Έρχεται η νέα υποθαλάσσια σήραγγα της Ελλάδας -Πού θα κατασκευαστεί

Λευκάδα

Το μεγάλο έργο της μόνιμης σύνδεσης της Λευκάδας με την ηπειρωτική χώρα μέσω υποθαλάσσιου τούνελ αποκτά ιδιαίτερη σημασία, μετά την ολοκλήρωση του νέου οδικού άξονα Άκτιο-Αμβρακία.

Ωριμάζει σιγά-σιγά το έργο της υποθαλάσσιας σύνδεσης Λευκάδας-Αιτωλοακαρνανίας, το οποίο θεωρείται στρατηγικής σημασίας δεδομένου ότι θα δώσει τέλος στην κυκλοφοριακή ασφυξία που καταγράφεται το καλοκαίρι στο νησί, χαρίζοντάς του αναπτυξιακή ώθηση.

Σύμφωνα, μάλιστα, με την ΕΡΤ, οι μεγάλες ουρές που σχηματίζονται στο νησί από τα οχήματα των επισκεπτών δεν έχουν περάσει απαρατήρητες από τις αυτοδιοικητικές παρατάξεις οι οποίες έχουν τοποθετήσει σε περίοπτη θέση στην προεκλογική τους ατζέντα το ζήτημα της κατασκευής της σήραγγας.

Στο μεγάλο έργο-ΣΔΙΤ, προϋπολογισμού 60 εκατ. ευρώ, είχε αναφερθεί προ μηνών και ο πρωθυπουργός της χώρας, Κυριάκος Μητσοτάκης, στο πλαίσιο της ομιλίας του για το αναπτυξιακό σχέδιο της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων 2030.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Δρόμος Λευκάδα

Η υποθαλάσσια ζεύξη της Λευκάδας με την Αιτωλοακαρνανία μέσω σήραγγας είναι μια φυσική συνέχεια της Αμβρακίας Οδού μέσω και του έργου της διπλής οδικής σύνδεσης της Λευκάδας, η οποία ολοκληρώθηκε πρόσφατα όπως είχαμε την ευκαιρία να δούμε και από κοντά.

Με βάση τον παλιό διαγωνισμό παραχώρησης που βγήκε στον «αέρα» το 2013, αλλά δεν προχώρησε, θα κατασκευαζόταν οδικό τμήμα μήκους 3 χλμ. συμπεριλαμβανομένης υποθαλάσσιας σήραγγας μήκους 1,1 χλμ., από τα οποία τα 450 μ. αφορούσαν στο τμήμα κλειστής διατομής, ενώ 310 και 270 μ. αφορούσαν στις προσβάσεις εισόδου και εξόδου αντίστοιχα.

Η προτεινόμενη μέθοδος κατασκευής της υποθαλάσσιας σήραγγας βασιζόταν στην κατασκευή της σήραγγας εν ξηρώ, με εκσκαφή και επανεπίχωση.

Λευκάδα
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σήμερα η σύνδεση του νησιού με τη Στερεά Ελλάδα επιτυγχάνεται μέσω μεταλλικής αρθρωτής γέφυρας που είναι περιστρεφόμενη και πλαγιοδετεί για την απελευθέρωση του στενού, αβαθούς δίαυλου, διακόπτοντας την οδική κυκλοφορία.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τους καλοκαιρινούς μήνες να σχηματίζονται ουρές οχημάτων, με τους επισκέπτες να υποβάλλονται σε μεγάλη ταλαιπωρία.

Ως «αντίδοτο» θα λειτουργούσε η μόνιμη σύνδεση της Λευκάδας με την ηπειρωτική χώρα, που πέρα από την εξομάλυνση της κυκλοφορίας θα συνέδραμε καθοριστικά και στην αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ