
Απαραίτητο για τη λειτουργία των πιο σύγχρονων πετρελαιοκινητήρων, το ειδικό υγρό μετατρέπει τις εκπομπές ρύπων του κινητήρα σε ακίνδυνα σωματίδια.
Μπορούμε να οδηγήσουμε προσωρινά χωρίς AdBlue, αυτό το ειδικό υγρό απαραίτητο για την ορθή λειτουργία των πετρελαιοκινητήρων που είναι εξοπλισμένοι με τεχνολογία SCR (επιλεκτική καταλυτική αναγωγή);

Σοβαρές συνέπειες για τον κινητήρα
BUY NOW
Το AdBlue, το οποίο αποτελείται από ουρία και απιονισμένο νερό, ψεκάζεται στα καυσαέρια και, μέσω χημικής αντίδρασης και υπό την επίδραση θερμότητας, μετατρέπει τα οξείδια του αζώτου σε υδρατμούς και άζωτο, ουσίες που είναι ακίνδυνες για το περιβάλλον. Χάρη σε αυτή τη διαδικασία, τα πετρελαιοκίνητα οχήματα συμμορφώνονται με τους ευρωπαϊκούς νόμους κατά της ρύπανσης, ιδίως το Euro 6, που επιβάλλεται σε όλη την Ευρώπη για τον περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
Θεωρητικά, είναι αδύνατο να ξεκινήσετε ή να οδηγήσετε με άδεια δεξαμενή AdBlue εάν το όχημα έχει σχεδιαστεί για να απαιτεί τη λειτουργία του. Το ηλεκτρονικό σύστημα του αυτοκινήτου εμποδίζει την εκκίνηση για να διασφαλίσει τη συμμόρφωση με τα πρότυπα κατά της ρύπανσης. Και η οδήγηση χωρίς AdBlue, για αυτοκίνητα που δεν είναι εξοπλισμένα με σύστημα ακινητοποίησης, προάγει τη ρύπανση και το φράξιμο του συστήματος εξάτμισης.
Μηχανικά, η κρυστάλλωση του προϊόντος ή η εισαγωγή ενός ακατάλληλου υγρού (όπως νερό) φράζει τα μπεκ ψεκασμού, καταστρέφει την αντλία και μπορεί να αυξήσει γρήγορα τον λογαριασμό σε περίπτωση βλάβης. Το αυτοκίνητό σας θα δει επίσης να μειώνεται η ενεργειακή του απόδοση, η απόδοσή του και ο κινητήρας του να ρυπαίνει πολύ περισσότερο από το αναμενόμενο.

Προσοχή στην απάτη
Σε περίπτωση που ξεμείνετε από καύσιμο, υπάρχει μερικές φορές ένα περιθώριο ασφαλείας όπου το όχημα ανέχεται χαμηλή στάθμη AdBlue σε μια ορισμένη απόσταση, συνήθως αρκετές εκατοντάδες χιλιόμετρα. Αυτή η ιδιαιτερότητα υποδεικνύεται από μια προειδοποιητική λυχνία στο ταμπλό που αναφέρει «καμία εκκίνηση σε XXX χιλιόμετρα». Προσέξτε ιδιαίτερα, επειδή μόλις ξεπεραστεί αυτό το όριο, ο κινητήρας θα μπλοκάρει μόνιμα μέχρι να ξαναγεμίσετε τη δεξαμενή AdBlue. Το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι επομένως να προβλέπετε και να ελέγχετε τακτικά τη στάθμη της δεξαμενής, ειδικά επειδή το κόστος ενός δοχείου 5 ή 10 λίτρων χρεώνεται κατά μέσο όρο μόνο μεταξύ 10 και 20 ευρώ, κάτι που εξακολουθεί να είναι σε μεγάλο βαθμό λογικό. Μερικοί «έξυπνοι άνθρωποι» μπορεί να μπουν στον πειρασμό να το ξαναγεμίσουν δολίως, για παράδειγμα με νερό, αλλά αυτό είναι ένα σοβαρό λάθος!
Το νερό μπορεί να προκαλέσει σοβαρή ζημιά στο σύστημα SCR, αφενός, και αφετέρου, ο νόμος τιμωρεί πολύ αυστηρά την απενεργοποίηση ή την τροποποίηση των συστημάτων αντιρρύπανσης. Το πρόστιμο μπορεί να φτάσει έως και τα 7.500 ευρώ σε πολλά κράτη μέλη της ΕΕ, και μπορείτε επίσης να ακυρώσει την εγγύηση του κατασκευαστή. Σε περίπτωση αποδεδειγμένης απάτης κατά τον τεχνικό έλεγχο, κινδυνεύετε επίσης να ακινητοποιηθεί το αυτοκίνητό σας και η ασφαλιστική σας εταιρεία ενδέχεται να αρνηθεί να καλύψει οποιαδήποτε πιθανή απαίτηση.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ