Το νέο Mazda MX-5 έρχεται το 2024

Mazda MX-5 render

Η Mazda επιμένει στους θερμικούς κινητήρες και, σύμφωνα με πληροφορίες, θα τοποθετήσει στη νέα γενιά του πολυαναμενόμενου νέου MX-5 τον τελευταίας τεχνολογίας κινητήρα βενζίνης Skyactiv-X χωρίς καμία ηλεκτρική υποβοήθηση.

Το νέο Mazda MX-5 αναμένεται το 2024, και παρότι η αυτοκινητοβιομηχανία αναπτύσσει ραγδαία και επεκτείνει όλο και περισσότερο τις τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης, σε όλο και περισσότερα plug-in υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το ιαπωνικό roadster θα διαθέτει αποκλειστικά κινητήρα βενζίνης και στη νέα του γενιά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η εταιρεία της Χιροσίμα δεν έχει μείνει πίσω στην ηλεκτροκίνηση, όπως απέδειξε πέρσι με το λανσάρισμα του αμιγώς ηλεκτρικού ΜΧ-30. Το συμπαγές αυτό SUV, μάλιστα, θα αποκτήσει σύντομα και έκδοση με range extender κινητήρα βενζίνης για την αύξηση της αυτονομίας του, και μάλιστα περιστροφικό (Wankel) - οπότε τεχνικά αυτό θα είναι το πρώτο plug-in υβριδικό της Mazda στην Ευρώπη.

Όμως, παράλληλα συνεχίζει να επενδύει βαρέως στους θερμικούς κινητήρες βενζίνης. Συγκεκριμένα, ανέπτυξε για τον κινητήρα Skyactiv-X την τεχνολογία ανάφλεξης SPCCI, που βελτιώνει και την απόδοση και την οικονομία.

Με αυτό τον τρόπο θα καταφέρει να σχεδιάσει τη νέα γενιά του MX-5 αποκλειστικά με κινητήρα βενζίνης, ώστε το επιπλέον βάρος των μπαταριών να μην χαλάσει τη φιλοσοφία χαμηλού βάρους και ισχυρής απόδοσης του θρυλικού roasdter, και συνεπώς την οδηγική ψυχαγωγία που αυτό προσφέρει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Άλλωστε, ο περιορισμένος αριθμός πωλήσεων των roadsters, παρότι αυτό είναι το πιο δημοφιλές και εμπορικά επιτυχημένο όλων των εποχών του είδους, δεν θα επηρεάσει σε μη ελεγχόμενο βαθμό την επίτευξη του μέσου όρου των προδιαγραφών ρύπων της γκάμας της Mazda, κυρίως στις ΗΠΑ και στην Ευρώπη.

Η Mazda έχει επιβεβαιώσει ότι ο νέος βενζινοκινητήρας Skyactiv-X τοποθετείται μόνο στα νέα της μοντέλα, τα οποία μάλιστα σχεδιάζονται με βάση και γύρω από αυτόν. Η αρχή έγινε με το Mazda3 και την Crossover εκδοχή του, το CX-30. Μια αντίστοιχη εξακύλινδρη εκδοχή αυτού του κινητήρα θα πυροδοτεί και το νέο Mazda6.

Μάλιστα, πληροφορίες αναφέρουν ότι ο κινητήρας βενζίνης θα μείνει πιστός ακόμα και στην ατμοσφαιρική του παράδοση, διαθέτοντας μόνο ένα μικρό υπερσυμπιεστή που ενεργοποιείται αποκλειστικά στη λειτουργία της νέας τεχνολογίας ανάφλεξης του μίγματος από τα μπουζί, έτσι ώστε να αποφευχθεί το turbo lag στις χαμηλές στροφές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με τον νέο Skyactiv-X το ΜΧ-5 θα είναι ακόμα πιο ισχυρό από τον πρόγονό του, καθώς η δίλιτρη εκδοχή του κινητήρα παράγει 20% περισσότερη ροπή σε σχέση με τον Skyactiv-G της τρέχουσας γενιάς του ιαπωνικού roadster, ισχύος 181 hp. Έτσι, δεν αποκλείεται να επιταχύνει στα 0-100 km/h σε 6,0 δευτερόλεπτα.

Προς το παρόν η Mazda δεν έχει κατασκευάσει κάποια εκδοχή του Skyactiv-X με λιγότερα από 2.000 κ.εκ., και έτσι εγείρονται αμφιβολίες αν θα συνεχίσει να υφίσταται η έκδοση 1.5 λίτρου του ΜΧ-5. Και, δεδομένου ότι η νέα γενιά του roadster θα «χτιστεί» πάνω στον Skyactiv-X, θεωρείται απίθανο να διατηρήσει την έκδοση 1.5 του Skyactiv-G.

Το πιο πιθανό είναι να είναι αποκλειστικά δίλιτρο, με αρκετές επιλογές ισχύος και ρύθμισης. Όμως, σε κάθε περίπτωση ο κινητήρας θα είναι στημένος στο πνεύμα οδηγικής απόλαυσης του γνήσιου ΜΧ-5, και για τον ίδιο λόγο θα συνδυάζεται και με την επιλογή μηχανικού κιβωτίου, με τον δημοφιλή μίνιμαλ επιλογέα ταχυτήτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πάντως, ο κινητήρας Skyactiv-X προσφέρει και την επιλογή σύνδεσής του με ήπιο υβριδικό σύστημα (mild hybrid), και ίσως μέχρι το 2024 να αλλάξουν τα δεδομένα και να χρησιμοποιηθεί το τελευταίο και στο MΧ-5, μιας και βοηθά λίγο στη μείωση της κατανάλωσης και των ρύπων χωρίς να έχει το σημαντικά μεγαλύτερο βάρος της μεγαλύτερης μπαταρίας των plug-in υβριδικών.

Η έμφαση στο χαμηλό βάρος και η στενή χωροταξία του ΜΧ-5 κάνουν σχεδόν απαγορευτική τη χρήση εκτενούς συστήματος ηλεκτροκίνησης, με βάση τις σημερινές τεχνολογίες. Το MX-30 έχει μικρή μπαταρία, μεγέθους 35,5 kWh, και παρόλα αυτά είναι 500 κιλά βαρύτερο από το τωρινό ΜΧ-5.

Για τη Mazda είναι πολύ σημαντικό να μην δημιουργήσει απλώς ένα παλιό, κλασσικό, ισχυρό και ελαφρύ ΜΧ-5 με μοναδικό στόχο την οδηγική απόλαυση, αλλά ένα αυτοκίνητο «που μπορεί κανείς να το κατέχει χωρίς να ανησυχεί ότι δεν δείχνει φιλοπεριβαλλοντολογική συνείδηση» σύμφωνα με τον επικεφαλής σχεδιαστή της εταιρείας Ikuo Maeda.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όσο για την αισθητική της γενιάς του 2024 του Mazda MX-5, αναμένεται να υιοθετήσει τη νέα σχεδιαστική γλώσσα που εγκαινίασε το εντυπωσιακό Vision Coupe πριν από δύο χρόνια, με τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα και τη νέου σχήματος γρίλια, η οποία έχει ήδη εφαρμοστεί στα Mazda3, CX-30 και MX-30. Αντίστοιχη θα είναι και η αλλαγή φιλοσοφίας στο σχεδιασμό του εσωτερικού.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ