Το νέο κοίτασμα «λευκού χρυσού» που θα δώσει ζωή σε εκατομμύρια αυτοκίνητα

κοίτασμα λιθίου

Πληθαίνουν τα εξορυκτικά πρότζεκτ που θα βοηθήσουν την Ευρώπη να παράγει εκατοντάδες χιλιάδες μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων, μειώνοντας ταυτόχρονα την εξάρτησή της από την Κίνα.

Εκ βάθρων αλλαγές έχει ήδη αρχίσει να προκαλεί στον αυτοκινητικό κόσμο η απαγόρευση των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2035, στην Ευρώπη, με τις αυτοκινητοβιομηχανίες να στρέφουν την προσοχή τους στην εξέλιξη ηλεκτρικών μοντέλων.

Η ραγδαία αύξηση της δημοτικότητας για μηδενικών ρύπων επαναφορτιζόμενα οχήματα έχει φέρει στο προσκήνιο νέες ανάγκες, με σημαντικότερη την εξεύρεση των απαραίτητων ποσοτήτων λιθίου, ενός στοιχείου που είναι απαραίτητο για την κατασκευή μπαταριών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το τελευταίο διάστημα, δυναμική δραστηριοποίηση στον κλάδο της εξόρυξης λιθίου έχει αρχίσει να επιδεικνύει η Γαλλία όπου πριν από λίγους μήνες ανακαλύφθηκε ένα νέο κοίτασμα στα κεντρικά της χώρας το οποίο θα το εκμεταλλευτεί ο βιομηχανικός όμιλος Imerys. - Διαβάστε περισσότερα εδώ.

Την περασμένη Πέμπτη, 26 Ιανουαρίου, η Γαλλία έκανε το επόμενο μεγάλο βήμα με την υπογραφή Μνημονίου Κατανόησης (MoU) μεταξύ του γαλλικού εξορυκτικού ομίλου Eramet και της εταιρείας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας Electricité de Strasbourg για την διεξαγωγή ερευνών σχετικά με την παραγωγή λιθίου από γεωθερμικές πηγές στην Αλσατία, με χρονικό ορίζοντα το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας.

παραγωγή λιθίου

Στόχος των δύο εταίρων είναι να παράγονται περί τους 10.000 τόνους ανθρακικού λιθίου ετησίως, μία ποσότητα που θα μπορούσε να καλύπτει τις ανάγκες κατασκευής περίπου 250.000 μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων τον χρόνο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην πραγματικότητα, καθένα από τα δύο μέρη θα έχει έναν αποκεντρωμένο ρόλο σύμφωνα βάσει της δικής του ειδίκευσης: Η Electricité de Strasbourg θα προσφέρει τις γνώσεις της πάνω στη γεωλογία της βόρειας Αλσατίας και του υπεδάφους της, με την Eramet να παρέχει τις καινοτόμες υπηρεσίες της πάνω στη διαδικασία εξόρυξης λιθίου, καθώς και την τεχνογνωσία της πάνω στη διύλιση, παραγωγή και εμπορία του μετάλλου.

Υπενθυμίζεται ότι αυτή τη στιγμή Κίνα αποτελεί τον απόλυτο πρωταγωνιστή στην παραγωγή μπαταριών,  με την Ευρώπη να εξαρτάται έντονα από την ασιατική χώρα. Η εξάρτηση από την Κίνα απασχολεί την Ευρωπαϊκή Ένωση η οποία θέλει να ενισχύσει την αυτονομία της και να αναδειχθεί σε ηγέτιδα δύναμη στον τομέα των πρώτων υλών για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ