Λαμία-Πάτρα σε 1,5 ώρα: Έρχεται ο νέος αυτοκινητόδρομος που αλλάζει την Κεντρική Ελλάδα

e65 motorway

Αντίστροφα μετράει πλέον ο χρόνος για την έναρξη των εργασιών για τον οδικό άξονα που θα φέρει πιο κοντά την Πάτρα στη Λαμία.

Συμπληρώνονται τα κομμάτια του παζλ για την εκκίνηση των εργασιών κατασκευής του οδικού Άξονα Μπράλος-Άμφισσα, τμήματος του Διαγώνιου Άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο.

Η σύμβαση είχε υπογραφεί στα μέσα του περασμένου Φλεβάρη μεταξύ της τότε ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και της αναδόχου ΑΒΑΞ και η διάρκεια των εργασιών έχει οριστεί σε 54 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης.

Το αποφασιστικό βήμα, που προλειαίνει το έδαφος για την εκκίνηση της κατασκευής του άξονα Μπράλος-Άμφσσα, έγινε στο τέλος Σεπτεμβρίου με την οριστικόποιηση της χρηματοδότησης, μιας και η πράξη εντάχθηκε στο Πρόγραμμα «Μεταφορές» 2021-2027».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
δρόμος ε65

Το έργο αναδύθηκε στην επιφάνεια και πριν από λίγες ημέρες μιας και με απόφαση του υπουργείου συγκροτήθηκε τριμελής επιτροπής για τη διένεργεια διαγωνισμού και την αξιολόγηση των προσφορών για την ανάθεση του υποέργου ο «Παροχή Υπηρεσιών Συμβούλου για την υποστήριξη της Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Έργων Κατασκευής και Συντήρησης Συγκοινωνιακών Υποδομών (ΕΥΔΕ/ΚΣΣΥ) στον έλεγχο των μελετών του Αναδόχου κατασκευής του έργου. Ο προϋπολογισμός του υποέργου ανέρχεται σε 544.500 ευρώ προ ΦΠΑ ή 675.180 ευρώ συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.).

Όσον αφορά στην εκκίνηση των εργασιών, κάτι που θα πραγματοποιηθεί με την ολοκλήρωση των μελετών, αυτή εκτιμάται προς το τέλος του τρέχοντος έτους.

Το έργο

Το Μπράλος-Άμφισσα συνιστά έναν νέο αυτοκινητόδρομο μήκους 25 χλμ. που χωρίζεται στα εξής υποτμήματα:

-1ο Υποτμήμα: Μπράλος – Αρχή παράκαμψης Γραβιάς (Χ.Θ. 0+000 – Χ.Θ. 7+300)
-2ο Υποτμήμα: Ι.Κ. Μεταλλείων Βωξίτη (δεν περιλαμβάνεται) – Άμφισσα (Χ.Θ. 14+000 – Χ.Θ. 30+700)

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το ενδιάμεσο τμήμα του άξονα (Χ.Θ. 7+300 – Χ.Θ. 9+300) αντιστοιχεί στην παράκαμψη Γραβιάς, το οποίο έχει κατασκευαστεί και δεν αποτελεί αντικείμενο της σύμβασης.

Το τμήμα Μπράλος – Άμφισσα θα έχει πλάτος 11 μέτρα με μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση (πλάτους 3,75 μέτρων), ενώ ένα μέρος των ερεισμάτων έχει ασφαλτοστρωθεί δημιουργώντας μία λωρίδα πολλαπλών χρήσεων (Λ.Π.Χ.) ανά κατεύθυνση, πλάτους 1,50 μέτρου.

Μόλις ολοκληρωθεί θα μειώσει το μήκος της συνολικής διαδρομής κατά τέσσερα χιλιόμετρα.

Το Μπράλος – Άμφισσα αποτελεί τμήμα του διαγώνιου οδικού άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο, που με τη σειρά του θα ενώσει τον αυτοκινητόδρομο Αθήνα-Θεσσαλονίκη με τον Ε65, την Ιόνια Οδό, τη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου και κατ` επέκταση την Ολυμπία Οδό (Ελευσίνα-Πάτρα-Πύργος), βγάζοντας από την απομόνωση πολλές περιοχές της Φθιώτιδας, της Φωκίδας και της Αιτωλοακαρνανίας.

Με την ολοκλήρωση του διαγώνιου οδικού άξονα η απόσταση των 185 χλμ. μεταξύ Λαμίας και Πάτρας που διανύεται σε περισσότερες από 3 ώρες θα μειωθεί στα 160 χλμ. και ο χρόνος ταξιδιού θα «πέσει» στη 1,5 ώρα.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ