχνολογία, πιθανότατα ενσωματώνοντας μια ενημερωμένη έκδοση της διάταξης διπλής οθόνης που έχουμε στα #1 και #3.
Αυτή τη στιγμή, το μικρότερο σε μέγεθος μοντέλο της smart είναι το #1, ένα αστικό SUV με μήκος που αγγίζει τα 4.3 μέτρα, την ώρα που το #5 θα είναι άνω των 4.7 μέτρων.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ