Μια ολοκαίνουργια BMW βγαίνει από το κουτί της μετά από 30 χρόνια

BMW R100GS PD Classic

Από τη δεκαετία του 1990, αυτή η BMW R100GS PD Classic παρέμεινε στο κουτί της στην Alberta του Καναδά όπως παραλήφθηκε από το εργοστάσιο - και τώρα βγαίνει σε δημοπρασία ως η μοναδική, ίσως, ολοκαίνουρια GS του 1995 στον κόσμο.

Αυτή η πρώτη R100GS είναι άκρως συλλεκτική, επίσης, γιατί αποτελεί μια από τις εμβληματικές δημιουργίες της BMW Motorrad. Διαδέχθηκε το 1987 την R80G/S, τετραπλή νικήτρια του Ράλι Παρίσι-Ντακάρ το 1981-'85 και πρωτοπόρου στη γέννηση των Adventure μοτοσικλετών. Επίσης, η R100GS ήταν ένας προπάτορας της ένδοξης σειράς GS της BMW, που πρωταγωνιστεί μέχρι σήμερα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε σχέση με τη R80G/S, η R100GS τροποποιήθηκε από τους μηχανικούς της εταιρείας του Μονάχου για να εξευγενιστεί λίγο στην ποιότητα κύλισης και στην οδική της συμπεριφορά στην άσφαλτο - χωρίς να απολέσει τις εκτός δρόμου ικανότητές της.

Η απόφαση αυτή ελήφθη έπειτα από έρευνα της BMW που απέδειξε ότι οι αγοραστές της R80G/S τη χρησιμοποιούσαν κατά 98% στην άσφαλτο. Όμως, το υπόλοιπο 2% ήταν πολύ σημαντικό τόσο για τους αγοραστές της, όσο και για την ένδοξη φήμη της γερμανικής adventure. Έτσι, διατηρήθηκε η έμφαση τόσο στην άσφαλτο όσο και στο χώμα, και αυτό ήταν ένα μοτίβο θα παρέμενε και σε όλες τις GS που θα ακολουθούσαν.

Εργοστασιακή εικόνα της BMW R100GS PD Classic, μετά την τελική της συναρμολόγηση
Εργοστασιακή εικόνα της BMW R100GS PD Classic, μετά την τελική της συναρμολόγηση

Αμέσως η R100GS δέχθηκε κολακευτικές κριτικές για την επιτυχία της να κρατήσει το βαρύ φορτίο της ιστορίας του προγόνου της. Μπορούσε να ταξιδεύει σταθερά και άνετα με 120-130 km/h, και εύκολα έπειτα να περνά εκτός δρόμου. Το κιβώτιο 5 σχέσεων και ο άξονας μετέδιδε την ισχύ του αερόψυκτου boxer δικύλινδρου κινητήρα στον πίσω τροχό. Ο κυβισμός του αυξήθηκε από τα 797,5 στα 980 κ.εκ., και κατά συνέπεια και η ισχύς από τους 50 στους 60 ίππους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα, οι σχεδιαστές χάρισαν στους δύο αναβάτες ακόμα καλύτερη προστασία από τον αέρα μεγαλώνοντας τα πλαστικά, και περισσότερες ταξιδιωτικές δυνατότητες με περισσότερο χώρο για τις βαλίτσες. Η έκδοση PD, που σήμαινε Paris-Dakar, είχε ακόμα πιο ταξιδιωτικό και Adventure χαρακτήρα, με μεγαλύτερο δοχείο καυσίμων 25 λίτρων.

Ήταν εύκολη στην επιδιόρθωση, χωρίς τα περίπλοκα ηλεκτρονικά συστήματα του σήμερα, και επίσης προσέφερε τη δυνατότητα εκκίνησης του κινητήρα με μανιβέλα - σε περίπτωση που εμφανιζόταν κάποιο ηλεκτρικό πρόβλημα στη μέση του πουθενά. Η BMW κράτησε τη R100GS στην παραγωγή από το 1987 μέχρι το 1996.

Το συγκεκριμένο αντίτυπο της BMW R100GS PD Classic, που παραμένει από το 1995 στο κουτί του, παραδόθηκε εκείνη τη χρονιά στην αντιπροσωπεία Blackfoot Motosports στην Alberta του Καναδά. Είναι βαμμένη στο μαύρο χρώμα Avus Black με ασημί γραφικά, με χρωμιωμένες βάσεις για τη βαλίτσα και μπάρες των κυλίνδρων, αλλά και κλασσικά κυκλικά καλύμματα των βαλβίδων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για άγνωστους λόγους το κουτί δεν ανοίχτηκε ποτέ. Παρόλα αυτά, το κοντέρ της δείχνει 99.985 χιλιόμετρα, ώστε οι μηχανικοί κάθε αντιπροσωπείας να έχουν τη δυνατότητα να κάνουν ως 15 km δοκιμής της μοτοσικλέτας μετά τη συναρμολόγηση. Μετά από αυτά, ο αναλογικός χιλιομετρητής θα γύριζε αυτόματα στα 00.000 χιλιόμετρα. Και τώρα η μοτοσικλέτα, σε ολοκαίνουρια κατάσταση, βγαίνει σε δημοπρασία στο Brooklyn της Νέας Υόρκης.

Ίσως αυτό να είναι το μοναδικό αντίτυπο στον κόσμο της R100GS, και πόσω μάλλον της PD Classic, που παραμένει στο κουτί του και στην κατάσταση που βγήκε από το εργοστάσιο. Ποτέ δεν συναρμολογήθηκε, και φυσικά ποτέ δεν κύλισε τους τροχούς της - με εξαίρεση τα 1,8 χιλιόμετρα στον κυλιόμενο διάδρομο της BMW στο Μόναχο, για τη δοκιμή του κινητήρα του. Και ίσως, για την νέο του ιδιοκτήτη, η διατήρησή της σε αυτή την κατάσταση να είναι πολύ πιο επωφελής από τη χρήση της στο δρόμο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ