Η αμερικανική εταιρεία 24M Technologies, ισχυρίζεται πως έχει εξελίξει έναν νέο τύπο μπαταρίας για ηλεκτρικά οχήματα, που μπορεί να αυξήσει την αυτονομία έως και 50%, χωρίς να είναι μεγαλύτερη σε μέγεθος.
Η τεχνολογία βασίζεται σε ένα καινούργιο πακέτο διάταξης ηλεκτροδίων, (electrode-to-pack – ETOP), το οποίο προσφέρει αρκετά μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα, σφραγίζοντας κάθε ηλεκτρόδιο με μια λεπτή πολυμερική μεμβράνη, που στη συνέχεια ενώνεται απευθείας στη συστοιχία.
Η νέα αυτή προσέγγιση καταργεί τις συμβατικές μεθόδους κατασκευής των εξαρτημάτων των μπαταριών ιόντων λιθίου, που περιέχουν μεγάλο ποσοστό ανενεργών υλικών, τα οποία δεν μεταφέρουν ενέργεια, όπως τα μέταλλα και τα πλαστικά. Επιπλέον, η 24Μ (με έδρα τη Μασαχουσέτη) δήλωσε πως η συγκεκριμένη δομή μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε μπαταρίες NMC, LFP, NCA και νατρίου καθώς και στις παραδοσιακές ιόντων λιθίου.
BUY NOW
Η ETOP επιτρέπει το 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας να είναι φτιαγμένο από ηλεκτρόδια, σε σχέση το 30 με 60% των κλασικών. Συνεπώς, η ενέργεια που έχουν τη δυνατότητα να αποθηκεύσουν είναι σημαντικά μεγαλύτερη, χωρίς να έχει αυξηθεί το μέγεθός τους. Επιπροσθέτως, προσφέρουν ευελιξία όσον αφορά το σχήμα της μπαταρίας, αφού οι κυψέλες πολυμερών είναι πιο εύπλαστες.
Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο που υποστηρίζει η 24Μ είναι πως με τον τρόπο αυτό είναι φτηνότερο και το κόστος της κατασκευής. Οι άνθρωποι που έχουν αναπτύξει την εν λόγω τεχνολογία, θεωρούν πως βρίσκονται κοντά στην παραγωγή της. Τα πρώτα πρωτότυπα μοντέλα έχουν ήδη ολοκληρωθεί και αξιολογούνται. Εκτός της αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι πιθανό να τη δούμε και στον τομέα της αεροπορίας και αλλού.