Το λάθος που κάνουμε όλοι όταν οδηγούμε καθημερινά -Με ποιο πρόστιμο κινδυνεύουμε

Driving distance 1

Πάνω στο άγχος να φτάσουν γρήγορα στον προορισμό τους, πολλοί οδηγοί υποπίπτουν σε ένα λάθος που μπορεί να αποτελέσει αιτία πρόκλησης ατυχήματος.

Μόνο ευχάριστη δεν είναι η καθημερινότητα ενός οδηγού στο κέντρο της Αθήνας, ειδικά κατά τις ώρες αιχμής, καθώς τα δυσχερή κυκλοφοριακά δεδομένα απαιτούν να εξοπλιστεί με μεγάλη υπομονή.

Το κυκλοφοριακό χάος, ωστόσο, πολλές φορές δεν επιτρέπει σε πολλούς οδηγούς να διατηρούν την ψυχραιμία τους, με αποτέλεσμα να… ξεχνούν τους κανόνες οδικής συμπεριφοράς και να επιδίδονται σε λάθος ενέργειες που μπορεί να αποτελέσουν αιτία πρόκλησης τροχαίου ατυχήματος.

Μια ιδιαίτερα επικίνδυνη συνήθεια μεγάλης μερίδας οδηγών είναι να κολλάνε με το ΙΧ τους στο προπορευόμενο όχημα, αγνοώντας ότι η μη τήρηση μιας λογικής απόστασης μπορεί να οδηγήσει σε ένα δυσάρεστο οδικό συμβάν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πρόκειται για μια συνήθεια που δεν παρατηρείται μόνο εντός του αστικού ιστού, αλλά και στους αυτοκινητοδρόμους όπου πολλοί οδηγοί θυσιάζουν κάθε ορθή οδηγική συμπεριφορά, στον βωμό του να κερδίσουν μόλις λίγα λεπτά.

απόσταση ασφαλείας

Ξεχνούν, ωστόσο, ότι η σωστή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα θα βοηθήσει να αντιδράσουν εγκαίρως σε μια έκτακτη στιγμή και να αποφύγουν τυχόν συνέπειες, ενώ κάνει και πιο ξεκούραστη την οδήγηση λόγω του μεγαλύτερου χρόνου που έχει ο εγκέφαλός τους να επεξεργαστεί τα δεδομένα που λαμβάνει από τον δρόμο και τη ροή της κίνησης.

Σύμφωνα με τα όσα διδάσκουν πολλές σχολές οδηγών, η σωστή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα μετριέται σε χρόνο και αυτός είναι τα 2,0 και πλέον δευτερόλεπτα.

Εφόσον, λοιπόν, κινούμαστε στον αυτοκινητόδρομο με 100 χλμ./ώρα, θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι εκείνη την στιγμή διανύουμε 27,8 μέτρα το δευτερόλεπτο. Και αυτή είναι η απόσταση που πρέπει να έχουμε από το προπορευόμενο όχημα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Φυσικά αυτό δεν είναι ποτέ αρκετό, καθώς πρέπει να συνυπολογίσουμε ένα ακόμη δευτερόλεπτο (δηλαδή άλλα 28 μέτρα), που χρειάζεσαι από την στιγμή που θα αντιληφθούμε τον κίνδυνο, μέχρι την στιγμή που θα πατήσουμε το πεντάλ του φρένου. Επομένως, πρέπει να υπολογίζουμε και τον χρόνο αντίδρασης.

απόσταση ασφαλείας

Συνολικά αυτό μεταφράζεται σε τουλάχιστον δύο δευτερόλεπτα (ιδανικά τρία) ή όπως αναφέρει το παράδειγμα σε 56 μέτρα απόστασης από το προπορευόμενο όχημα, εάν θέλουμε να είμαστε ασφαλείς και να έχουμε την σωστή απόσταση ακινητοποίησης για την αποφυγή τροχαίου. Και για να το κάνουμε ακόμα πιο λιανά, εάν οδηγούμε σουπερμίνι (έχουν 4 μέτρα μήκος) θα πρέπει να έχουμε απόσταση 14 αυτοκινήτων.

Δεν πρέπει, βέβαια, να ξεχνάμε ότι στην εξίσωση πρέπει να προστεθεί η κατάσταση των ελαστικών μας, η κατάσταση του οδοστρώματος κ.ο.κ. - δηλαδή παράγοντες που επηρεάζουν τον χρόνο ακινητοποίησης ενός ΙΧ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πρόστιμο

Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας δεν ορίζει κάποια απόσταση που πρέπει να τηρούμε. Παρ’ όλα αυτά, στην παρ. 7 του Άρθρου 19 «Ταχύτητα και απόσταση μεταξύ οχημάτων» αναφέρεται ότι o οδηγός οχήματος, το οποίο κινείται πίσω από άλλο, υποχρεούται να τηρεί αρκετή απόσταση για την αποφυγή σύγκρουσης αν, το προ αυτού κινούμενο όχημα, μειώσει ξαφνικά την ταχύτητά του ή διακόψει την πορεία του.

Εφόσον οι αστυνομικές αρχές κρίνουν ότι δεν τηρούμε την απαραίτητη απόσταση, τότε μπορεί να μας επιβληθεί πρόστιμο ύψους 80 ευρώ.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ