byd atto 2

Το Tesla Model Y επέστρεψε στην κορυφή της Ευρώπης -Πόσες μονάδες πούλησε

Tesla

Η επιστροφή του Model Y στην κορυφή λειτουργεί ως ανάσα αυτοπεποίθησης για την Tesla, που προσπαθεί να επαναπροσδιορίσει τη θέση της σε μια αγορά η οποία μεταβάλλεται ραγδαία, με νέους παίκτες και πιέσεις από όλα τα μέτωπα. 

Η αμερικανική εταιρεία βιώνει εδώ και καιρό μια περίοδο έντονων ανακατατάξεων.

Από τη στιγμή που ο Elon Musk αποφάσισε να εστιάσει περισσότερο στην ανάπτυξη τεχνητής νοημοσύνης, αυτόνομων οχημάτων και της ρομποτικής, η Tesla έχει δει τα παραδοσιακά της μερίδια να πιέζονται, ενώ η δημόσια ταύτισή του με τον Donald Trump έχει απομακρύνει σημαντικό μέρος της πελατειακής της βάσης, κυρίως εκείνων των πιο φιλελεύθερων και προοδευτικών αγοραστών που στήριζαν τη μάρκα από τα πρώτα της βήματα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρ’ όλα αυτά, η Tesla καταφέρνει για ακόμη μια φορά να βρεθεί στο επίκεντρο της αγοράς, με το Model Y να επιστρέφει δυναμικά στην κορυφή των πωλήσεων της Ευρώπης για τον μήνα Σεπτέμβριο, αποδεικνύοντας πως, παραμένει μια από τις πιο επιδραστικές δυνάμεις στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία πούλησε 25.938 μονάδες του Model Y μέσα στον Σεπτέμβριο, ξεπερνώντας τον ανταγωνισμό και ανεβαίνοντας ξανά στο νούμερο ένα της ευρωπαϊκής αγοράς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αν και οι πωλήσεις ήταν μειωμένες κατά 8,6% σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2024, η άνοδος σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες ήταν θεαματική, αφού το Model Y βρέθηκε μόλις στη 17η θέση τον Αύγουστο και στην 60ή τον Ιούλιο. Η ανάκαμψη αυτή αποδεικνύει ότι το δημοφιλέστερο SUV της Tesla εξακολουθεί να έχει ισχυρό ρεύμα στην Ευρώπη, ειδικά σε αγορές όπως η Γερμανία, η Νορβηγία και η Ολλανδία.

Πίσω από την Tesla, δεύτερο πιο εμπορικό μοντέλο για τον Σεπτέμβριο αναδείχθηκε το Renault Clio με 20.146 ταξινομήσεις, ακολουθούμενο από το Dacia Sandero (19.200 μονάδες) και το Volkswagen T-Roc (18.652 μονάδες).

Ωστόσο, αν δούμε τη συνολική εικόνα του 2025, το Model Y παραμένει ακόμη μακριά από την κορυφή, αφού στο πρώτο εννεάμηνο του έτους κατατάσσεται μόλις 17ο με 109.793 ταξινομήσεις, την ώρα που το Dacia Sandero έχει πουλήσει 185.947 μονάδες, διατηρώντας σταθερά τη θέση του ως το πιο δημοφιλές αυτοκίνητο της Ευρώπης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Την ίδια στιγμή, τα ευρωπαϊκά στοιχεία δείχνουν μια εντυπωσιακή άνοδο των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών, οι οποίες κατακτούν με ταχύ ρυθμό όλο και μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς. Τον Σεπτέμβριο, οι κινεζικές μάρκες έφτασαν στο 7,4% των συνολικών πωλήσεων καινούριων αυτοκινήτων στην Ευρώπη, σπάζοντας το προηγούμενο ρεκόρ του Ιουνίου (5,5%) και υπερδιπλασιάζοντας το ποσοστό του περσινού Σεπτεμβρίου (3,3%).

Συνολικά, σύμφωνα με τα διεθνή πρακτορεία, 90.571 οχήματα κινεζικής προέλευσης ταξινομήθηκαν μέσα στον Σεπτέμβριο, σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του 149%.

Ως προς τις μάρκες που έδειξαν ιδιαίτερα δυναμική, η MG εξακολουθεί να κατέχει την πρωτοκαθεδρία μεταξύ των κινεζικών εταιρειών, καταγράφοντας άνοδο 77% και 33.536 πωλήσεις μέσα στον μήνα, με το MG ZS να αποτελεί την αιχμή του δόρατος με 94.925 ταξινομήσεις από την αρχή του έτους.

Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η BYD, η οποία πούλησε 24.336 οχήματα μέσα στον Σεπτέμβριο, μια τεράστια άνοδος σε σχέση με τις μόλις 4.561 μονάδες του περσινού Σεπτεμβρίου, ενώ συνολικά για το 2025 έχει διαθέσει 119.805 οχήματα στην Ευρώπη, με το Seal U να ξεχωρίζει (55.411 μονάδες).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τρίτη στην σχετική λίστα αναδείχθηκε η Chery, με 18.454 πωλήσεις τον Σεπτέμβριο και 73.128 συνολικά φέτος, επιβεβαιώνοντας πως οι κινεζικές εταιρείες δεν αποτελούν πλέον μια «εναλλακτική», αλλά μια πολύ σοβαρή δύναμη που ανταγωνίζεται πλέον ευθέως τις παραδοσιακές ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες και αποτελούν ακόμα ένα «αγκάθι» για τον Elon Musk και την Tesla.

Κορυφαία μοντέλα πωλήσεων στην Ευρώπη – Σεπτέμβριος 2025

  • Tesla Model Y – 25.938 μονάδες σε σχέση με τις 28.384 του 2024, μεταβολή -8,6%
  • Renault Clio – 20.146 μονάδες σε σχέση με τις 20.474 του 2024, μεταβολή -1,6%
  • Dacia Sandero – 19.200 μονάδες σε σχέση με τις 18.609 του 2024, μεταβολή +3,2%
  • Volkswagen T-Roc – 18.652 μονάδες σε σχέση με τις 12.538 του 2024, μεταβολή +48,8%
  • Volkswagen Golf – 18.256 μονάδες σε σχέση με τις 15.801 του 2024, μεταβολή +15,5%
  • Volkswagen Tiguan – 17.852 μονάδες σε σχέση με τις 20.863 του 2024, μεταβολή -14,4%
  • Kia Sportage – 16.989 μονάδες σε σχέση με τις 16.591 του 2024, μεταβολή +2,4%
  • Ford Puma – 16.758 μονάδες σε σχέση με τις 14.867 του 2024, μεταβολή +12,7%
  • Toyota Yaris Cross – 15.951 μονάδες σε σχέση με τις 15.384 του 2024, μεταβολή +3,7%
  • Opel Corsa – 15.545 μονάδες σε σχέση με τις 14.219 του 2024, μεταβολή +9,3%
  • Peugeot 208 – 15.177 μονάδες σε σχέση με τις 15.798 του 2024, μεταβολή -3,9%
  • Nissan Qashqai – 15.137 μονάδες σε σχέση με τις 11.170 του 2024, μεταβολή +35,5%
  • Toyota Yaris – 14.343 μονάδες σε σχέση με τις 14.309, μεταβολή +0,2%
  • Skoda Octavia – 13.673 μονάδες σε σχέση με τις 13.810 μονάδες του 2024, μεταβολή -1,0%
  • Peugeot 2008 – 13.627 μονάδες σε σχέση με τις 12.794, του 2024 μεταβολή +6,5%



ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ