Το λάθος που κάνουν όλοι οι οδηγοί -Τι πρέπει να προσέχουν

Γιατί στην Ελλάδα οδηγούμε στην δεξιά μεριά του δρόμου

Είτε από αμέλεια, είτε από κάποια ανάγκη που τελικά δεν δικαιολογείται, αυτό είναι το λάθος που κάνουμε όλοι ως οδηγοί και μπορεί να μας στοιχίσει ακριβά.

Μια ιδιαίτερα διαδεδομένη συνήθεια όχι μόνο για τους οδηγούς της ελληνικής επικράτειας αλλά και εκείνους που προέρχονται σχεδόν από κάθε γωνιά του πλανήτη είναι αυτή που ακολουθεί και κοστίζει σε όλους μας ποικιλοτρόπως.

Είναι η συνήθεια του να αφήνουμε τον κινητήρα του αυτοκινήτου μας να λειτουργεί στο ρελαντί χωρίς να υπάρχει πραγματική ανάγκη και το κόστος αυτής της ενέργειας μας επηρεάζει ποικιλοτρόπως.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το λάθος με το να αφήνουμε τον κινητήρα να λειτουργεί στο ρελαντί ξεκινά από την εντύπωση που έχουμε ότι αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος για τον ζεστάνουμε ώστε να ξεκινήσουμε την πορεία μας.

Στην πραγματικότητα ακόμη και αυτοκίνητα ηλικίας 15-20 ετών δεν απαιτούν τέτοιου είδους ζέσταμα για τον κινητήρα τους. Ο ηλεκτρονικός ψεκασμός που φέρουν, σε συνδυασμό με τις επιστρώσεις που έχουν τα κινούμενα μέρη τους, επιτρέπουν στον οδηγό να ξεκινήσει άμεσα την πορεία. Το μόνο που πρέπει να προσέξει ο οδηγός είναι να μην πιέσει το μοτέρ στα πρώτα λεπτά λειτουργίας του.

Τον κινητήρα τον αφήνουμε να λειτουργεί στο ρελαντί και όταν σταθμεύουμε το αυτοκίνητο για μερικά λεπτά, για να κάνουμε κάποια δουλειά, όπως το να πάρουμε κάτι από ένα περίπτερο.

Αυτό που σίγουρα πετυχαίνουμε επίσης αφήνοντας το μοτέρ να δουλεύει είναι να καταναλώνουμε αχρείαστα καύσιμο. Μπορεί η ποσότητα που θα καταναλωθεί στα μερικά λεπτά «αναμονής» να είναι στην πραγματικότητα μικρή, ωστόσο αν υπολογίσει ένας οδηγός πόσες φορές το έχει κάνει αυτό όσα χρόνια οδηγεί, το ποσό που μαζεύεται δεν είναι αμελητέο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το παραπάνω ποσό μεταφράζεται παράλληλα σε δεκάδες καμμένα λίτρα καυσίμου, τα οποία με τη σειρά τους συνεπάγονται και ανάλογες εκπομπές ρύπων στην ατμόσφαιρα, οι οποίες θα μπορούσαν αν είχαν αποφευχθεί σβήνοντας απλά τον κινητήρα. Η κατανάλωση αυξάνεται ακόμη περισσότερο τώρα το καλοκαίρι αφού μαζί με τον κινητήρα «ξεχνάμε» σε λειτουργία και το ενεργοβόρο air condition.

Επιπλέον αχρείαστο «στρες» δέχεται επίσης και το σύστημα ψύξης του μοτέρ, όταν αυτό λειτουργεί στο ρελαντί. Το βεντιλατέρ ενεργοποιείται και απενεργοποιείται ανά τακτά χρονικά διαστήματα, ενώ για την αντλία, που θεωρείται και είναι αναλώσιμο εξάρτημα, μειώνεται η διάρκεια ζωής της.

Τέλος, στα αυτοκίνητα που φέρουν σύστημα start-stop για τον κινητήρα, αφήνοντας το μοτέρ να εργάζεται αχρείαστα στο ρελαντί είναι κάτι που «κουράζει» περισσότερο τη μίζα -από τη συνεχή ενεργοποίηση και απενεργοποίηση του μοτέρ. Ακόμη περισσότερο «κουράζεται» η μπαταρία μολύβδου, η οποία θα πρέπει να τροφοδοτεί ξανά και ξανά τη μίζα έχοντας παράλληλα φορτίσει στο ελάχιστο δυνατό αφού το αυτοκίνητο παραμένει σταματημένο για μεγάλο χρονικό διάστημα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όλα τα παραπάνω ισχύουν φυσικά όταν θα μπορούσαμε να απενεργοποιήσουμε τον κινητήρα και δεν το κάναμε και όχι όταν βρισκόμαστε, για παράδειγμα, κολλημένοι στον δρόμο από το μποτιλιάρισμα.

Παράλληλα, η ακριβώς αντίστροφη πρακτική, να σβήνουμε δηλαδή το μοτέρ σε κάθε ευκαιρία, δημιουργεί άλλους κινδύνους ειδικά για τα παλιότερης τεχνολογίας αυτοκίνητα που αποτελούν και ένα μεγάλο μέρος του ελληνικού στόλου οχημάτων.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ