byd atto 2

Τι κλέβουν από το πορτμπαγκάζ των αυτοκινήτων -Ποιοι ιδιοκτήτες ΙΧ πρέπει να προσέχουν

πορτμπαγκάζ

Η αύξηση των κλοπών που σχετίζονται με τα αυτοκίνητα έχει αρχίσει να ανησυχεί τόσο τους ιδιοκτήτες όσο και τις ευρωπαϊκές αρχές, καθώς τα περιστατικά γίνονται ολοένα πιο συχνά και πιο ευρηματικά.

Όπως έχουμε τονίσει ήδη αρκετές φορές, οι κλοπές οχημάτων εξελίσσονται σε ένα πολύ υπαρκτό πρόβλημα που έχει αρχίσει να ανησυχεί σοβαρά την μεγαλύτερη μερίδα των οδηγών άλλα και τις αρμόδιες αρχές σε όλη την Ευρώπη.

Τα περιστατικά αυξάνονται με τεράστιο ρυθμό, ενώ η κατάσταση δείχνει πως κάθε φορά που οι αρχές εξουδετερώνουν μια τεχνική των δραστών, αυτοί διαμορφώνουν νέες μεθόδους και βρίσκουν καινούριους τρόπους να διαπράττουν τα εγκλήματά τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Τι κλέβουν

Έτσι, οι επιτήδειοι δεν περιορίζονται πλέον στις παραδοσιακές κλοπές οχημάτων ή αντικειμένων από το εσωτερικό τους όπως είχαμε συνηθίσει παλαιότερα, αλλά στρέφονται πλέον προς κάτι που, μέχρι πρόσφατα, λίγοι θα φαντάζονταν. Ο λόγος περί των εξαρτημάτων και καλώδιων φόρτισης των ηλεκτρικών και plug in υβριδικών αυτοκινήτων.

Κατά το τελευταίο χρονικό διάστημα, σύμφωνα με τα διεθνή μέσα, έχει παρατηρηθεί ραγδαία αύξηση των περιστατικών όπου οι δράστες στοχεύουν συγκεκριμένα στα καλώδια φόρτισης που περιέχουν χαλκό, είτε αυτά βρίσκονται μέσα στα οχήματα είτε στους ίδιους τους σταθμούς φόρτισης. Ο χαλκός, που αποτελεί βασικό αγώγιμο υλικό στα ηλεκτρικά συστήματα, έχει εξελιχθεί σε ένα είδος «θησαυρού» για τους επιτήδειους, αφού η τιμή του στην αγορά αγγίζει περίπου τα 8 ευρώ το κιλό, ενώ σε μεταπώληση ή παράνομη εμπορία του ίδιου του φορτιστή μπορεί να αποφέρει πολύ μεγάλα κέρδη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Τι κλέβουν

Πολλοί οδηγοί ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών αυτοκινήτων καταγγέλλουν ότι, επιστρέφοντας στο όχημά τους, διαπιστώνουν πως τα καλώδια φόρτισης έχουν κλαπεί ή έχουν καταστραφεί, με τις ζημιές να κοστίζουν εκατοντάδες ή και χιλιάδες ευρώ. Σε άλλες περιπτώσεις, οι δράστες δεν αρκούνται στα καλώδια που βρίσκονται πάνω στο αυτοκίνητο ή τον φορτιστή, αλλά αφαιρούν και υπόγεια καλώδια που μεταφέρουν ρεύμα στους σταθμούς φόρτισης, προκαλώντας εκτεταμένες βλάβες στο δίκτυο και προβλήματα σε ολόκληρες περιοχές.

Το εν λόγω φαινόμενο, μάλιστα, συναντάται σε όλη την Ευρώπη, αφού τέτοια περιστατικά έχουν ήδη καταγραφεί σε Ιταλία, Γερμανία, Ισπανία και Γαλλία.

Τι κλέβουν
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πρόβλημα είναι τόσο έντονο που έχει οδηγήσει εταιρείες παροχής ενέργειας και δικτύων φόρτισης να λάβουν πρόσθετα μέτρα ασφαλείας, ώστε να προστατευτούν από τέτοια περισταστικά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η InstaVolt, η γνωστή βρετανική εταιρεία που διαχειρίζεται εκτεταμένο δίκτυο φορτιστών σε όλη την Ευρώπη, η οποία άρχισε να τοποθετεί συσκευές GPS παρακολούθησης στους σταθμούς της, έτσι ώστε να μπορεί να εντοπίζει γρήγορα φορτιστές που έχουν αφαιρεθεί ή υποστεί δολιοφθορά.

Η εταιρεία, ωστόσο, αποφεύγει να αποκαλύψει λεπτομέρειες σχετικά με τα συστήματα ασφαλείας που εφαρμόζει, ώστε να μην δώσει στους δράστες στοιχεία που θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν για να τα παρακάμψουν.

Σημειώνεται, τέλος, πως παρότι οι αρχές και οι εταιρείες εντείνουν τις προσπάθειες τους για να περιορίσουν τις κλοπές αυτές, οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων συνεχίζουν να εκφράζουν ανησυχία. Ο χαλκός έχει γίνει στόχος όχι μόνο λόγω της οικονομικής του αξίας, αλλά και επειδή οι δράστες μπορούν να τον εντοπίσουν εύκολα και να τον αποσπάσουν γρήγορα χωρίς να τραβήξουν την προσοχή των περαστικών.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ