«Μπλε Διάδρομος»: Αυτός είναι ο νέος αυτοκινητόδρομος που θα φέρει την Ελλάδα πιο κοντά στην Αλβανία

Οδικός άξονας Ιωάννινα-Κακαβιά 2022

Νέα τροπή για το μεγάλο οδικό έργο που  αποτελεί συνέχεια της Ιόνιας Οδού και θα διασχίζει τον νομό Ιωαννίνων.

Ξανά στο προσκήνιο έρχεται ο νέος οδικός άξονας σύνδεσης από τα Ιωάννινα έως την Κακαβιά μέσω του οποίου η μετάβαση στην Αλβανία θα γίνεται σε χρόνους-ρεκόρ και με αυξημένη ασφάλεια.

Με απόφαση που αναρτήθηκε στις 03/05/2023 στη Διαύγεια, ο παλιός διαγωνισμός για το μεγάλο έργο ακυρώθηκε με απόφαση της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων (Ε.Α.ΔΗ.ΣΥ).

Κατόπιν προδικαστικής προσφυγής της ένωσης οικονομικών φορέων «ΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ Α.Ε – ΕΚΤΕΡ Α.Ε – ΕΡΕΤΒΟ Α.Ε – ΤΕ.ΝΑ Α.Τ.Ε.Β.Ε» κρίθηκε ότι διακήρυξη παραβίαζε τις αρχές της αναλογικότητας και του ελεύθερου ανταγωνισμού με την προσθήκη πρόσθετων όρων χωρίς αιτιολογία. 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Οδικός άξονας Ιωάννινα Κακαβιά

Με δεδομένη τη μεγάλη σημασία του έργου, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχώρησε στην τροποποίηση των όρων και την επαναδημοπράτησή του.

Οι προσφορές μπορούν να υποβληθούν από τους οικονομικούς φορείς ηλεκτρονικά, μέσω της διαδικτυακής πύλης www.promitheus.gov.gr, με καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών την 22/06/2023 και ώρα 11:00 π.μ. Η αποσφράγιση των φακέλων θα γίνει στις 26/06/2023 και ώρα 11:00 π.μ.

Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 234 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) και προαίρεση 76 εκατ., ενώ η προθεσμία εκτέλεσης των εργασιών είναι 54 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.

Ο οδικός άξονας που θα ενώσει Ελλάδα με Αλβανία

Ο οδικός άξονας Ιωάννινα-Καλπάκι-Κακαβιά θα είναι ένας σύγχρονος κλειστός αυτοκινητόδρομος με μήκος 70 περίπου χιλιόμετρα, μιάμιση λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση (χωρίς διαχωριστική νησίδα) και θα πλαισιώνεται από 14 συνολικά ανισόπεδους κόμβους.

Ειδικότερα, αντικείμενο του έργου είναι η κατασκευή του τμήματος της Ιόνιας Οδού από τη συμβολή της με την Εγνατία Οδό μέχρι την Κακαβιά και τα ελληνοαλβανικά σύνορα. Το έργο περιλαμβάνει 2 υποτμήματα:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • Υποτμήμα 1: Ιωάννινα – Καλπάκι. Με αρχή το τέλος της σύμβασης παραχώρησης (Χ.Θ. 4+800) και πέρας το τέλος του AK Καλπακίου (Χ.Θ. 51+237,37) και συνολικό μήκος 46,4 χλμ νέας χάραξης. Στο υποτμήμα περιλαμβάνονται 6 Ανισόπεδοι Κόμβοι, εκ των οποίων ο ΑΚ Κ3 Πασσαρώνος (Χ.Θ. 21+940 - Χ.Θ. 23+441) αποτελεί την Προαίρεση 1, μήκους 1,47χλμ.
  • Υποτμήμα 2: Καλπάκι – Κακαβιά. Με αρχή το πέρας του ΑΚ Καλπακίου (Χ.Θ. 51+237,37) και πέρας τον μεθοριακό σταθμό Κακαβιάς (Χ.Θ. 74+349,66) και συνολικό μήκος 23,11 χλμ, προβλέπεται η αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού, που αποτελεί την Προαίρεση 2.

Ο νέος οδικός άξονας Ιωάννινα-Καλπάκι-Κακαβιά θα συνδέσει την Ελλάδα με την Αλβανία και αποτελεί κομμάτι του «Μπλε Διαδρόμου», ενός οδικού δικτύου 1.500 χιλιομέτρων που θα απλώνεται από τη Βόρεια Ιταλία έως την Καλαμάτα κατά μήκος των ακτών.

Στο έργο του Μπλε Διαδρόμου συνολικά εμπλέκονται 8 χώρες: Αλβανία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Κροατία, Ελλάδα, Ιταλία, Μαυροβούνιο, Σερβία και Σλοβενία.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ