Με black out κινδυνεύει η Γερμανία - Τα μέτρα που «απειλούν» τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Ηλεκτρικό δίκτυο Γερμανία black out 2023 ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Οι εξελίξεις στο τομέα της ενέργειας στη Γερμανία απειλούν το δίκτυο ηλεκτροδότησης της χώρας με την κυβέρνηση να εξετάζει ανορθόδοξα μέτρα για να λύσει το πρόβλημα, με «θύματα» και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Η ενεργειακή απεξάρτηση της Γερμανίας από τη Ρωσία, ελέω του πολέμου με την Ουκρανία, έχει στρέψει πολλούς καταναλωτές στην ισχυρότερη οικονομικά χώρα της Ευρώπης σε νέους τρόπους για να θερμάνουν τα σπίτια τους υιοθετώντας μεταξύ άλλων αντλίες θερμότητας και κλιματιστικά.

Οι αλλαγές στο ενεργειακό τοπίο στη Γερμανία φέρνουν μαζί τους και αυξημένη ζήτηση για ηλεκτρικό ρεύμα από το δίκτυο της χώρας, ένα από τα πλέον αξιόπιστα παγκοσμίως. Το δίκτυο ενδέχεται να «λυγίσει» υπό το βάρος της αυξημένης ζήτησης, με τα black out να αποτελούν ένα υπαρκτό, αλλά προς το παρόν, μακρινό σενάριο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ηλεκτρικό δίκτυο Γερμανία black out 2023 ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Οι ανησυχίες για black out στη Γερμανία, ειδικά για τους δύο πρώτους μήνες της νέας χρονιάς, όπου οι ανάγκες για θέρμανση είναι αυξημένες, έχουν κάνει την εμφάνισή τους από τον περασμένο Νοέμβριο με την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Δικτύων της χώρας να μην αποκλείει το ενδεχόμενο στοχευμένων τοπικών black out σε περίπτωση υπερφόρτωσης του δικτύου.

Τώρα, σύμφωνα με γερμανικά μέσα, η κυβέρνηση εξετάζει ένα ακόμη αμφιλεγόμενο σενάριο για να προστατέψει το δίκτυο ηλεκτροδότησης, το οποίο μπορεί να επηρεάσει την καθημερινότητα εκατ. ανθρώπων, μεταξύ των οποίων και των χρηστών και ιδιοκτητών αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Συγκεκριμένα οι ιθύνοντες αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο να περιορίζουν την ισχύ των οικιακών φορτιστών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα πολύ πιο χαμηλά από τις μέγιστες δυνατότητες τους εκείνες τις ώρες της ημέρας που παρατηρείται υπερφόρτωση του δικτύου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από το παραπάνω ενδεχόμενο μέτρο ωστόσο εξαιρούνται οι δημόσιοι φορτιστές και αυτός είναι ένας από τους λόγους που έχουν δημιουργηθεί έντονες αντιδράσεις, ενώ φημολογείται ότι ο χρήστης του ηλεκτρικού αυτοκινήτου δεν θα λαμβάνει κάποια προειδοποίηση, όταν θα γίνεται ο περιορισμός στην ισχύ του οικιακού φορτιστή του, για τουλάχιστον δύο ώρες.

Οι ανάγκες της Γερμανίας για ηλεκτρικό ρεύμα αυξάνονται διαρκώς αφού εκτός από τις ηλεκτρικές συσκευές θέρμανσης που επιλέγουν οι κάτοικοι τους τελευταίους μήνες, όλο και περισσότερα είναι τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους της με τους χρήστες να επιλέγουν τον σαφώς πιο οικονομικό τρόπο οικιακής φόρτισής τους.

Στη Γερμανία υπάρχουν αυτή τη στιγμή περισσότεροι από 50.000 δημόσιοι σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων με στόχο να φτάσουν αυτοί πάνω από ένα εκατ. μέχρι το τέλος της 10ετίας. Σε αυτούς πρέπει να προστεθούν και οι οικιακοί φορτιστές που είναι επίσης δεκάδες χιλιάδες σε όλη τη χώρα και αυξάνονται με υψηλό ρυθμό καθημερινά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το όριο που εξετάζεται για τους οικιακούς φορτιστές, σύμφωνα και με τα όσα έχουν δηλώσει οι πάροχοι ενέργειας είναι τα 3,7 kW, ενώ όριο εξετάζεται και για τις αντλίες θερμότητας. Για τους χρήστες plug-in υβριδικών οχημάτων το κακό είναι μικρό αφού αντίστοιχα μικρή είναι και η συστοιχία μπαταριών που φέρουν τα μοντέλα τους.

Ωστόσο είναι πλήγμα για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ακόμη και ένα μοντέλο με μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 45 kWh θα χρειαζόταν πάνω από μισή μέρα για να φορτιστεί πλήρως, τη στιγμή που σε ένα οικιακό φορτιστή 22 kW δεν θα χρειάζονταν περισσότερες από τρεις ώρες.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ