Μπήκαμε στα «κρυφά» περιπολικά της Τροχαίας -Δύο νύχτες καταδιώξεων και κυνηγητού στους δρόμους της Αθήνας

Το carandmotor.gr επιβιβάστηκε σε δύο πανίσχυρα περιπολικά της Ο.Ε.Π.Τ.Α. και όργωσε μαζί της τους δρόμους της Αττικής, βεβαιώνοντας δεκάδες παραβάσεις.
Ανεπούλωτη πληγή συνεχίζουν να αποτελούν τα τροχαία δυστυχήματα στη χώρα μας, με τον μαύρο κατάλογο να μακραίνει διαρκώς. Τα στατιστικά στοιχεία προκαλούν τρόμο, καθώς δείχνουν ότι μόνο το περασμένο έτος 55 άνθρωποι άφησαν την τελευταία τους πνοή στην άσφαλτο, χωρίς να συνυπολογίζονται όσοι υπέστησαν αναπηρίες ή σοβαρά προβλήματα που θα τους συνοδεύουν στην υπόλοιπη ζωή τους.
«Ροδόπη: 16χρονος έχασε τη ζωή του στην άσφαλτο», «Σέρρες: Τροχαίο δυστύχημα με θύμα έναν 39χρονο οδηγό μηχανής», «Τροχαίο δυστύχημα στην Καβάλα: 37χρονος απανθρακώθηκε μέσα στο όχημά του». Πρόκειται μόνο για λίγους από τους πιο πρόσφατους τίτλους που αποτυπώνουν την αιματοχυσία στην άσφαλτο. Την σκληρή ελληνική οδική πραγματικότητα.
BUY NOW
Φταίει η κατάσταση του οδικού δικτύου; Σίγουρα δεν είναι άμοιρη ευθυνών. Πιο πολύ, ωστόσο, φταίει το κακό μας το κεφάλι. Η διαστροφική μας πεποίθηση ότι αν πιούμε ένα μπουκάλι ουίσκι θα συνεχίσουμε να είμαστε σε θέση να ελέγχουμε το όχημά μας. Αν βυθίσουμε το πόδι μας στο γκάζι δεν πρόκειται να υπάρξει εκτροπή από την πορεία μας. Αν περάσουμε με κόκκινο ένα φανάρι δεν θα πεταχθεί ένα δίκυκλο με έναν πατέρα και την κόρη του. Είναι η παρανόηση του «σιγά μη συμβεί σε μένα». Και όμως συμβαίνει και οικογένειες ξεκληρίζονται.

Αναντίρρητα, καθοριστική συμβολή στην αντιμετώπιση της μάστιγας των τροχαίων δυστυχημάτων μπορούν να έχουν οι έλεγχοι της Τροχαίας. Έλεγχοι που ενδεχομένως τα προηγούμενα έτη δεν διενεργούνταν στον απαραίτητο βαθμό. Η εντολή, ωστόσο, που έχει δοθεί πλέον από τα ανώτατα κυβερνητικά κλιμάκια της χώρας είναι ρητή: «Περιορίστε τα τροχαία ατυχήματα».
Και δεν υπάρχει πιο κατάλληλη ομάδα προκειμένου να φέρει εις πέρας την συγκεκριμένη αποστολή από την Ο.Ε.Π.Τ.Α. (Ομάδα Ελέγχου και Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων), τους «Ράμπο» της Τροχαίας. Το προσωπικό της Ο.Ε.Π.Τ.Α. ανέκαθεν κατέβαλε υπεράνθρωπες προσπάθειες για την πρόληψη τροχαίων ατυχημάτων, με αξιοσημείωτα αποτελέσματα. Πολλές φορές, μάλιστα, μέσα από αντιξοότητες όπως η υποστελέχωση και η έλλειψη των κατάλληλων οχημάτων.

Τους τελευταίους μήνες, όμως, η κατάσταση έχει αλλάξει εκ βάθρων. Το προσωπικό της ειδικής ομάδας αυξήθηκε σε 72 άτομα (από 51 το 2024), ενώ πλέον διαθέτει -μεταξύ άλλων- 12 περιπολικά και 7 συμβατικά ΙΧ. Τρία φωτογραφικά οχήματα, 1 υπηρεσιακή και 6 συμβατικές μοτοσικλέτες. Πολλά από τα εν λόγω οχήματα είναι πανίσχυρα, όπως διαπιστώσαμε ιδίοις όμμασι κατά την επίσκεψή στη Διεύθυνση Τροχαία Αττικής. Μια επίσκεψη που δεν έχει ως βασικό στόχο να απαθανατίσουμε τα εκρηκτικά τετράτροχα της Ο.Ε.Π.Τ.Α -όσο εντυπωσιακά και αν ήταν τα Hyundai i30 N, η BMW Z4, οι Porsche Cayenne και οι Suzuki Hayabusa - Yamaha R1M.

Αλλά να αποκτήσουμε μια βαθιά γνωριμία μαζί της: να δούμε πώς προετοιμάζεται το προσωπικό της πριν ξεχυθεί στους δρόμους, πώς στήνει παγίδες σε όσους μετατρέπουν τους δρόμους σε πίστες, σε όσους πιάνουν τιμόνι ενώ τα έχουν τσούξει, σε όσους με τη συμπεριφορά τους δείχνουν ότι αδιαφορούν για την αξία της ανθρώπινης ζωής.

Στο αρχηγείο της Ο.Ε.Π.Τ.Α.
Ημέρα Πέμπτη. Περνάμε τις πύλες της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής όπου μας περιμένει ο Επικεφαλής της Ομάδας Ελέγχων και Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων, Αστυνομικός Υποδιευθυντής Κωνσταντίνος Πετρόπουλος. Η φιλοξενία ιδιαίτερα θερμή, όπως και η αποφασιστικότητα στο βλέμμα του, η θέλησή του να καταστήσει ασφαλέστερους τους δρόμους για όλους μας.

Επικεφαλής της Ομάδας Ελέγχων και Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων, Αστυνομικός Υποδιευθυντής
Μας εξηγεί τη δράση της ομάδας: «Βασικό έργο είναι η πρόληψη και η καταστολή σοβαρών και επικίνδυνων τροχονομικών παραβάσεων που οδηγούν σε τροχαία ατυχήματα. Εστιάζουμε ιδιαίτερα στην αντιμετώπιση της υπερβολικής ταχύτητας, της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ ή ουσιών, των επικίνδυνων ελιγμών, της χρήσης κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση και, φυσικά, στην εξάλειψη του φαινομένου των αυτοσχέδιων αγώνων. Η δράση μας περιλαμβάνει στοχευμένους ελέγχους, συστηματική παρουσία σε σημεία υψηλής επικινδυνότητας και άμεση επέμβαση σε περιστατικά».

Προσθέτει ότι «οι αστυνομικοί που στελεχώνουν την Ο.Ε.Π.Τ.Α. λαμβάνουν εξειδικευμένη και διαρκή εκπαίδευση, η οποία περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, προηγμένες τεχνικές ασφαλούς οδήγησης και καταδίωξης, τακτικές ελέγχου και ακινητοποίησης οχημάτων, αναγνώριση παράνομων μετατροπών σε οχήματα (βελτιώσεις), διαχείριση συγκρούσεων και επιθετικών συμπεριφορών».
Όσο εκτυλίσσεται ο διάλογος με τον κ. Πετρόπουλο, οι αστυνομικοί της Ο.Ε.Π.Τ.Α. προετοιμάζονται. Φορούν τη στολή τους και βγάζουν από τα ντουλάπια τον εξοπλισμό που θα χρειαστούν στις επιχειρήσεις τους: Ραντάρ ταχύτητας, θορυβόμετρα, αλκοολόμετρα, μπλοκάκια για κλήσεις κ.ο.κ.

Αποστολή Νο1: Κόντρες στην Παραλιακή και αλκοτέστ στην Ομόνοια
Όλα πλέον είναι έτοιμα. Επιβιβαζόμαστε στα πίσω καθίσματα της θηριώδους γκρι Cayenne και βάζουμε πλώρη για τη Λεωφ. Αθηνών-Σουνίου. Μόλις λίγα λεπτά αργότερα ο Υποδιοικητής της Ο.Ε.Π.Τ.Α., Βασίλης Κουβάτας, από το κάθισμα του συνοδηγού εντοπίζει με την άκρη του ματιού του μια Kawasaki Versys 1000 και μια Yamaha Tracer 9 GT, οι οποίες τελούν επικίνδυνους ελιγμούς και συμμετέχουν σε αυτοσχέδιους αγώνες. Δίπλα τους ένα αυτοκίνητο που δεν συναντάει κανείς συχνά, ένα μαύρο Nissan GT-R που υποπίπτει στην ίδια παράβαση.

Το βράδυ έχει αποκτήσει (δημοσιογραφικό) ενδιαφέρον. Η Cayenne στην οποία βρισκόμαστε ακολουθεί προσεκτικά τα δίκυκλα, ενώ το GT-R, που τρυπώνει σε κάθετο δρόμο της Παραλιακής, μπαίνει στο μικροσκόπιο άλλου περιπολικού. Οι αναβάτες εισέρχονται σε πρατήριο υγρών καυσίμων και μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου αντικρίζουν την Cayenne να τους φράζει τον δρόμο. Οι νεαροί αποδέχονται το λάθος τους και δέχονται αδιαμαρτύρητα την προβλεπόμενη ποινή.
Αντίστοιχη είναι η τιμωρία και για το Nissan GT-R που πιάνεται και αυτό στις δαγκάνες των άλλων αστυνομικών, όπως και για μία μαύρη Lamborghini Huracan η οποία είχε αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα.
«Έχουμε δύο μηχανές και ένα όχημα το οποίο τέλεσαν αυτοσχέδιο αγώνα στην Παραλιακή. Ακινητοποιήσαμε τα δίκυκλα και ο έτερος σταθμός ακινητοποίησε το όχημα που συμμετείχε στις κόντρες», αναφέρει ο Βασίλης Κουβάτας, Υπαστυνόμος Α.
Λίγα μέτρα παρακάτω, ένα μαύρου χρώματος όχημα της O.Ε.Π.Τ.Α. είναι σταθμευμένο με ασφάλεια σε εσοχή επί της Παραλιακής, χτενίζοντας με εγκατεστημένο στο παρμπρίζ ραντάρ την κυκλοφορία. Όσοι αναπτύσσουν υψηλές ταχύτητες καταγράφονται και δρομολογούνται οι απαραίτητες διαδικασίες για να λάβουν την κλήση.

Λίγο μετά τα μεσάνυχτα και οι παραβάσεις στη Λεωφ. Αθηνών-Σουνίου έχουν σιγήσει. Όχι όμως και στη Λεωφ. Βάρης -Κορωπίου, όπου μοτοσυκλετιστής εντοπίζεται να κινείται με ταχύτητα άνω των 150 χλμ./ώρα, κάνοντας ταυτόχρονα σφήνες ανάμεσα στα ΙΧ. Επιδεικνύοντας ολύμπια υπομονή, και δίχως να γίνεται αντιληπτή η παρουσία της Cayenne, οι αστυνομικοί βρίσκουν την ευκαιρία να ακινητοποιήσουν το δίκυκλο σε ένα κόκκινο φανάρι. Και εδώ ο αναβάτης δέχεται τις συνέπειες της ασυνείδητης οδηγικής συμπεριφοράς του.
Η ησυχία, βέβαια, στην Παραλιακή αποδεικνύεται πρόσκαιρη, και το επιβλητικό γερμανικό SUV της Ο.Ε.Π.Τ.Α. παίρνει τον δρόμο της επιστροφής, μιας και υπάρχουν υποψίες για προετοιμασία τέλεσης αυτοσχέδιων αγώνων. Αυτές δεν επιβεβαιώνονται ή ενδεχομένως οι οδηγοί αντιλήφθηκαν την παρουσία αστυνομικών.

Μας είχε προϊδεάσει άλλωστε ο Επικεφαλής της Ο.Ε.Π.Τ.Α. κ. Πετρόπουλος, επισημαίνοντας ότι «η ταχύτητα με την οποία οργανώνονται ο «κόντρες» μέσω social media και κλειστών ομάδων καθιστά δύσκολη την πρόληψη και οι συμμετέχοντες αλλάζουν συχνά τοποθεσίες».
Όσο καλοί και αν είναι, ωστόσο, στο κρυφτό οι παραβάτες, η ενίσχυση της έντασης της επιχειρησιακής ανταπόκρισης της Ο.Ε.Π.Τ.Α., δεν τους αφήνει πολλά περιθώρα να ξεφύγουν. «Tα τελευταία χρόνια, η Ο.Ε.Π.Τ.Α. έχει πραγματοποιήσει χιλιάδες στοχευμένους ελέγχους με έμφαση στην πρόληψη και καταστολή των αγώνων. Έχουμε βεβαιώσει εκατοντάδες παραβάσεις σχετικές με επικίνδυνη οδήγηση, υπερβολική ταχύτητα, παράνομες μετατροπές οχημάτων και συμμετοχή σε αυτοσχέδιους αγώνες. Έχουν ακινητοποιηθεί και κατασχεθεί δεκάδες οχήματα που χρησιμοποιούνταν για τον σκοπό αυτό και έχουν σχηματιστεί δικογραφίες σε βάρος των παραβατών. Η πίεση που ασκούμε είναι συνεχής και αποσκοπεί στην αποτροπή», υπογραμμίζει ο κ. Πετρόπουλος.
Ενδεικτικό είναι ότι μόνο το πρώτο τετράμηνο του 2025, έχουν βεβαιωθεί 435 παραβάσεις για επικίνδυνους ελιγμούς, έναντι 150 (+190%) το αντίστοιχο διάστημα του περασμένου έτους, ενώ το διάστημα Ιανούαριος-Απρίλιος 2025 έχουν κατασχεθεί για παραβίαση του άρθρου 290 (Επικίνδυνη Οδήγηση) του Ποινικού Κώδικα 12 ΙΧ και 4 δίκυκλα.

Πότε, όμως, προβλέπεται κατάσχεση του οχήματος; «Βάσει νόμου, η κατάσχεση μπορεί να επιβληθεί κυρίως όταν το όχημα:
- Χρησιμοποιείται για τη διάπραξη του αδικήματος της επικίνδυνης οδήγησης (όπως η συμμετοχή σε αυτοσχέδιους αγώνες ή η επίδειξη επικίνδυνων ελιγμών).
- Φέρει σοβαρές παράνομες μετατροπές που το καθιστούν επικίνδυνο για την
οδική ασφάλεια. - Ο οδηγός του συλλαμβάνεται για επικίνδυνη οδηγική συμπεριφορά, από την οποία: είτε προέκυψε κίνδυνος για ανθρώπινη ζωή, είτε θα μπορούσε να προκύψει δυνητικά ( π.χ οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος ή ναρκωτικών ουσιών και υπερβολική ταχύτητα).
Η κατάσχεση που γίνεται από την αρμόδια προανακριτική Αρχή (Υπηρεσία Τροχαίας), επικυρώνεται από την Εισαγγελική Αρχή (με άσκηση ποινικής δίωξης) και επακολουθεί η οριστική απόφαση του Δικαστηρίου (περί δημεύσεως), αποσκοπεί στην παρεμπόδιση τέλεσης νέων αδικημάτων και στην διασφάλιση της δημόσιας ασφάλειας», εξηγεί ο κ. Πετρόπουλος.

Η επιστροφή στα Λιμανάκια δεν αποδεικνύεται άκαρπη. Λίγο έξω από τη Βάρκιζα, εντοπίζεται οδηγός να δείχνει ανήμπορος να διατηρήσει τον έλεγχο του οχήματός του, και ταυτόχρονα να καταγράφει τη βόλτα του στο κινητό του τηλέφωνο. Ακινητοποιείται στο πάρκινγκ και το αλκοτέστ δείχνει 0,34 χιλιοστά του γραμμαρίου ανά λίτρο εκπνεόμενου αέρα.
Πριν καλά-καλά βεβαιωθεί η κλήση, στο απέναντι ρεύμα με κατεύθυνση την Αθήνα, εμφανίζονται τουλάχιστον 5 δίκυκλα, ορισμένα δίχως πινακίδες κυκλοφορίας. Στο πλευρό της Cayenne παίρνει θέση και ένας αστυνομικός με Suzuki Hayabusa ο οποίος κατευθύνει τα δίκυκλα στην άκρη του δρόμου.

Το έργο της Cayenne στην Παραλιακή έχει φτάσει στο τέλος του. Όχι, όμως, και των υπόλοιπων οχημάτων της ομάδας που ακινητοποιούν 3 Yamaha DTM. Κατόπιν θορυβομέτρησης, οι αστυνομικοί προχωρούν στην αφαίρεση των πινακίδων κυκλοφορίας, ενώ ταυτόχρονα διαπιστώνεται σε δύο από τις μοτοσυκλέτες την ύπαρξη φιμέ τζαμιών που απέκρυπταν τον αριθμό κυκλοφορίας.
Η ώρα είναι 3.00 π.μ. και οι δυνάμεις της Ο.Ε.Π.Τ.Α. έχουν συγκεντρωθεί στην Ομόνοια, περιμένοντας καρτερικά τους οδηγούς που αποφάσισαν να πιάσουν τιμόνι ενώ προηγουμένως τα είχαν τσούξει σε κάποιο νυχτερινό κέντρο. Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ συνδέεται άμεσα με την πρόκληση τροχαίων δυστυχημάτων και η Ο.Ε.Π.Τ.Α., το γνωρίζει καλύτερα απ’ όλους. Μέσα στους τέσσερις πρώτους μήνες του τρέχοντος έτους είχε ελέγξει για αλκοόλ 12.217 οδηγούς, 419% περισσότερους απ’ ότι το αντίστοιχο διάστημα του 2024. Η εντατικοποίηση των ελέγχων αποτυπώνεται και στα θετικά δείγματα που ανήλθαν σε 2.626 (έναντι 956, +174,69%), όπως και στις μεταφορές με γερανό (2.046 έναντι 430, +375,81%).

Στην Ομόνοια είναι παρατεταγμένα αρκετά από τα πανίσχυρα μοντέλα της ομάδας, μεταξύ των οποίων τα Hyundai i30 N, οι Porsche Cayenne και η BMW Z4. «Διαθέτουμε έναν στόλο οχημάτων (περιπολικά συμβατικά και μοτοσυκλέτες) που είναι κατάλληλα εξοπλισμένα και έχουν τις απαραίτητες επιδόσεις για τις ανάγκες της υπηρεσίας μας, συμπεριλαμβανομένης της αποτελεσματικής επέμβασης σε περιστατικά υψηλών ταχυτήτων», επισημαίνει ο κ. Πετρόπολους και εμείς το διαπιστώνουμε στην πράξη.

Γρήγορα, ωστόσο, το βλέμμα μας στρέφεται στους αστυνομικούς που «κλείνουν» τον δρόμο και αρχίζουν να περνούν από κόσκινο τους οδηγούς. Γρήγορα ένα αλκοολόμετρο δείχνει κατανάλωση αλκοόλ 0,81 χιλιοστά του γραμμαρίου, δηλαδή σχεδόν τριπλάσια πάνω από το ανώτατο όριο. Πρόκειται για την τρίτη σχετική παράβαση του εν λόγω οδηγού, ο οποίος θα χρειαστεί να κάτσει ξανά στα θρανία σχολής οδηγών προκειμένου να μπορέσει να οδηγήσει ξανά.

Σοκαριζόμαστε από τον αριθμό των παραβατών, αλλά πιο πολύ από τα καμμένα λάστιχα και τον βρυχηθμό του κινητήρα ενός SUV που δεν σταματάει στο μπλόκο των αστυνομικών και αναπτύσσοντας μεγάλη ταχύτητα παραβιάζει το κόκκινο φανάρι στην Αγίου Κωνσταντίνου. Εν ριπή οφθαλμού, δύο αστυνομικοί επιβιβάζονται στο συμβατικό i30 N και εξαπολύουν κυνηγητό, δίχως ωστόσο να καταφέρνουν να εντοπίσουν τον παραβάτη. Το βράδυ κλείνει με δεκάδες κλήσεις και απομακρύνσεις οχημάτων οδηγών που δεν προνόησαν να αφήσουν το αυτοκίνητό τους σπίτι πριν καταναλώσουν αλκοόλ.

Αποστολή Νο2: Έλεγχοι ταχύτητας στην Υμηττού και αλκοτέστ στη Βουλιαγμένης
Ξημερώματα Παρασκευής και επιστρέφουμε στη Διεύθυνση Τροχαίας, μιας και το πρώτο βράδυ με την ΟΕΠΤΑ έλαβε τέλος. Μετά από λίγες ώρες, ωστόσο, επιστρέφουμε προκειμένου να ακολουθήσουμε τους αστυνομικούς για ένα ακόμη βράδυ, ώστε να συστηθούμε ακόμα καλύτερα με το απαιτητικό επιχειρησιακό έργο τους.
Αυτή τη φορά επιβιβαζόμαστε στη μαύρη συμβατική Cayenne και ο προορισμός μας είναι η Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρος Υμηττού (στο ύψος της γέφυρας Πλουτάρχου) που σύμφωνα με τους αστυνομικούς αποτελεί έναν από τους βασικούς άξονες όπου σημειώνονται σοβαρά περιστατικά υπέρβασης του ορίου ταχύτητας.

Κατά την άφιξή μας στο σημείο γύρω στις 11.00 μ.μ., ήδη τα χειροκίνητα ραντάρ δουλεύουν στα «κόκκινα», καταγράφοντας ιδιαίτερα υψηλές ταχύτητες σε ένα δρόμο με ανώτατο όριο στα 80 χλμ./ώρα. Ξαφνικά, ο χειριστής της συσκευής εντοπίζει όχημα να κινείται με 173 χλμ./ώρα και το μαύρο hatchback ακινητοποιείται με συνοπτικές διαδικασίες. Ο οδηγός δεν κατηγορείται μόνο για υπερβολική ταχύτητα, καθώς στο πλαίσιο ελέγχου στο όχημα εντοπίζεται μηχανισμός προσομοίωσης σειρήνας περιπολικού. Λίγα λεπτά αργότερα, συλλαμβάνεται και άλλος οπαδός της ταχύτητας, με το ραντάρ να γράφει 175 χλμ/ώρα και τον παραβάτη να χάνει το δίπλωμά του για διάστημα 2 μηνών.

Όπως εξηγεί ο Αστυφύλακας Κωνσταντίνος Κάνταλης, μέσα σε περίπου 2 ώρες, βεβαιώθηκαν συνολικά 17 κλήσεις για υπερβολική ταχύτητα, σε έναν δρόμο που κατά καιρούς έχουν πιαστεί οδηγοί με ταχύτητες που προσεγγίζουν τα 200 χλμ./ώρα.
Το βράδυ για το carandmotor.gr και την Ο.Ε.Π.Τ.Α. συνεχίζεται στη Λεωφ. Βουλιαγμένης. Η σύντομη βροχόπτωση τελικά δεν κρίνεται ικανή να εκτροχιάσει τα σχέδια της ομάδας για διενέργεια αλκοτέστ, ανήμερα της πρώτης μέρας λειτουργίας της πλειονότητας των καλοκαιρινών νυχτερινών κέντρων στην Παραλιακή.

Οι αστυνομικοί κάνουν κατάληψη στη συμβολή της Λεωφ. Αλίμου με τη Λεωφ. Βουλιαγμένης, και διενεργούν προέλεγχο αλκοτέστ. Όσοι έχουν καταναλώσει αλκοόλ κατευθύονται με ασφάλεια στην οδό Μαρίνου Γερουλάνου ώστε να προσδιοριστεί με ακρίβεια το ποσοστό αλκοόλ, με τις κλήσεις να συνάδουν με τις καιρικές συνθήκες: Πέφτουν βροχή.
Στο σημείο έχουν μεταβεί και γερανοί που απομακρύνουν το όχημα κάθε οδηγού που έχει υπερβεί έστω και κατά 0,1 χιλιοστό του γραμμαρίου ανά λίτρο του εκπνεόμενου άερα το ανώτατο όριο αλκοόλ.
Η βροχόπτωση γίνεται εντονότερη και η κυκλοφορία στη Βουλιαγμένης αραιώνει αισθητά. Ο ήλιος έτσι και αλλιώς έχει αρχίσει να ανατέλλει, σηματοδοτώντας τη λήξη της βάρδιας των αστυνομικών, οι οποίοι μέσα σε λίγες ώρες βεβαίωσαν πάνω από 35 παραβάσεις και μετέφεραν με γεράνο ισάριθμα οχήματα.

Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ αποτελεί μία από τις βασικές παραβάσεις που έχουν εισέλθει στο μικροσκόπιο της ΟΕΠΤΑ, όπως επίσης και το φαινόμενο της κίνησης με υπερβολική ταχύτητα. Πρόκειται για κάτι εξαιρετικά ανησυχητικό και απολύτως απαράδεκτο. Οι διαστάσεις του προβλήματος είναι σοβαρές, καθώς οι συνέπειες τέτοιων συμπεριφορών μέσα στις πόλεις, όπου η κυκλοφορία πεζών, ποδηλατών και άλλων οχημάτων είναι πυκνή, είναι συνήθως τραγικές. Η μείωση του χρόνου αντίδρασης και η αυξημένη απόσταση ακινητοποίησης λόγω ταχύτητας, σε συνδυασμό με την αλλοιωμένη αντίληψη και κρίση λόγω αλκοόλ, δημιουργούν ένα θανατηφόρο κοκτέιλ. Οι Ο.Ε.Π.Τ.Α., παράλληλα με τις κατά τόπους Τροχαίες, δίνουν ύψιστη προτεραιότητα στην αντιμετώπιση αυτών των παραβάσεων με συνεχείς ελέγχους ταχύτητας και αλκοολομέτρησης σε όλο το οδικό δίκτυο της Αττικής, ημέρα και νύχτα», εξηγεί ο Επικεφαλής της Ομάδας Ελέγχων και Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων, Αστυνομικός Υποδιευθυντής Κωνσταντίνος Πετρόπουλος.

Το όραμα του κ. Πετρόπουλου είναι ξεκάθαρο: «Η ουσιαστική συμβολή στη
δημιουργία ενός ασφαλέστερου οδικού περιβάλλοντος στην Αττική. Αυτό
μεταφράζεται σε:
-Μείωση των σοβαρών και θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων που οφείλονται σε επικίνδυνες παραβάσεις.
-Εξάλειψη του φαινομένου των αυτοσχέδιων αγώνων από τους δρόμους μας.
-Εμπέδωση της κουλτούρας οδικής ασφάλειας στους πολίτες, μέσω της συνεχούς αστυνομικής παρουσίας και της αυστηρής εφαρμογής του νόμου.
-Διαρκής ενίσχυση της επιχειρησιακής ικανότητας της Ομάδας με σύγχρονα μέσα, τεχνολογία και εκπαίδευση.
-Ενίσχυση της συνεργασίας με άλλες υπηρεσίες και φορείς.
Θέλουμε οι πολίτες να αισθάνονται και να είναι ασφαλείς στους δρόμους. Αγωνιζόμαστε καθημερινά γι’ αυτό, με μηδενική ανοχή στις συμπεριφορές που θέτουν σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές».
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ
Ευχαριστούμε το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη για την άδεια να παρακολουθήσουμε από κοντά το δύσκολο και απαιτητικό έργο της Ο.Ε.Π.Τ.Α.
Όπως επίσης και όλους τους αστυνομικούς της ομάδας για τη συνεργασία και τη φιλοξενεία τους κατά τη διάρκεια του ρεπορτάζ μας. Και ειδικά τον Επικεφαλής της Ο.Ε.Π.Τ.Α., Κωνσταντίνο Πετρόπουλο, για την εμπιστοσύνη που μας έδειξε.