Το νέο μέτρο που συζητά η Ευρώπη και προκαλεί αντιδράσεις -Κυρώσεις για όσους δεν χρησιμοποιούν σωστά το αυτοκίνητό τους

Kifisos kinisi (1) (2)

Για πρώτη φορά συζητείται σε ευρωπαϊκό επίπεδο το ενδεχόμενο επιβολής κυρώσεων σε ιδιοκτήτες, ως μέτρο που αποσκοπεί στην περαιτέρω ελάττωση των εκπομπών ρύπων.

Η επικείμενη απαγόρευση της κυκλοφορίας καινούργιων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης το 2035 έχει προκαλέσει διχογνωμία μεταξύ κρατών-μελών και κατασκευαστών, ενώ πολλοί είναι εκείνοι που επιμένουν στη συνέχιση διάθεσης υβριδικών οχημάτων, με σκοπό την ομαλότερη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση.

Σε αυτό το πλαίσιο, τα plug-in hybrid οχήματα αποτελούν ένα ισχυρό χαρτί για όσους επιχειρηματολογούν υπέρ της διατήρησης των υβριδικών αυτοκινήτων στη γραμμή παραγωγής, με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ωστόσο να αναφέρει ότι οι ιδιοκτήτες των εν λόγω οχημάτων δεν τα αξιοποιούν όπως θα έπρεπε ώστε να μειωθούν αποτελεσματικά οι εκπομπές ρύπων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Και αυτό γιατί η ανάλυση των δεδομένων από τη χρήση των plug-in hybrid οχημάτων έχει δείξει ότι πολλοί οδηγοί δεν φορτίζουν τις μπαταρίες των αυτοκινήτων τους αμέσως μόλις αυτές αδειάσουν.

Σύμφωνα με ορισμένους κατασκευαστές, η κίνηση με ρεύμα στην πόλη και η χρήση του θερμικού κινητήρα στον αυτοκινητόδρομο είναι ένδειξη άγνοιας σχετικά με το πώς πρέπει να αξιοποιείται το σύστημα κίνησης των plug-in hybrid μοντέλων. Αυτός είναι και ο λόγος που ετοιμάζονται -σύμφωνα με πληροφορίες από τον διεθνή Τύπο- να καταθέσουν μία νέα πρόταση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η πρόταση αφορά στον έμμεσο εξαναγκασμό των ιδιοκτητών επαναφορτιζόμενων υβριδικών οχημάτων να τα φορτίζουν τακτικά -για παράδειγμα μέσω ειδοποιήσεων που θα εμφανίζονται στον οδηγό και θα του υπενθυμίζουν ότι οφείλει να φορτίσει τη μπαταρία.

Αν ο οδηγός αγνοήσει αυτές τις ειδοποιήσεις, τότε θα μπορούσε να τεθεί σε εφαρμογή ένας ηλεκτρονικός «κόφτης» που θα μειώνει την ισχύ που μεταδίδεται στους τροχούς. Προς το παρόν δεν έχει διευκρινιστεί με ποιον τρόπο θα περιορίζεται η ισχύς του αυτοκινήτου.

Σύμφωνα με τη Hildegard Müller, πρόεδρο της ένωσης VDA (Verband der Automobilindustrie), «τέτοια μέτρα στοχεύουν στην προώθηση της ηλεκτροκίνησης. Προς το παρόν είναι απλώς μία ιδέα, ενώ οι νομικές και τεχνικές λεπτομέρειες δεν έχουν ακόμη αποσαφηνιστεί».

Το γεγονός ότι η μπαταρία των plug-in hybrid μοντέλων δεν επαναφορτίζεται εγκαίρως σημαίνει ότι ο βενζινοκινητήρας καλείται να αναλάβει δράση για την κάλυψη της πλειονότητας των αποστάσεων που διανύει ένα αυτοκίνητο, με αποτέλεσμα οι πραγματικές εκπομπές ρύπων να είναι διπλάσιες ή τριπλάσιες απ’ όσες ανακοινώνονται από τους κατασκευαστές, σύμφωνα με το πρότυπο WLTP.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ