
Σαράντα χρόνια μετά την θρυλική Delta S4 Martini και το ντεμπούτο της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι με μια νίκη στο RAC της Μεγάλης Βρετανίας, η Lancia επιστρέφει στους αγώνες.
Ήταν φθινόπωρο του 1985, όταν με την πρώτη κιόλας συμμετοχή της εταιρείας στο μηχανοκίνητο αθλητισμό και χάρη στους Henri Toivonen και Neil Wilson, ανέβηκε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου. Βέβαια στην πραγματικότητα, η πρώτη εμφάνισή της είχε πραγματοποιηθεί λίγους μήνες πριν και συγκεκριμένα τον Ιούλιο, στο χωμάτινο Rally Colline di Romagna του Coppa Italia. Και τότε λοιπόν, το πλήρωμα Markku Alen και Ilkka Kivimaki είχε καταφέρει να κερδίσει, περνώντας την γραμμή τερματισμού σχεδόν 9 λεπτά εμπρός από τους δεύτερους.

Η φίρμα αποτίνοντας φόρο τιμής σε εκείνη την ένδοξη εποχή για την ίδια, ετοιμάζεται να «ριχτεί» εκ νέου στον στίβο μάχης με ένα Ypsilon Rally4 HF. Ένα μοντέλο που θεωρείται ο… κληρονόμος της εμβληματικής Delta. Η S4 (το S σηματοδοτούσε την υπερτροφοδότηση και το 4 την τετρακίνηση), είχε εξελιχθεί ειδικά για την κατηγορία Β. Το σασί αποτελούταν από ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο, ενώ το αμάξωμα ήταν από Kevlar και πάνελ από ανθρακονήματα. Το βάρος περιοριζόταν στα 966 κιλά μόλις.
BUY NOW

Ο κινητήρας των 1.759 κ.εκ. με τον διπλό εκκεντροφόρο επικεφαλής, τοποθετημένος στο κέντρο του αυτοκινήτου, απέδιδε περισσότερους από 500 ίππους και η τελική ταχύτητα έφτανε μέχρι τα 250 χλμ./ώρα. Για όσους ενδιαφέρονται, ένα τέτοιο αντίγραφο εκτίθεται στο Heritage Hube της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Το σημερινό Ypsilon εξοπλίζεται με ένα turbo μοτέρ 212 ίππων, που συνδυάζεται με σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων SADEV 5 σχέσεων και ρυθμιζόμενη ανάρτηση της Ohlins. Χαρακτηρίζεται ιδανικό για… προπονήσεις νέων οδηγών, αλλά και τη συμμετοχή των πιο έμπειρων στην κατηγορία Rally4.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ