Προχωράει το μεγαλύτερο δημόσιο έργο κάτω από το έδαφος της Αθήνας -Έτσι θα αλλάξει την πρωτεύουσα

Με ενταντικούς ρυθμούς ταξιδεύουν τα δύο μηχανήματα TBM κάτω από το έδαφος της πρωτεύουσας για την υλοποίηση της Γραμμής 4 του Μετρό.
Με 15 νέους σταθμούς θα διευρυνθεί το δίκτυο Μετρό της Αθήνας, μέσω της Γραμμής 4 που με προϋπολογισμό 1,8 δισ. ευρώ αποτελεί το μεγαλύτερο υπό κατασκευή έργο της πρωτεύουσας.
Η Γραμμή 4 θα έχει δύο σταθμούς ανταπόκρισης, στην Ακαδημία, με τον σταθμό Πανεπιστήμιο της Γραμμής 2, και στον Ευαγγελισμό, με τη Γραμμή 3.
BUY NOW
Συνολικά εκτιμάται ότι με τη λειτουργία της Νέας Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, αναμένεται να μετακινούνται περίπου 340.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ οι μετακινήσεις με ΙΧ αναμένεται να μειωθούν κατά 53.000 περίπου ημερησίως, η έκλυση διοξειδίου του άνθρακα εκτιμάται ότι θα μειωθεί κατά 318 tons/ημέρα, καθώς επίσης και θα εξοικονομηθούν 1.216 μεγαβατώρες ενέργειας.

Σύμφωνα με τα τελευταία επισημα στοιχεία, τα μηχανήματα ΤΒΜ έχουν προχωρήσει σε σημαντικό βαθμό τη διάνοιξη σηραγγών, φέρνοντας μέρα με τη μέρα το έργο όλο και πιο κοντά στην ολοκλήρωσή του.
Ειδικότερα, ο Μετροπόντικας «Αθηνά» που ξεκίνησε από την Κατεχάκη, μετά από τους σταθμούς «Γουδή» και «Ζωγράφου», πέρασε και από τον τρίτο κατά σειρά σταθμό «Ιλίσια», έχοντας αφήσει πίσω του κατασκευασμένη σήραγγα 3 χιλιομέτρων.
Στην «Αθηνά» απομένουν ακόμη δύο χιλιόμετρα, προκειμένου να φτάσει στη διακλάδωση Ευαγγελισμού, όπου θα συναντηθεί με τον δίδυμό της Μετροπόντικα, τη «Νίκη», που ακολουθεί αντίθετη πορεία, από το φρέαρ Βεϊκου προς τον Ευαγγελισμού.
Η «Αθηνά» έφτασε πλέον το 60% της αποστολής της και της απομένουν δύο σταθμοί, εκείνοι της «Πανεπιστημιούπολης» και της «Καισαριανής», προκειμένου να φτάσει στον Ευαγγελισμό. Σημειώνεται ότι μέχρι τα μέσα Απριλίου η «Αθηνά» είχε σκάψει περίπου 2.000 μέτρα.

Σημαντική πρόοδος καταγράφεται και στο έργο του Μετροπόντικα «Νίκη» που ήδη έχει κατασκευάσει σήραγγα 1.250 μέτρων. Η «Νίκη»,αφού πέρασε τον πρώτο σταθμό, τον σταθμό «Άλος Βεϊκου», σήμερα αφήνει πίσω της και τον σταθμό «Γαλάτσι», με κατεύθυνση τον σταθμό «Ελικώνος».
Όταν συναντηθούν στον Ευαγγελισμό, τα δύο μηχανήματα θα αποσυναρμολογηθούν, ενώ σύμφωνα με την ανάδοχο του έργου, η σήραγγα μήκους 12,8 χλμ. θα ολοκληρωθεί το 2026.