
Στόχος του δεν είναι να πιάνει όσους τρέχουν πάνω από το όριο, αλλά ο σκοπός του παραμένει η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.
Η τεχνολογία μπαίνει δυναμικά στην οδική ασφάλεια, με μια νέα γενιά ραντάρ που δεν έχει καμία σχέση με όσα ξέραμε μέχρι σήμερα. Οι συγκεκριμένες κάμερες δεν «ενδιαφέρονται» για το πόσο πατάς το γκάζι, αλλά για την απόσταση που κρατάς από το προπορευόμενο όχημα.
Η αρχή έγινε στην Ισπανία, όπου η τοπική Τροχαία έχει ήδη βάλει σε λειτουργία τα νέα ραντάρ που εγκαθίστανται σε αυτοκινητόδρομους και εθνικές οδούς, με μοναδικό σκοπό, όπως είπαμε, να εντοπίζουν όσους δεν κρατούν τη σωστή απόσταση ασφαλείας. Η συγκεκριμένη συμπεριφορά δεν μπήκε στο στόχαστρο τυχαία, καθώς το 2023, μόνο στους ισπανικούς δρόμους, 78 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και 273 τραυματίστηκαν σοβαρά σε καραμπόλες λόγω ελλιπούς απόστασης.
BUY NOW

Για να γνωρίζουν οι οδηγοί την ύπαρξη του ραντάρ, όπως συμβαίνει και με τα κλασικά ραντάρ ταχύτητας, οι αρχές παρουσίασαν μια νέα πινακίδα με κωδικό S991f. Σχεδιασμένη σε μπλε φόντο, απεικονίζει δύο αυτοκίνητα με την ένδειξη «70 m» ανάμεσά τους, δείχνοντας ξεκάθαρα ποια είναι η ελάχιστη νόμιμη απόσταση στα 120 χλμ./ώρα.
Μαζί υπάρχουν γραμμές που συμβολίζουν τον έλεγχο ραντάρ και σιλουέτες από αυτοκίνητο, φορτηγό και μοτοσικλέτα, ώστε να είναι σαφές ότι το μέτρο αφορά κάθε κατηγορία οχήματος. Το πρόστιμο για όσους αγνοούν την πινακίδα στην Ισπανία είναι τσουχτερό, φτάνοντας τα 200 ευρώ και περιλαμβάνει αφαίρεση έως 4 βαθμών από το δίπλωμα.

Στην Ελλάδα δεν υπάρχει ακόμα τέτοια πινακίδα, με τον ΚΟΚ να μην αναφέρει ξεκάθαρα την απόσταση που πρέπει να υπάρχει ανάμεσα σε δύο αυτοκίνητα.
Συγκεκριμένα, στην παράγραφο 7 του άρθρου 23 αναφέρεται: «Ο οδηγός οχήματος, το οποίο κινείται πίσω από άλλο, υποχρεούται να τηρεί αρκετή απόσταση για την αποφυγή σύγκρουσης, αν το προ αυτού κινούμενο όχημα μειώσει ξαφνικά την ταχύτητά του ή διακόψει την πορεία του.», αφήνοντας στη διακριτική ευχέρεια των αρχών να επιβάλουν το αντίστοιχο πρόστιμο, που ανέρχεται στα 30 ευρώ.