Ξεκίνησε η κατασκευή του μεγαλύτερου υποθαλάσσιου τούνελ της Ευρώπης -Πού βρίσκεται

υποθαλάσσιο τούνελ

Μόλις ολοκληρωθεί η υποθαλάσσια σήραγγα στην Ιταλία θα αποτελέσει αυτή με τη μεγαλύτερη διάμετρο στη Γηραιά Ήπειρο.

Έναρξη εργασιών για την κατασκευή ενός έργου ύψους 1 δισ. ευρώ το οποίο αφορά ένα υποθαλάσσιο τούνελ που θα περνά κάτω από το λιμάνι της Γένοβας, παρέχοντας μια νέα σύνδεση μεταξύ της ανατολικής και δυτικής πλευράς της πόλης.

Το μήκους 3,4 χλμ. τούνελ θα βρίσκεται 45 μ. κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας και ουσιαστικά θα αποτελεί την πρώτη μεγάλη υποθαλάσσια σήραγγα της Ιταλίας, αλλά και αυτή με τη μεγαλύτερη διάμετρο (16 μ.) στην Ευρώπη, όπως αναφέρεται στον διεθνή Τύπο.

υποθαλάσσιο τούνελ
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ειδικότερα, θα κατασκευαστούν δύο σήραγγες (μία ανά ρεύμα κυκλοφορίας), που θα έχουν όριο ταχύτητας 70 χλμ./ώρα και όταν ολοκληρωθούν το τρίτο τρίμηνο του 2029, αναμένεται να μετριάσουν σε σημαντικό βαθμό την κυκλοφοριακή συμφόρηση στην πόλη. Παράλληλα, σε κάθε άκρο της σήραγγας θα κατασκευαστούν και 800 μ. συνδετήριων οδών.

Ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου έφτανε σε 700 εκατ. ευρώ, αλλά εκτοξεύθηκε σε 1 δισ. εξαιτίας -μεταξύ άλλων- της αύξησης του κόστους των υλικών.

Σημειώνεται ότι εντός του 2023 είχαν ολοκληρωθεί κάποιες πρόδρομες εργασίες, αλλά το πρώτο μεγάλο βήμα έγινε πριν από λίγες ημέρες με την κατεδάφιση της αποθήκης CSM, που αντιπροσωπεύει το κύριο κέντρο για τη συγκέντρωση και τη διανομή εισαγόμενων και εξαγόμενων αγαθών στο λιμάνι της Γένοβας.

υποθαλάσσιο τούνελ

Ο Renzo Piano, ο οποίος σχεδίασε τη διπλή σήραγγα, είχε προτείνει την κατασκευή της για πρώτη φορά το 1992, ως μέρος ενός σχεδίου για την ανάπλαση της παραλιακής ζώνης της ιστορικής πόλης. Για να αρχίσουν, ωστόσο, οι εργασίες για το έργο χρειάστηκε να περάσουν πάνω από 30 χρόνια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το έργο της σήραγγας, στην πραγματικότητα, γεννήθηκε ως ένα σχέδιο αστικής ανάπλασης, αλλά και αναδιάρθρωσης των συγκοινωνιών, με στόχο να συμβάλει στην ενίσχυση του αστικού δικτύου χώρων πρασίνου. Θα δημιουργηθούν δημόσια πάρκα, αλλά και πεζόδρομοι/ποδηλατόδρομοι που αναμένεται να αναβαθμίσουν σημαντικά την ποιότητα ζωής των πολιτών.

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ