Παιδί πάνω σε μοτοσυκλέτα: Με ποιες προϋποθέσεις -Ποιο είναι το πρόστιμο για την ελληνική εγκληματική συνήθεια

Παιδί και μοτοσυκλέτα -Σε ποια ηλικία επιτρέπεται η μεταφορά τους, ποιο είναι το πρόστιμο

Οι πλέον ευάλωτοι χρήστες των δρόμων είναι τα παιδιά και για την μεταφορά τους με μοτοσυκλέτα ή άλλου τύπου μηχανοκίνητο δίκυκλο απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή.

Αναμφίβολα στους ελληνικούς δρόμους μπορεί να δει κανείς κάθε είδους παρανομία και μία από τις πλέον χαρακτηριστικές (και εμφανείς) είναι παιδιά συνεπιβάτες σε μοτοσυκλέτες ή άλλου τύπου μηχανοκίνητο δίκυκλο (scooter ή παπί) να μεταφέρονται χωρίς να φέρουν τον στοιχειώδη προστατευτικό εξοπλισμό.

Εκτός από την μεταφορά παιδιών χωρίς αυτά να φορούν κράνος, δεν είναι λίγες οι φορές που την εμφάνισή τους κάνουν ακόμη και δύο παιδιά πάνω στη σέλα ενός παπιού ή scooter, ενώ άλλες φορές το παιδί κάθεται οριακά με τα πόδια του να βρίσκονται στον αέρα αφού δεν φτάνουν στα μαρσπιέ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Μεταφορά παιδιού με μοτοσικλέτα. Πότε είναι παράνομο

Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων αυτό γίνεται φυσικά κατά παράβαση του ΚΟΚ, αφού τα παιδιά δεν φέρουν τον ελάχιστο απαιτούμενο εξοπλισμό ασφάλειας που είναι το κράνος, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις οι διαστάσεις τους -λόγω μικρής ηλικίας- δεν τους επιτρέπουν να κάθονται και να στηρίζονται σωστά στη θέση του συνεπιβάτη με αποτέλεσμα να κινδυνεύει η ζωή τους.

Και στις δύο περιπτώσεις η αμέλεια των αναβατών των δικύκλων θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και εγκληματική αφού έχουμε να κάνουμε με μεταφορά παιδιών με ένα από τα πλέον ευάλωτα στα ατυχήματα μέσα μεταφοράς. Ας δούμε λοιπόν τι λέει ο ΚΟΚ για αυτές τις περιπτώσεις αλλά και πώς μπορούμε να μεταφέρουμε τα παιδιά μας με μοτοσικλέτα με ασφαλή τρόπο.

Σύμφωνα με το άρθρο 33 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, σε γενικές γραμμές απαγορεύεται η μεταφορά επιβατών με οδικά οχήματα με τέτοιο τρόπο που να δημιουργείται κίνδυνος για την σωματική τους ακεραιότητα, με τον αναβάτη να είναι υπεύθυνος για την ασφαλή μεταφορά τους μεριμνώντας κάθε φορά για τα απαιτούμενα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ειδικά για τα δίκυκλα, η μεταφορά ανηλίκων έως την ηλικία των 5 ετών απαγορεύεται με μοτοσυκλέτα ή μοτοποδήλατο (θα συμπληρώσουμε το scooter και το παπί προς αποφυγή παρεξηγήσεων), αν ο αναβάτης δεν έχει μεριμνήσει για την εγκατάσταση εγκεκριμένου συστήματος συγκράτησης. Το εν λόγω σύστημα, το οποίο μοιάζει με μικρό καρεκλάκι, θα πρέπει να είναι κατάλληλο για την ηλικία, το ύψος και το βάρος τους.

Σε αυτό το σημείο να υπενθυμίσουμε ότι αντίστοιχη απαγόρευση υπάρχει για και τους οδηγούς των αυτοκινήτων, οι οποίοι απαγορεύεται να μεταφέρουν παιδί στη θέση του συνοδηγού που έχει ηλικία μικρότερη των 12 ετών εφόσον και σε αυτή την περίπτωση δεν έχει τοποθετηθεί εγκεκριμένο σύστημα συγκράτησης.

Ακόμη και αν το παιδί που επιθυμείτε να μεταφέρετε με το δίκυκλο σας έχει μεγαλύτερη ηλικία από αυτή που ορίζει ο νόμος για την υποχρεωτική ύπαρξη ειδικού συστήματος συγκράτησης, υπάρχουν περιπτώσεις που δεν θα πρέπει να τα μεταφέρετε σε καμία περίπτωση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για να μπορεί ένα παιδί να μεταφερθεί με ασφάλεια πάνω σε δίκυκλο θα πρέπει το ύψος και οι γενικότερες διαστάσεις του να τού επιτρέπουν να φτάνουν τα πόδια του στα μαρσπιέ και να πατά άνετα σε αυτά, όπως πρέπει γίνεται άλλωστε και με οποιονδήποτε συνεπιβάτη. Επίσης θα πρέπει να κάθεται πάντα πίσω από τον αναβάτη στην ενδεδειγμένη θέση που υπάρχει στο δίκυκλο για τον συνεπιβάτη και να κρατιέται από αυτόν. Όχι όπως βλέπουμε σε πολλές περιπτώσεις στους ελληνικούς δρόμους -συνήθως με scooter- αναβάτες να τοποθετούν τα παιδιά μπροστά από αυτούς κατά την οδήγηση.

Το παιδικό κάθισμα KS650 της Kappa είναι ένα από τα ενδεδειγμένα συστήματα συγκράτησης σε δίκυκλο για παιδιά μικρής ηλικίας από 5 έως και 8 έτων.
Το παιδικό κάθισμα KS650 της Kappa είναι ένα από τα ενδεδειγμένα συστήματα συγκράτησης σε δίκυκλο για παιδιά μικρής ηλικίας από 5 έως και 8 έτων.

Φυσικά υποχρεωτικό είναι και το κράνος που θα πρέπει να φορά το παιδί, το οποίο θα πρέπει να ταιριάζει σωστά στο κεφάλι του. Ακόμη καλύτερα είναι ο κάτοχος της μοτοσυκλέτας, του παπιού, του scooter ή του μοτοποδηλάτου να έχει μεριμνήσει και να έχει ντύσει το παιδί και με επιπλέον προστατευτικό εξοπλισμό, όπως είναι το μπουφάν, τα γάντια και οι επιγονατίδες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επίσης, σε καμία περίπτωση το παιδί δεν πρέπει να μεταφερθεί με δίκυκλο αν δεν φοράει τουλάχιστον παπούτσι (όχι παντόφλες), με το καλύτερο φυσικά να είναι και σε αυτή την περίπτωση ένα τεχνικό παπούτσι «μοτοσυκλέτας» που έχει σχεδιαστεί γι' αυτό το σκοπό. Συνίσταται τέλος, τα παιδιά που δεν έχουν αναπτύξει ακόμη τη σωματική δύναμη που χρειάζεται ώστε να κρατούν με ασφάλεια τον αναβάτη ή τις χειρολαβές στήριξης να μην μεταφέρονται με δίκυκλο.

Το διοικητικό πρόστιμο των μόλις 80 ευρώ που θα κληθεί να καταβάλλει εκείνος που δεν μεταφέρει σωστά ένα παιδί με μοτοσυκλέτα, το αφήσαμε για το τέλος αφού έχει για ευνόητους λόγους την μικρότερη σημασία στη συγκεκριμένη περίπτωση, όπου η ασφάλεια ενός παιδιού κατά τη μεταφορά του, χωρίς να υπολογίζεται το οικονομικό κόστος για τον εξοπλισμό του και χωρίς να χρειάζεται να μας το υποδείξει κανείς, βρίσκεται στο άλλο άκρο.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ