Μπήκαμε με ελεγκτές εισιτηρίων στα λεωφορεία της Αθήνας -Τι μας αποκάλυψαν, πώς μπαίνει τέλος στο χάρτινο εισιτήριο

ελεγκτές ΟΑΣΑ

Το carandmotor.gr συνόδευσε ελεγκτές εισιτηρίων του ΟΑΣΑ σε βάρδιά τους και πήρε πολύτιμες απαντήσεις σε κρίσιμα ερωτήματα.

Τους βλέπεις να ανεβαίνουν στο λεωφορείο και το κλίμα παγώνει. Στα βλέμματα των επιβατών καθρεφτίζεται φόβος, καχυποψία. Είναι οι ελεγκτές εισιτηρίων ,οι «κακοί» των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, αυτοί που φορώντας ένα γιλέκο και κρατώντας ένα μηχάνημα, κυνηγούν τους αδύναμους. Είναι, όμως, τα πράγματα έτσι;

Την απάντηση δίνει το carandmotor.gr, ακολουθώντας δύο ελεγκτές του ΟΑΣΑ, ένα πρωί σε δρομολόγιο του X95. Είχαμε ραντεβού μαζί τους στην αφετηρία του δρομολογίου, στην πλατεία Συντάγματος. Όχι για να φιλοτεχνήσουμε την αγιογραφία τους. Άλλωστε, δεν το ήθελαν πρώτα απ’ όλους οι ίδιοι.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αλλά για να γνωρίσουμε το έργο τους και να ενημερωθούμε πώς γίνεται ο έλεγχος των τραπεζικών καρτών που από τις 14 Ιανουαρίου έχουν μετατραπεί σε εισιτήρια στο πλαίσιο του συστήματος “tap2ride”.

έλεγχος εισιτηρίων ΟΑΣΑ ελεγκτές

Η τραπεζική κάρτα κατήργησε το «δεν βρήκα εισιτήριο»

Ο τρόπος είναι απλός και διαρκεί μόλις μερικά δευτερόλεπτα. Βγάζεις από το πορτοφόλι σου την κάρτα, την ακουμπάς στο επικυρωτικό μηχάνημα και έχεις εισιτήριο. Εναλλακτικά, ακουμπάς το κινητό σου τηλέφωνο ή το smartwatch όπου έχεις αποθηκευμένη την κάρτα σου.

Επομένως δεν χρειάζεται να στηθείς στις ουρές των εκδοτικών μηχανημάτων, δεν χρειάζεται να αναζητήσεις ένα εκδοτήριο του ΟΑΣΑ. Και αν τύχει να υποβληθείς σε έλεγχο από ελεγκτή του ΟΑΣΑ, απλά θα σου ζητήσει να περάσεις την κάρτα στην οθόνη του κινητού τηλεφώνου/ελεγκτικού μηχανήματος που φέρει μαζί του ο ελεγκτής. Μια κινητή συσκευή που φέρει ενσωματωμένο ειδικό application, το οποίο φυσικά και δεν είναι προσβάσιμο στο επιβατικό κοινό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες μας, εφόσον έχει γίνει επικύρωση, αναφέρεται η ένδειξη «Έγκυρο», ενώ σε διαφορετική περίπτωση «Μη έγκυρο» και «Δεν βρέθηκαν συναλλαγές».

έλεγχος εισιτηρίων ΟΑΣΑ ελεγκτές τραπεζική κάρτα

Παράλληλα, στη συσκευή αναγράφονται και άλλες λεπτομέρειες όπως η ώρα επικύρωσης και το Μέσο Μεταφοράς. Στοιχεία που είναι κενά, εφόσον ο επιβάτης δεν «χτύπησε» την τραπεζική του κάρτα. Κάτω χαμηλά στην οθόνη δεσπόζει η επιλογή «Επιβολή Προστίμου» που ουσιαστικά αφορά όσους αποφάσισαν να επιβιβαστούν στα ΜΜΜ δίχως εισιτήριο. Αναγράφεται και η κάρτα που ελέγχεται, με αρκετά ψηφία της να είναι, βέβαια, κρυμμένα.

έλεγχος εισιτηρίων ΟΑΣΑ ελεγκτές τραπεζική κάρτα
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Η τραπεζική κάρτα κατήργησε το “δεν βρήκα εισιτήριο”», αναφέρουν στο carandmotor.gr οι ελεγκτές, οι οποίοι κάθε μέρα ακούν μια πληθώρα από δικαιολογίες από επιβάτες που επιχειρούν με νύχια και με δόντια να αποφύγουν το πρόστιμο.

Προσθέτουν δε ότι ο κόσμος έχει αρχίσει να εξοικειώνεται με το σύστημα “tap2ride” και περίπου το 12% του επιβατικού κοινού το επιλέγει για τις καθημερινές μετακινήσεις του με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, αν και επισημαίνουν ότι υπάρχει χώρος για σημαντική αύξηση του ποσοστού, δεδομένης της διευκόλυνσης που προσφέρει.

Όπως, μάλιστα, διαπιστώσαμε ίδιοις όμμασι, ήταν αρκετοί οι επιβάτες που όταν εισήλθαν στο λεωφορείο είχαν την τραπεζική τους κάρτα στα χέρια, δείχνοντας απόλυτα εξοικειωμένοι με το σύστημα.

έλεγχος εισιτηρίων ΟΑΣΑ ελεγκτές τραπεζική κάρτα

Δεν είμαστε μπαμπούλες

«Δεν είμαστε μπαμπούλες, όταν μπαίνουμε σε ένα λεωφορείο δεν είναι στόχος μας να γράψουμε όσους περισσότερους μπορούμε», αναφέρουν στο carandmotor.gr οι ελεγκτές του δρομολογίου μας. «Στόχος μας είναι να κάνουμε τον πελάτη να πληρώνει και απολαμβάνει τη διαδρομή. Θα την απολαύσει διότι τα έσοδα από τα εισιτήρια, θα οδηγήσουν στην πρόσληψη ενός οδηγού, ενός συντηρητή κ.ο.κ. Όταν ο οργανισμός δεν έχει έσοδα από τα εισιτήρια δεν μπορεί να αναβαθμίσει την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εξηγούν ότι τα εισιτήρια είναι από τα φθηνότερα στην Ευρώπη, μιας και το εισιτήριο των 90 λεπτών κοστίζει 1,20 ευρώ, ενώ υπάρχουν δικαιούχοι που επωφελούνται από χαμηλότερες προσφορές, όπως και από δωρεάν μετακινήσεις.

Λεωφορείο στην Αθήνα

Παράλληλα, το επόμενο διάστημα στα κινητά τηλέφωνα αναμένεται να περάσει και η Ath.ena Card, ώστε να επιτραπεί η αποθήκευση στα smartphones των εκπτωτικών πακέτων του ΟΑΣΑ.

Θυμίζουμε ότι με το σύστημα ανέπαφων πληρωμών Tap2ride υποστηρίζονται τα βασικά προϊόντα κομίστρου πλήρους τιμής (Ενιαίο 90 λεπτών, Μετρό αεροδρόμιο, Λεωφορείων express και 24 ωρών

Το σύστημα θέτει ένα πλαφόν στην ημερήσια αστική χρέωση προς τον επιβάτη, που ισούται με το κόστος του ημερήσιου εισιτηρίου, δηλαδή 4,10 ευρώ, ανεξάρτητα από τον αριθμό των μετακινήσεων.

έλεγχος εισιτηρίων ΟΑΣΑ ελεγκτές τραπεζική κάρτα
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για παράδειγμα, εάν ένας επιβάτης χρησιμοποιήσει την τραπεζική κάρτα για αστική μετακίνηση σε ένα ΜΜΜ στη διάρκεια της ημέρας, θα χρεωθεί 1,2 ευρώ, το κόστος δηλαδή του ενιαίου εισιτηρίου 90 λεπτών.

Εάν ένα επιβάτης χρησιμοποιήσει την κάρτα του για πάνω από 4 αστικές μετακινήσεις σε διαφορετικά ΜΜΜ στη διάρκεια της ημέρας, δεν θα χρεωθεί 6 ευρώ (1,2€ Χ 5), αλλά 4,10. Όσο δηλαδή το κόστος του ημερήσιου εισιτηρίου.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ