eko rally acropolis

Το νέο Epiq θα συμπληρώσει τη γκάμα των SUV της Skoda

Skoda Elroq

Η οικογένεια των SUV της τσέχικης μάρκας ολοένα και μεγαλώνει, με ένα νέο μέλος να είναι προ των πυλών.

Το όνομά του θα είναι Epic και θα τοποθετηθεί στη γκάμα της Skoda κάτω από τα Elroq και Enyaq (και αργότερα το επταθέσιο Eviatiq). Θα είναι ένα μικρό ηλεκτρικό SUV που αναμένεται να προσφέρει άφθονο χώρο παρά τις συμπαγείς διαστάσεις του. Είναι μοντέλο το οποίο η Τσέχοι έχουν ήδη προαναγγείλει αλλά πλέον έχει «συλληφθεί» από το φωτογραφικό φακό να πραγματοποιεί δοκιμές σε δημόσιους δρόμους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην τελική έκδοση παραγωγής το Epic αναμένεται να υιοθετήσει τη σχεδιαστική γλώσσα «Modern Solid» της Skoda και το μόνιμο πλέον πρόσωπο «Tech Deck» – το γυαλιστερό μαύρο πάνελ που φιλοξενεί πολλούς από τους αισθητήρες και τα ραντάρ που αφορούν τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού (ADAS).

Το Epiq αναμένεται να έχει μικρότερο μεταξόνιο από τα άλλα SUV της Skoda, καθώς και μειωμένους εμπρός και πίσω προβόλους. Οι πιο κοντές συνολικές αναλογίες του θα του επιτρέψουν να μπει στην κατηγορία που καταλαμβάνεται σήμερα από εναλλακτικές λύσεις χαμηλού κόστους, όπως το Citroen e-C3 και το επερχόμενο BYD Atto 2, καθώς και από πιο premium προσφορές όπως το MINI Aceman και το Volvo EX30. Το πρωτότυπο Epiq είχε μήκος 4,1 μέτρα – σημαντικά μικρότερο από το Elroq των 4,5 μέτρων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο πίσω μέρος, η κάθετη πίσω πόρτα θα πρέπει να βοηθήσει στη διατήρηση του χώρου αποσκευών - η Skoda δεν θα θέλει να θυσιάσει τη φήμη της για την προσφορά έξυπνων, πρακτικών αυτοκινήτων. Στο πρωτότυπο άλλωστε ο χώρος αποσκευών ήταν στα 490 λίτρα, πολύ πάνω από τους προαναφερθέντες ανταγωνιστές. Θα είναι αντίστοιχο και στην έκδοση παραγωγής; Μένει να αποδειχθεί.

Ενώ δεν έχουμε ακόμη δει το εσωτερικό του αυτοκινήτου παραγωγής, η Skoda έχει αφήσει να εννοηθεί ότι πολλά από αυτά που παρουσιάστηκαν στο πρωτότυπο θα διατηρηθούν. Εάν αυτό αληθεύει, μπορούμε να περιμένουμε μια μεγάλη κεντρική οθόνη με μια σειρά από κουμπιά συντόμευσης για τις λειτουργίες ADAS και τα mode οδήγησης, καθώς και ένα μικρότερο ψηφιακό πίνακα οργάνων ακριβώς μπροστά από τον οδηγό. Το τιμόνι θα πρέπει επίσης να διαθέτει φυσικούς διακόπτες, σε απάντηση στα αρνητικά σχόλια σε ολόκληρη τη βιομηχανία για τα χειριστήρια αφής. Καθώς μιλάμε για Skoda, αναμένεται να υπάρχουν πολλές «Simply Clever» αποθηκευτικές λύσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Epiq θα μοιράζεται την πλατφόρμα MEB-Small του ομίλου VW και την ίδια ηλεκτρική αρχιτεκτονική με τα επερχόμενα Volkswagen ID.2 και Cupra Raval. Εκτός από την ίδια πλατφόρμα, το νέο Skoda θα χρησιμοποιεί και την ίδια επιλογή μπαταριών 38 και 56kWh με τα αντίστοιχα VW και Cupra, με τη μεγαλύτερη από τις δύο μονάδες να υπόσχεται αυτονομία έως και 420 χιλιόμετρα. Η VW ισχυρίζεται ότι το ID.2 θα φορτίζει από 10-80% σε περίπου 20 λεπτά χάρη σε μέγιστο ρυθμό φόρτισης 125kW και αναμένουμε παρόμοιους αριθμούς για το Skoda.

Όσο για τους ηλεκτροκινητήρες, ακόμα δεν έχουμε κάτι επίσημο. Το ίδιο ισχύει και για τιμές αν και ο κατασκευαστής έχει κάνει λόγο για «ελκυστική» εμπορική πολιτική. Καθώς το Skoda Epiq αναμένεται στο δεύτερο εξάμηνο του 2026, τους επόμενους μήνες θα προκύψουν περισσότερες λεπτομέρειες.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ